Menjünk már be a vízbe, annyira kell hugyoznom!

2019/08/02. - írta: Katinkanya

Ezt kiabálta egy  kiskamasz a társainak tegnap a Balaton-parti strandon, és azonnal értelmet nyertek az elmúlt évek itt szerzett fertőzései. A férjem évek óta minden Balatonban töltött nyár után jellegzetes bőrkiütéseket növeszt magán mellkas-szerte, amire a bőrgyógyász első alkalommal csak annyit kérdezett: balatoni nyár?
20150522gaz-van-ha-ejszaka-egynel.jpg

Tegye fel a kezét, aki még életében egyszer sem pisilt bele bármilyen élővízbe! (A bátrabbak a nagydolgukat is elvégzik benne, találkoztam már a víz felszínén úszó emberkakival…) De hogy egyenesen wc-nek használja valaki a Balatont?!? Az egyben megdöbbentő és súlyos szülői felelősség is. Ez az egész wc-re járás általában egy kínlódás a kisgyerekeseknek. Amíg pelust hord a baba, addig van jó világ, de a szobatisztasággal kinyílik a nyilvános klotyók elborzasztó világa. Tisztelet az igen kevés kivételnek. Aztán eljön az  ’állandóan pisilni kell valakinek’ időszaka, és egyben az örök dilemma: a természetben intézze el a gyerek vagy valamelyik undorító wc-ben? Én azt a gyakorlatot követem évek óta, hogy útközben mindig megpróbálunk normálisabb nyilvános wc-t keresni, ez általában benzinkutakon sikerül, de itt is értek már szélsőséges meglepetések, mindkét irányban. Te felnőttként könnyű helyzetben vagy. Ha férfi vagy, bármikor, bárhol egyszerűen elintézed. De nőként…az én combizmom kőkemény, annyit pisiltem már félig guggoló helyzetben. És  egy kisgyerekkel? Egy kislánnyal? Évekig tartod őt a wc fölött, amíg bírja a derekad meg a karizmod. Aztán eljön a törölgetős-megterítős időszak. Én már szó szerint sehova nem megyek nedves törlők, felület-fertőtlenítő kendők és wc ülőke - takaró papírkészségek nélkül. Ha sürgős az ügy – és persze mindig akkor szól a gyerek, amikor már nem bírja visszatartani – akkor is elvégzem az előkészítő folyamatot, turbó sebességgel. És akkor ne beszéljünk az undorító szagokról  (én rekord hosszan tudom visszatartani a lélegzetemet) és a női wc-k badelláinak látványáról. Itt mindig megfogadom, hogy még nagyobb hangsúlyt fektetek lányaim egészségügyi kultúrájának alakítására, hogy soha, sehol ne hajigáljanak el becsomagolás nélkül véres cuccokat, igyekezzenek ne mellé pisilni, vagy legalább töröljék le maguk után a nyilvános helyiségekben is. Tiszteljük egymást, az utánunk következőt és a takarítónőt is, még ha ezt a figyelmet nem is kapjuk vissza minden esetben. Az ember ritka undorító faj tud lenni, a közvécék látványa alapján, csak azt nem értem, hogy ki hagyja szarosan még a falat is, meg véresen a kilincset, ha mindenki szívből szörnyülködik az ilyenek hallatán??

Csak az elmúlt hónap során gyermekeimmel megfordultam repterek, strandok, játszóházak, wellnessek, plázák, állatkert, éttermek, útmenti pihenők és kórházak mellékhelyiségeiben. Vannak üdvözítő kivételek, például a helsinki reptér tranzit mosdója, ahol madárcsicsergés és esőerdők zaja szól a hangszórókból, és olyan csillogóan tiszta minden, hogy szívesen meg is uzsonnáztam volna odabent, de sajnos a nagy többség hányinger. Lelki szemeimmel mindig látom, ahogy a baktériumok rátelepszenek kicsi lányom bármihez hozzáérő bőrére, és kényszeresen fertőtlenítek mindent. Tudom, túlzott reakció, de ezzel majd én megküzdök. Viszont kicsit sem túlzó az a rengeteg kényelmetlenség, undor, visszataszító látvány és kényszerhelyzet, amivel a legtöbb ilyen helyen találkozunk. Ennek ellenére kizárt, hogy a gyermekemet arra biztassam: pisiljen csak bele bátran a medencébe/tengerbe! Elég az a sok úszópelusos baba, akiknek a pelenkája egyértelműen nem gyűjti a pisit, csak átmosódik a vízben. Tovább is tudnám fokozni, hogy egy-egy ilyen fürdőzés alkalmával hány ember izzadtsága, napteje, bőrgombája, taknya ázik bele a vízbe, ami után te boldogan fürdőzöl a gyerekeddel. Szerencsés esetben remekül működik mindannyiunk immunrendszere és a természetes vizek öntisztulása is sok mindenre megoldás, a medencék vizét meg szigorúan fertőtlenítik. Gyermekgyógyász-nephrológus szakértő véleménye, hogy általában az ember vizelete nem ártalmas a vízben, egyrészt a nagyfokú hígítás következtében, másrészt a vizelet – egészséges esetben – egy steril rendszerből érkező folyadék. Akkor jelent valós problémát, ha valakinek húgyúti fertőzése van és úgy pisil mondjuk melléd a vízbe. De bárhogy is van, végtelenül undorító a tudat, hogy a pisivel teli vízben próbálsz épp kikapcsolódni, a gyereked meg azt nyeli. Vannak extrém érzékeny nők is, akik pont az állandó fertőzésveszély miatt képtelenek fürdőzni közösségi helyeken. Egy darabig wellness managerként felelős voltam egy 4csillagos szálloda spa részlegéért. Nagyon komoly szabályokat kellett betartani a medencék tökéletes vízminőségének érdekében, ami számomra, ezzel a túlzóan fertőzés-fóbiás hozzáállással nem volt nehéz. Viszont szabadság alatt sem tudom elengedni magam ezügyben. Volt olyan szálloda, ahol nyaraláskor lezárattam a gyermekmedencét, mert babakaki úszott a vízben.

Tűnhet túlzásnak ez az óvatosság (pedig még nem is meséltem a mosatlan üvegpoharakból elkapott torokfájásokról, ezért általában egyszer használatos poharat kérek), mindenesetre vannak szabályok, amiket szülőként be kell tartanod. Szélmalomharc, de kutyakötelesség! Szóval légy szíves ne pisiltesd a gyerekedet a strandon a fűbe, ne bíztasd arra, hogy intézze el a vízben, te is fáradj ki a wc-re a sokadik sör után is, orrodat se fújd bele, a gyerek zöld taknyát se mosd bele, medencébe lépés előtt zuhanyozz le, betegen meg maradj otthon!

167 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szoljanyanak.blog.hu/api/trackback/id/tr8814991490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Harvey Weinstein 2019.08.02. 18:03:46

Egy eletre elment a kedvem barmifele kozfurdozestol.

Kelly és a szexi dög 2019.08.02. 18:18:02

Jobb helyen a kutyát is beviszik a vízbe, aztán ha szólni mersz, elküldenek az anyádba...

VT Man 2019.08.02. 18:25:24

Hat ez szanalmas volt.

Persze, latom, ahogy emberek tomegei rohannak majd ki a balatonbol a kinti budira, utana meg szaladnak vissza a vizbe, tovabb pancsolni, vizilabdazni.

kariapa 2019.08.02. 18:55:43

A fiam talán tíz éves volt, amikor rohant ki a vízből, üvöltve, - apa, pisilnem kelllllll!
Úgy néztek ránk, mintha a Marsról jöttünk volna.....

zenitó 2019.08.02. 19:03:40

Csak nehogy az indexes ultranejlonmentesnagyontrendikvagyunkméregzöldek észrevegyék,hogy te mindenhez egyszer használatos műanyagpoharat kérsz,mert nem lesz több címlap.

Balambér Kovács 2019.08.02. 19:32:28

Hiába, ez már az F generáció!

Egyébként, Katinkanya:

Monnyuk a balcsi: EZERKILENCSZÁZMILLIÓ KÖBMÉTER (1,9km3).

Gyerek pisi, dinnyével, energiaitallal és tiltott Borsodival, monnyuk: 800 milliliter.

Nos:

1.900.000.000.000.000 ml VS. 800 ml abban a pillanatban, mielött elkezdene öntisztulni!

Ez az igazi homeopátiás csodaszer! Nyugodtan ihatsz belőlel!

Takony(Aki az élet vizet issza) 2019.08.02. 19:40:39

Csak megjegyzem hogy a Balaton ÖSSZES állata a hattyútól a kacsán, halakon, siklókon át a vizicickányig minden halál f.sza belepisál a tóba, méghozzá kicsit nagyobb adagot mint a strandolók. Sőt, ők bele is szarnak. Ez esetleg nem jutott még eszedbe felnőtt fejjel?

0-tól 15 éves koromig minden évben hónapokat voltam lent, és nem, soha nem kaptam el semmit. Inni nem kell a strand közeli vízből, bár még akkor is közel 0 az esélye h beteg leszel, a bőrödön át meg hótbiztos hogy nem kapsz el semmit. Ha meg igen biztos nem a pár deci hugy/kisgyerektől.

élhetetlen 2019.08.02. 19:41:52

@VT Man: Ja, neked az a normális, hogy magad alá pisálsz, és nem zavar, hogy egy gyerek éppen “merül” melletted, és akár nyel is belőle? Hát ez a szánalmas.

szamaritánus 2019.08.02. 19:47:09

@VT Man: kurva anyad, hugyozz a medencedbe otthon, ne oda, ahol masok furdenek.

élhetetlen 2019.08.02. 19:47:55

@Kelly és a szexi dög: A kutya, ha karban van tartva, nem koszosabb, mint egy ember. És nem pisik, nem szarik a vízbe, mert a dolgát a menetrend szerinti sétáltatásnál végzi el.

élhetetlen 2019.08.02. 19:49:40

@kariapa: Jé, egy normális család!

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.02. 19:54:02

@élhetetlen: És a te rokkant valagadat kirángatják a Balatonból, vagy azért kicsúszik egy kis pisa néha?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.02. 19:59:12

Posztoló.
Te meg egy kényszeres hülye vagy. Ez van. Szerintem zárkózz be egy szobába, aztán fertőtleníts naponta háromszor. Amikor meg a kölykeid a világ összes mindenére allergiásak lesznek, akkor írjál egy-két posztot, amiben nem érted, hogy hogy a francban nem fejlődött ki a gyerek immunrendszere, hiszen életében még nem találkozott bacilussal.

Külön gratulálok egyébként a "nekem műanyagpoharat adjanak" meg a "küldj a két deci pisa után 20 liter vizet" féle környezettudatos hozzáálláshoz.

élhetetlen 2019.08.02. 19:59:23

@Balambér Kovács: Azt hiszem , kicsit eltévedtél ezzel az öntisztulással. Ahhoz tér. és idő kell. Menj be egy tömött strandra, ahol már felrúgták az iszapot, és szerinted büntetlenül bele is pisilhettek, mert öntisztul, és igyál belőle. Nem mered megtenni.

Utó Pista 2019.08.02. 19:59:45

Fiammal a nagykátai strandon azt néztük, hogy a termálvízben üldögélő mamikák és bácsikák (prosztata) mikor mennek ki a vízből hugyozni. Nem jött össze.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.02. 20:11:19

@Utó Pista: Előre a tartalmas életért. Azt kell nézni, hogy ki mikor megy hugyozni..

exterminador 2019.08.02. 20:25:34

Na ezért nem megyek én bele a Balatonba. Meg egyáltalán semmilyen strandon a vízbe. Mocsok és fertő az egész.

élhetetlen 2019.08.02. 20:26:17

@Takony(Aki az élet vizet issza): És az még nem tűnt fel, hogy a madarak olyan távolságot tartanak a strandolóktól, hogy nem a szádba végzik a dolgukat? Van tér, és idő az öntisztulásra. Ez esetleg nem jutott még eszedbe felnőtt fejjel? Hát igen, pár deci húgy egy kisgyerektől nem számít. A sógornőm megkérdezte, hogy ciki-e kivinni a másfél évest pucéran a strandra. Mondtam, szeméremsértést nem követ el, de ha a gyerek valakinek az orra elé szarik a pancsolóban, az nem lesz boldog. Ráadta az úszópelust. Persze, vagy te is, a sógornőm is a primitív hozzáállással. de ezen nem lehet segíteni.

Gleccsertetű 2019.08.02. 20:30:15

a balcsiba a halak még baszni is szoktak

CCnick 2019.08.02. 20:34:49

@Takony(Aki az élet vizet issza): nem csak beleszarnakhugyoznak az állatok hanem bele is döglenek.

a strandoloók nem tudnak annyit belecvsinálni a Balatonba, hogy az bármit változtasson a vízminőségen.

ja és nem a balatonbagyerekpisától lesz a posztoló kedves férje bőrbeteg.

kewcheg 2019.08.02. 20:35:41

Torrente is belevizelt.Pedig az Csuja Imre a kedvencem....

CCnick 2019.08.02. 20:39:57

@élhetetlen: aha szóval a felturr iszaban rothadó komplett vegetácio az nem zavarja a kényes kis ízlésedet csak a másféléves Béluska elméleti pisája.

És még az a primitiv aki a gyerekét nem kotonba zárva akarja kivinni a kvázi természetbe...

élhetetlen 2019.08.02. 20:51:59

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Látom, régóta követed az életemet. Igen, elgázoltak, a bal térdem tönkrement. Ettől függetlenül, ha a stégen be tudok menni a vízbe, ki is tudok jönni, akár pisilni is, nem kell a rokkant valagamat kirángatni. Elég undorító vagy. Normálisan úgy ment, amíg volt a stég, (ami vagy lesz, vagy nem), hogy elindultam otthonról, 50 m-re a strand, aztán úsztam egyet, hazamentem, ha kellett pisiltem, és lezuhanyoztam. Hát belőled meg több hülyeség, és szemétség csúszik ki, mint belőlem egy kis pisa néha.

Andy73 2019.08.02. 21:00:15

"Vannak üdvözítő kivételek, például a helsinki reptér tranzit mosdója, ahol madárcsicsergés és esőerdők zaja szól a hangszórókból"

Hát, nem tudom, én azért nem szeretnék egy nyilvános vécén üdvözülni, még madárcsicsergésre sem...
Talán inkább üdítő kivételt akartál írni, de azért ez jópofa volt.
Ja, és ahogy mások is megjegyezték, van némi különbség, hogy a tengerbe pisil valaki, esetleg a magyar tengerbe, vagy egy medencébe.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.02. 21:05:06

Egészséges ember-pl. egy rohangáló kiskamasz-vizelete steril.Szükséghelyzetben,ha kiszáradás fenyeget,akár meg is iható,nem kap tőle fertőzést az illető,ami ugye az ürülékről nem mondható el..Régebbi időkben sebek lemosására is használható volt,illetve az ókori Rómában nagy utcai kőlavórokban gyűjtötték a mosodák

élhetetlen 2019.08.02. 21:13:08

@CCnick: Azt hiszem, nem értettél meg, de nem érdekel. Arról írtam, hogy a még nem szobatiszta gyerek odatojna a dagonyázóba, mondjuk a gyereked elé. A gyereked meg, jaj, de érdekes, rámarkolna, és meg is kóstolná, mielőtt közbelépsz? Te biztosan boldog lennél, mert az idegen gyerek ügyesem ürített, a te gyereked meg örült az új élménynek, így gondolod? Mert éljen a természetesség?

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.02. 21:15:04

Egy népszerű írónk régebben a medencébe fújta az orrát a Lukácsban..

Sir Galahad 2019.08.02. 21:16:51

Szerintem érdemes megkülönböztetni az élővizet (folyó, tó), aminek van öntisztulása, ráadásul tele van élőlényekkel, amik szintén a vízbe ürítenek, és az úszómedencét, ami jóval kisebb és nem természetes víz. Előbbibe mindegy, hogy belevizelünk-e, utóbbiba nagyon nem.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.02. 21:21:30

@kewcheg: Csoki se mászna ki valszeg egy sárgázás miatt,max,hogyha amúgy is ászokért menne..:)

iMarc 2019.08.02. 21:26:11

Én, a húszas éveim elején a boglári diszkóból kijövet, lekésve a fülöpre tartó kishajót, szartam olyat a boglári szabadstrand vizébe, hogy úgy kellet lemászni róla, mint a férfivázas bicikliről. Várom a jelzős szerkezeteket.

Ez a név már foglalt! 2019.08.02. 21:32:41

És azzal tisztában vagytok, hogy abban a vízben még a halak is basznak? Szerintem nem éri meg kockáztatni a mindenféle betegséget, maradjatok inkább otthon és akkor mi meg az m7-es jobban tudunk majd közlekedni hétvégente, mindenki jól jár!

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.02. 21:33:24

Egyébként meg jellemzően az kap el mindeféle vacak kis fertőzést,aki állandóan antibakteriális szarokkal,antibiotikumokkal,meg lázcsillapítókkal basztatja a szervezetét..

kewcheg 2019.08.02. 21:48:04

@Veszéjben a lyogállamiság !: egyszer két éve Siófokon az óriáskeréknél egy dagadt német beült a vízbe a parttól kb.olyan 60-70 méterre és ki se jött addig,míga nylonzacskóban magával vitt 10 -12 bádogos sört meg nem itta.Ott dajdajozott,röfögött délelőttől késő délutánig.Vajon hova lett a sok megivott sör?Minket nem zavart,jó nagy ívben kikerültük....

Joulupukki Apó 2019.08.02. 22:03:11

A szerző annyit azért megtehetett volna, hogy utánanéz, tud-e egy emlősállat (például kutya- a vízben pisilni. Közlöm: nem képes rá! Csónakázás, vitorlázás vagy éppen fürdés közben alig várja, hogy kirohanhasson a partra pisilni. Embereknél sm egyszerű, csecsemők, úszópelusra kötelezettek nem képesek a dolgukat vízben elvégezni. Az úszópelus használata azért célszerű, mert előfordulhatnak stresszes helyzetek, de ezek száma elenyésző. Amúgy éppen emiatt az úszópelenkára egy leszorító kisnadrágot is szokás (kellene) húzni, mert a pelus vizet érve azonnal eláll és épp a stressz esetén esetlegesen bekakkantó gyerek végtermékét engedi ki.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.02. 22:04:50

@kewcheg: Na, feltételezve, hogy a dagadt németnek volt veséje, és a 5 liter sört megivott, aztán belehugyozta, az azt jelenti, hogy 4,9 liter tiszta víz került a balatonba, néhány miligram epefesték, meg ásványi sók. Egész konkrétan ihatsz is belőle. A napolajod szennyezőbb.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.02. 22:13:15

@élhetetlen: Tehát már van egy egész kis sci-fid, ami miatt a rokonod hülye, te pedig a higiénia felkent papja vagy, mi?
Tehát most már a totyogó gyerek nemcsak szarik, de a másik meg meglátja, és megeszi. Két kommenttel később már lesz kólika is, holnapra meg kitalálod az emberiséget kiirtó mutáns vérhasjárványt is.

Én nem tudtam a térdedről, meg voltam győződve, hogy agyilag vagy rokkant. Eszerint testileg is pont annyit érsz mint szellemileg.

A családodban egyébként ezek szerint az a jellemző, hogy ha a gyereked lát egy kupac szart, akkor jaj-de-érdekes alapon megeszi? Mert ez így elég sok mindent megmagyaráz.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.02. 22:15:44

@Joulupukki Apó: Vigyázzunk ezzel az emlősállat szöveggel.
A kutya egész biztos nem tud vízbe üríteni semmit. A lóban már nem vagyok biztos. De hétszentség, hogy a viziló nem megy ki keresni egy pottyantós budit, de a bálna sem. :D

morph on deer 2019.08.02. 22:19:03

“...és azonnal értelmet nyertek az elmúlt évek itt szerzett fertőzései”

Marhaság, már ne is haragudj.
A vizelet ugyanis antiszeptikus, azaz nem hogy nem fertőz, de fertőtlenít!
Azaz a kiütések okát garantáltan máshol kell keresni, azzal együtt, hogy egyébként kétség kívül a bunkóság esete ‘forog fenn’.

beeble 2019.08.02. 22:24:02

Egyrészt a vizelet steril, szóval meg is ihatod, nem lesz bajod tőle. Más kérdés, hogy undorító más emberek hugya, de kiütést nem attól kapsz, az biztos.
Másrészt a Balaton víztömegéhez képest elenyésző a bekekerülő pisa, a bekerülést követően azonnal kimutathatatlan szintre hígul.
Egy nagyobb, bomló haltetem hatványozottan nagyobb fertőzésforrás, viszont a pontokat meg ugye nem lehet megkérni, hogy fáradjanak ki a tóból megdögleni. De még ez sem olyan szintű szennyeződés, amit egy egészséges ember immunrendszere ne intézne el lazán.

Dé Neighbor 2019.08.02. 23:07:14

Ha minden évben kiütést kap a Balatontól, akkor mi a fenének megy újra meg újra oda?

élhetetlen 2019.08.02. 23:25:19

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Ja, hogy nem kell a még nem szobatisztára uszópelus? Szarjon a másik orra alá? Mert aki nem így látja, az agyilag rokkant? “A családodban egyébként ezek szerint az a jellemző, hogy ha a gyereked lát egy kupac szart, akkor jaj-de-érdekes alapon megeszi? Mert ez így elég sok mindent megmagyaráz.”. Nem, a családomban az a szokás, amit a sógornőmnek is mondtam , hogy nem szarunk véletlenül sem mások orra elé, ha még a reakciókat sem tudjuk. Ha egy. ilyen egyszerű dolgot sem vagy képes megérteni, akkor nem sokat számít a véleményed. Ép térddel is gyengébb vagy nálam, és a térdem állapota nem befolyásolja az agyam működését, ahogy te sem leszel okos, hiába ép a térded. Sehogy sem érsz agyilag semmit,

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.03. 01:27:59

@élhetetlen: Tudod, te ostoba majom, nem kell kapálóznod, itt van fentebb az összes agymenésed. Összeszedem sorrendbe, jó?

Kezdted ezzel:
Ja, neked az a normális, hogy magad alá pisálsz, és nem zavar, hogy egy gyerek éppen “merül” melletted, és akár nyel is belőle? Hát ez a szánalmas
Folytattad:
"Menj be egy tömött strandra, ahol már felrúgták az iszapot, és szerinted büntetlenül bele is pisilhettek, mert öntisztul, és igyál belőle. Nem mered megtenni."
Majd:
"A sógornőm megkérdezte, hogy ciki-e kivinni a másfél évest pucéran a strandra. Mondtam, szeméremsértést nem követ el, de ha a gyerek valakinek az orra elé szarik a pancsolóban, az nem lesz boldog. "
Aztán:
"Arról írtam, hogy a még nem szobatiszta gyerek odatojna a dagonyázóba, mondjuk a gyereked elé. A gyereked meg, jaj, de érdekes, rámarkolna, és meg is kóstolná, mielőtt közbelépsz? "

Mondom, innen már csak két hozzászólás, és ha belelendülsz, a vérhasjárványtól összeomlik a civilizáció...

Szóval az van roki, hogy volt élet az úszópelus feltalálása előtt is. Aztán valahogy rajtad kívül senki nem volt, aki "jajj de érdekes" alapon beleharapott volna a szarba. Sőt, arról se nagyon hallottunk, hogy Fonyódot mondjuk elöntötte volna a babaszar-cunami. Mondom, furcsa család vagytok, hogy a gyerek még nem szobatiszta, de otthagyod a vízben órákat, hogy szarjon más elé. Már bocs, szóval ta annyira hülye vagy, hogy nem látod, ha éppen valami dolga van a gyerekednek? Nem jelzi? De azért bemegy a vízbe?

Annyira jókat szoktam röhögni azon, hogy egy hozzád hasonlóan korlátolt hülye, mennyire meg van győződve a saját igazáról, és rengeteg eszéről. :D:D

acycloren 2019.08.03. 01:31:36

A Balaton vizébe sok százezer hal is beleszarik, hugyozik. Meg beledöglik.
Rendszeresen találnak nyaranta a tóban téli korcsolyázás közben eltűnt jóképű vízihullákat. Korcsolyával a lábukon. A balatoni víz még így se annyira veszélyes, mint mondjuk egy bányató vize.

acycloren 2019.08.03. 01:34:20

A vizelet alapesetben nem fertőző. Mondjuk egy tífuszos vizelete veszélyes, de a tífusz nem túl gyakori Magyarországon.

Természetes vízbe hugyozni nem szép, főleg, ha van ott nyilvános WC is. Nem szép, de nem tragédia. Viszont hangosan bejelenteni parasztság.

kéki béla 2019.08.03. 04:00:03

Érdekes, mennyi funkcionális analfabéta jár ide.
Gondolok azokra, akik ezredszer is leírják, hogy a vizelet steril...
Mert ugye a szerző is úgy fogalmazott, hogy az egészséges emberé az, csak gusztustalan, no meg vannak újabb (állítólagos?) kutatások, melyek szerint még ez sem igaz feltétlenül.
És itt nem kell feltétlenül tífuszra, ebolára gondolni, elég egy kellemes kis húgyúti fertőzés. Amit akár egy cukorgyógyszer (dapagliflozin hatóanyag) mellékhatásaként is össze lehet szedni.

kéki béla 2019.08.03. 04:03:00

Apropó pisilés: van itt aki szokott hosszabb, fél-, egésznapos bringatúrára menni, kantáros kerékpáros nadrágban? Na azzal művészet a dolog, mert gyakorlatilag meztelenre kell vetkőzni a művelethez... :D

aranea 2019.08.03. 06:45:54

Strand közelében nem engedem a kutyám a vízbe, rettegek, hogy összeszed valami kórságot az emberektől. :(

safa 2019.08.03. 07:08:39

A kedvencem amikor a strandon pedikűröznek és ott hagyják a gombás köröm és bőrcafatokat. Igénytelen emberek országa.....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.03. 07:09:04

A vilég legtermészetesebb dolha medencében pisilni. A férfiak eleve automatikus ingert éreznek erre.

Semmi gond ezzel.

Pörköltszaft 2019.08.03. 07:16:34

Hahha, azt ugye tudjátok, hogy az összes vitorláson amit a balcsin látsz, és van benne kajüt és wc, annak a tartalma közvetlenül a vízbe kerül? És ezt tudják, engedélyezik a hajóügyi hatóságok? Sőt wc papírt is ki lehet pumpálni a szarral, mert feloldódik. Csak a törlőkendő tilos. Pisi, kaki, ki a vízbe. Mondjuk a gazdagok kakija biztos jobb is.

a távoli rokon 2019.08.03. 07:41:16

Sterilizált befőttesüvegben kellene élnetek valami százszorosan szűrő-mindentől óvó, maximálisan kontrollált hightech kriptában.
Gangeszből egy pohárkával?:D

Fülig José 2019.08.03. 07:48:31

Na aztán ha befejeztètek az akadémiaiai székfoglalót lassan indulhattok is a pocsolyára...ja, dehogy, csak sorban állni Martonvásárnál.... jó szórakozást!

CCnick 2019.08.03. 07:51:53

@élhetetlen: olyan hülye nem lennék töle mint te az biztos. A gyerekek pisilnek kakilnak az emberiség mégis túléléte ezt pár évezreden át úszópelus nélkül is. És abban az általad megénekelt felkavart iszabban (amivel semmi bajod nincs) sokkal több fujjrossz van mint egy darab babaszarban.

PS.: A sajátomat pelenkával viszem vízbe, mielőtt még elszabadulna az alulfejlett fantáziád...

CCnick 2019.08.03. 07:54:52

@Joulupukki Apó: "mert a pelus vizet érve azonnal eláll " Láttál te már úszópelenkát? Nyilván nem ha ilyen baromságot írsz.

dicave 2019.08.03. 08:03:37

A poszt minden betűjével egyetértek.
Számomra az a legdurvább,hogy az anyukák s a nők bíztatják a gyerekeiket az ilyen undorító viselkedési formákra. ( Pisilj a vízbe... stb stb)

lobster thermidor 2019.08.03. 08:09:03

Csak az Adria, vagy az Indiai óceán!

dicave 2019.08.03. 08:15:08

@morph on deer: ej de okos vagy. Nah akkor kortyolgassad csak. S ha melletted szarik,hugyozik najd valaki a vízbe még dicsérd is majd meg. .

dicave 2019.08.03. 08:17:00

@beeble: nah akkor majd ha melletted hugyozik, szarik valaki a vízbe majd jusson eszedbe ez az írásod. Fel ne merj majd háborodni.

CCnick 2019.08.03. 08:20:03

@dicave: nyugi te is kortyolgatod amikor strandolsz

dekoninckxx 2019.08.03. 08:23:22

A vizelet steril. A mennyiség konkrétan elenyésző, szóval nem poshad meg, nem lesz büdös a víz.
A húgyúti fertőzéssel meg az ember otthon szenved, nem megy úszkálni.
Ami kis mennyiségben is gáz, az a napolaj, ragacsos lesz tőle az ember haja, talán még kiütést is okoz.

bontottcsirke 2019.08.03. 08:25:01

Ja, egy tengerben oké, mert nagy a víztömeg, de aki a balatonyban pancsikál meg is érdemli. Ennyi erővel egy pöcegödörben is úszkálhatna.

lüke 2019.08.03. 08:42:02

1 kisfiú,sok kisfiú ,meg nagyfiú vizeletétől nem lesz semmi.
Aki kiütéseket kap, annak a celluláris immunitásával van a baj, menjen bőrgyógyászhoz,de kompetenshez!
Az egészséges ember vizelete steril !!!!!
különben jönne a húgyúti szepszis mindenkinél( (ha a laborban hanyagul órákat áll szoba hőmérsékleten a vizelet, akkor elszaporodnak benne a nitrát pozitív baktériumok, ahogy ,ha a vér is gondtalanul áll, akkor hemolizál!)
Régen a szennyvíz tisztitatlanul került a Balatonba, - ld. Eu csatornazási projekt- Füzfőn a Nitrokémiáé és az összes állatartó telepé.S vajon a Balaton felett repkedő madarak az illemhelyre mennek ? ez így egy ökológiai egység!
S sétáljon csak valaki el az Adrián a magyarok építette Lovran- Rijeka( a magyarok kikitője) sétányon s látni fogja : 20- as szennyvízcsöveken megy be a szenny a tengerbe a patközelben, itt lehet uroszepszist kapni!

lüke 2019.08.03. 08:53:39

@kéki béla: a vizelet steril, az urethráig
a női rövid , a ffi hosszú ( urethra= húgycső) innen bármi történhet,még az is,hogy steril marad

2019.08.03. 09:06:48

@kéki béla:
A legtöbb fertőzés is mennyiségi alapon fertőz, ha egy beteg ember belehugyozik a Balatonba, nem lesz az összes Balatonban fürdőző beteg. Ha közvetlenül melletted teszi, talán van esélye, de nem hinném, hogy ez lenne a jellemző.

Stenonis 2019.08.03. 09:08:24

Csodálkozni fogysz, hogy miért allergiás mindenre a gyerek, miért van irritábilis bélszindrómája.

Az élővizek jellemző sajátossága, hogy élnek. Egyszer érdemes ellátogatni Tihanyba a Limnológiai Kutatóintézet nyílt napjára. És akkor megtudjátok, hogy mennyi kis izé él a Balatonban.
És akkor még nem beszéltünk a halakról, kacsákról, hattyúkról, mert ezek az élőlények simán beleürítenek a tóba. Sőt bele is döglenek. És szép lassan elrohadnak.

Szóval minden balatoni fürdés után javaslom a család teljes fertőtlenítését.

2019.08.03. 09:10:30

@lüke:
"S sétáljon csak valaki el az Adrián a magyarok építette Lovran- Rijeka( a magyarok kikitője) sétányon s látni fogja : 20- as szennyvízcsöveken megy be a szenny a tengerbe a patközelben, itt lehet uroszepszist kapni!"

Még nem olvastam el a kommentedet, mikor nekem is épp Rijeka jutott eszembe. Biztos máshol is beleengedik, de ott nagyon feltűnően látszik.

2019.08.03. 09:11:49

@élhetetlen:
Ha bemegyek 200 méterre, akkor ott már hugyozhatok?

szabfer 2019.08.03. 09:24:01

Persze nyilván az nettó taplóság ha valaki azért megy be a vízbe hogy hugyozzon bele.
De az hogy valaki benn van és ott végzi el a kisdolgát és erről valaki képes blogposztot írni… egyrészt, mi ezen a meglepő, eddig burokban élt bárki is hogy nem tudta hogy van ilyen, másrészt erősen túl van lihegve hogy ez mennyire veszélyes, fertőző stb.

Persze manapság már minden túl van lihegve, de könyörgöm, húzzunk már vhol egy határt hogy milyen komoly dolgokból csinálunk óriási ügyeket...

Pöff 2019.08.03. 09:27:43

A balaton egy pocsolya
a blog író meg hülye

szerinted a halak kacsák, miden féle madár hova szarik?

Ez nem fedett víztükrös uszoda klórozva

Nah pont ezért nem járunk a balatonba...tiszára...akármilyen folyó vízbe bányatóba.

A tengernél annyi előny van, hogy sós, és az eléggé szárítja az organizmusokat.
De nyilván ez se mindenre érvényes.

És hogy mutassa mennyire segghülye az író !!!444!!!

...A VIZELET STERIL (alapesetben...kisfiúnál nagyesélyel nincs nemi kór még)
!!!4444!!!
A szádba is hugyozhatna az is tisztább mint balaton vize.

Katinkanya 2019.08.03. 09:34:32

@Pöff: köszönöm a véleményt, és büszke vagyok rad, hogy ilyen jól megy neked is az értő olvasás. :) mint sok ügyes kis kommentelő társadnak.
A hangsúly a szándékon és a neveltetésen van, a bunkósági faktoron...

zizi77 2019.08.03. 09:34:59

Csak aztán valaki nehogy viccből a Balcsiba telepitsen némi kandiru halat!

Drago Brutic1 2019.08.03. 09:59:07

Köszönöm, hogy ennyi mindent megtudhattam családod és környezeted anyagcseréjéről.

Emmett Brown 2019.08.03. 10:13:06

Ez a "mindenki belehugyozik a medencébe, csak van aki a trambulinról" esete pepitában

Emmett Brown 2019.08.03. 10:21:05

A trambulinról medencébe hugyozás esete

enrikokaruszo 2019.08.03. 10:23:41

az élet halálos veszély
egykét korsó sört biztos legurítok a strandon ma is, aztán meglátjuk

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.08.03. 10:33:30

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

Hibátlanul mutatod be a "két hülye egy pár szindrómát" ezzel a kigyűjtéssel. Az állítólag rengeteg eszedet arra használod, hogy más mondásait gyűjtögesd. Igazi, hibátlan NER házmester vagy.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.03. 10:56:31

@csúti csüngőhasú tolvaj:
Tényleg rengeteg ész kell ahhoz, meg befektetett munka, hogy tíz sorral fentebb lévő baromságokat kigyűjtsél.
Ja, hogy ez neked már túl bonyolult és összetett feladat? Na, ezért tartasz ott, ahol tartasz, kis panelproli :D

Sparti300 2019.08.03. 10:59:51

A Balaton hal állománya a halászati tilalom előtt, 17000 tonna! (2010). Ha ezen mennyiségen belül csak az angolna 6-800 tonna biomasszát (szart) termelnek évente, akkor mondjuk 30 faj mennyi húgyos szart termel a Balaton vizébe? Kb: 20-24millió kg húgyos kaka-:)
Tehát ahhoz képest, hogy 2018-an 12,5 millió vendég volt a Balaton környéki vendéglátásban és feltételezhetően ennek csak egy pár %-a tojik és vizel a tóba.
Igen jelentős mennyiségű bioszart tojnak a halak a vízbe és akkor még a madarak és más állatokról nem is beszéltünk.
Tudom divat manapság nagyon zöldnek lenni, de pánikba esni szerintem ráérünk a 3 világháború után is. -:)

2019.08.03. 12:05:33

@Anita Nagys:
Belefosok, hányok majd bele is verem.

XXXXXL 2019.08.03. 12:21:52

A kacsák helyett nem foghatjuk vissza magunkat, de ha a tapló turista fehér ember módra vécézik és kukába dobja a szemetét az jelentős lépés a tisztaság irányába.
Nekem sajnos mindig az ugrik be a Balatonban, hogy néhány napja beugrott más is aki azóta sem jött fel. Lehet hogy most fogok rálépni...

élhetetlen 2019.08.03. 12:26:47

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Nem sok alapod van engem ostoba majmozni, amíg te gondolod úgy, hogy normális dolog tömeg közepén a vízbe pisálni, szarni. A furcsa család az inkább a tiéd, aki így nevelt fel, de véleménye mindenkinek lehet. Akkor már csak egy dolog, hiányos ismereteidet bővítendő. Ha a gyerek még nem szobatiszta, akkor nem jelzi, jön, aminek jönni kell, ezért használnak pelust manapság. (Tudom, az előtt is volt élet, te is úgy nőttél fel ezek szerint, hogy oda szartál, ahol éppen voltál, mert a szüleid is ezt tartották normálisnak. Mindegy.). Ha a gyerek már jelez, hogy dolga van, és csak el kell vinni egy wc-ig, akkor mondják azt, hogy szobatiszta. Nem baj, hogy nem tudtad, csak ne légy büszke a hülyeségedre.

naty77 2019.08.03. 12:56:46

Egy betegség miatt immunrendszer leállító gyógyszert szedek és ugyan nem kapok el influenzát vagy bármi légúti fertőzést ellenben amint bemegyek bármilyen vízbe medence vagy természetes azonnal összeszedem a benne úszó összes baktériumot.
Igen tudom, ne menjek vízbe megérdemlem, de közben pont ugyanennek a betegségnek jót tesz a szaunázás úszás ergo megyek vízbe.
A nőgyógyászom előre köszön és a fejét fogja, hogy miket talál... bennem....
A kezelések ára és ideje miatt én sem vagyok boldog.
Szóval higyjétek el rengeteg minden kerül a vizekbe valahogyan...
Mondjuk legutóbb durva szemfertőzesem volt-kell bekem a szememhez nyúlni a medencében, viszont az arra kapott cucc miatt azóta nincs szemszárazságom. Öröm. :)

Balambér Kovács 2019.08.03. 13:08:10

@élhetetlen:

Neked einsteinkomplexusod van ezzel az idő-tér zavarral!

Egyébként:
a nevedet olvasva: NOMEN EST OMEN!

Balambér Kovács 2019.08.03. 13:11:41

@Bogdányiné dr Mészáros Ágnes:

Most már tudom!

Kedves dr Mészáros Ágnes, aki Bogdányiné is!

élhetetlen 2019.08.03. 13:22:49

@CCnick: Biztosan nagyon hülye vagyok, mert nem tetszik a tömegben vízbe szarás, pisilés. Jogod van a véleményedhez. Az emberiség sok mindent túlélt. Igaz, hogy az ókorban már léteztek vízöblítéses latrinák, de aztán fejlődtünk, jött az utcára szarás, bilik tartalmának odaöntése. Csak, ha érdekel: mindennapoktortenete.blog.hu/2014/11/30/koztisztasag_kozepkor . Nem mindenki élte túl a járványokat, de az emberiség igen. És most, hogy adottak a körülmények a normális élethez, hülye vagyok, ha azt várom, hogy éljünk is vele. “A sajátomat pelenkával viszem vízbe”. Meggyőződésed ellenére?

szepipiktor 2019.08.03. 13:29:59

Képben vagy, hogy az élővízbe nem csak az ember pisál bele?
Jó lenne, ha az aktivista alapú Y generációsok nem akarják a világot kisajátítani beteges életmódjuk számára.
Élővíz = mindenféle szennyezést tartalmaz.
Akinek ez nem OK, az ne az élővizeket akarja sterilizálni, hanem építsenek maguknak a szektások saját zárt vízivilágot.
.
Freud azonban előbukkan a posztolóból!
"Volt olyan szálloda, ahol nyaraláskor lezárattam a gyermekmedencét, mert babakaki úszott a vízben."
Egy büdös nagy f-t! Nem záratott le semmit, hanem szólt és azok zárták le, akiknek erre joguk volt.
De ugye ő záratta le...
Elegen van ebből a mai neomarxista bolsevik alapú generációból!
Mindenért azonnal kinyilatkoztatva utasítgatnak, ami NEKIK kellemes.
Vajon akkor a pisi - mert zavarja az Ő ÉLETÉT! - probléma, ezért utasítást kapunk, a társadalom, hogyan is kell viselkedni - szerinte?
Ez akkor is ostobaság, ha nem hugyozok a vízbe és a gyerekem sem teszi, de azért egy ismeretlen jöttment ne akarja már az életemet megszabni!
Elég ideig kellett a mocsadék KISZ-esek, meg kommunisták instrukcióit élveznem, 2019-ben egy gyerekem korabeli engem ne instruáljon!
Ja és hol a környzetettudatosság?
Egyszer használatos pohár?
Miközben itt az index momentum/lmp alapú szektások a zöld-indexben meg pogromszerű programot hirdettek ez ellen.
Oisi nem, de pohár igen?

élhetetlen 2019.08.03. 13:33:56

@Zabalint: “Ha bemegyek 200 méterre, akkor ott már hugyozhatok? “ Ha a bólyától mész még 200 métert, nyugodtan. Csak arra ügyelj, hogy, ha nem egyedül vagy, a társad ne mögötted ússzon, vagy szólj neki, hogy ne most kapjon be egy korty vizet. De, ha szereti, ha a szájába pisálsz, akkor ez is felesleges.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.03. 13:46:53

@élhetetlen: "Nem sok alapod van engem ostoba majmozni,"
Mindenkinek van alapja téged ostoba majmozni, aki olvasott tőled bármit. Egyszerűen egy korlátolt, sötét idióta vagy.
"amíg te gondolod úgy, hogy normális dolog tömeg közepén a vízbe pisálni, szarni."
Ezt én hol is írtam?
"Ha a gyerek még nem szobatiszta, akkor nem jelzi, jön, aminek jönni kell, ezért használnak pelust manapság."
Szóval tudod megint az van, hogy összemosol mindent :D Igen, azt hívják szobatisztának, hurrá. Viszont tudod van az, hogy az anyja ismeri a gyereket.
Mondjuk tudja a szokásait, hogy reggel szart, akkor pár óráig nem fog. EZ nem atomfizika, bár neked így is magas, hogy mondjuk strandra vonulás előtt megvárjuk amíg szarik a gyerek.
Aztán, attól függetlenül mert nem jelzi, az anyja - ha nem olyan kretén mint te, akkor is látja a jeleket.
Aztán az is ott van, hogy a fél éves gyereket nem nagyon hagyják ott a normálisabb emberek magára, tehát ott van az anyja, monjduk mellette. FŐleg egy élővízben a strandon.

Na, innentől már a te kreatív és beteg fantáziád, hogy vécézés előtt beviszik a strandra a gyereket, otthagyják, hogy egy másik felügyelet nélkül otthagyott gyerek jól megegye a szart.
Szóval ilyen nincs. Akkor nyilván lenne, ha a fajtádból lenne sok, de hálisten kevesen vagytok.

élhetetlen 2019.08.03. 13:54:51

@Balambér Kovács: Tudod mikor és miért vettem fel ezt a nicknevet? Nem. Akkor miről beszélsz? Hol van az idő-tér zavar? Hogy egy darab szar feloldódjon, akkoz idő kell, a térről meg a víz kapcsán beszéltem. Ha leteszed egy darab papírra, nem fog feloldóni, és nem dolgozza fel a természet. Már ijesztő, hogy mennyi strand közepén vízbe szarást, pisilést támogató ember hülyéz le, mert ezt én ezt nem helyeslem. De ilyen a társadalom.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.03. 13:59:10

@élhetetlen:
"Nem mindenki élte túl a járványokat, de az emberiség igen. És most, hogy adottak a körülmények a normális élethez, hülye vagyok, ha azt várom, hogy éljünk is vele. "

És, igen, tessék, hölgyeim és uraim, ahogy megmondtam, már jönnek is a járványok. Ahogy megmondtam, nem kellett hozzá három komment, és már itt tartunk.
Tehát indultunk onnan, hogy strandolók belehugyoznak-e a vízbe, folytattuk, hogy a magára hagyott csecsemők bele is szarnak, amit másik elhagyott csecsemők megesznek, már a járványoknál tartunk. A szalmabáb-építés királyát olvassák.

Meg se kérdezem, hogy vajon melyik a higiénikusabb, kimenni a nyilvános vécére, ott ráültetni a kisgyereket a nyilván csíramentes vécédeszkára, vagy hagyni a másfél decit a Balatonba menni...

Nylul 2019.08.03. 14:28:37

@szepipiktor: Egy kis genderezés nem fér volna még bele? :D

De hogy ízlelgesd kicsit, hogy mekkora veretes faszságot böfögtél ide megint, idézek a poszból:
'Egy darabig wellness managerként felelős voltam egy 4csillagos szálloda spa részlegéért.

élhetetlen 2019.08.03. 14:52:17

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: “Egyszerűen egy korlátolt, sötét idióta vagy.”. Te meg a világító torony. Ja, nem. Nem érdemes veled kommentet váltani sem, de most még válaszolok. Ez az utolsó. “Mondjuk tudja a szokásait, hogy reggel szart, akkor pár óráig nem fog.”, hogyne, az egyéves szokásait. Mert menetrend szerint működnek. Olyan még nem fordult elő, hogy a gyerek betojt a pelenkába, és fél óra múlva újra betojt egy adagot. Mert te tudod. “az anyja - ha nem olyan kretén mint te, akkor is látja a jeleket.”. Hogyne, ha folyamatosan a gyerek fejét nézi, akkor látja, hogy mikor nyomott egyet, de akkor már a produktum ott van.
Vannak gyerekdagonyázók, 10 centi víz, iszap. homok, lehet kenni, vagy építeni belőle, és a legtöbb szülő nem áll ott bokáig a gyerek által élvezett trutyiban, hanem mellette a szárazon. Ettől még a gyerek nincs otthagyva.
És a másik. “És, igen, tessék, hölgyeim és uraim,” így néz ki, mikor arról beszéltem, hogy mi volt a középkorban a túléléssel, és a lángész azt mondja, hogy azt mondtam, hogy ez lesz. “A szalmabáb-építés királyát olvassák.”, csak az nem én vagyok. “melyik a higiénikusabb, kimenni a nyilvános vécére, ott ráültetni a kisgyereket a nyilván csíramentes vécédeszkára, vagy hagyni a másfél decit a Balatonba menni...”. Ragozd tovább, mennyivel higiénikusabb Pesten egy Meki nyilvános wc-jébe menni…., vagy szarjon a gyerek a Meki előtt a járdára? Áh, dehogy vagy te hülye, csak annak látszol. Csak tudod, ha valami úgy néz ki mint egy kacsa és úgy jár , mint egy kacsa, és úgy is hápog, akkor valószínű, hogy kacsa. Na, ennyi.

2019.08.03. 14:56:13

@élhetetlen:
Azért kérdeztem, mert ugyan hugyozni alapból wc-be járok, de már volt hogy pisiltem élő vízbe, de eszembe nem jutna olyan helyen, ahol bárki tartózkodik a közelben.

2019.08.03. 14:58:48

@Pöff:
"Nah pont ezért nem járunk a balatonba...tiszára...akármilyen folyó vízbe bányatóba."

Pedig amúgy a medencés fürdők egészségügyileg jóval kockázatosabbak az arányok miatt.

élhetetlen 2019.08.03. 15:13:49

@Zabalint: Erről beszélek, hogy azért a zsúfolt strand közepén ne. És tömegesen ekéznek ezért a véleményemért. Bocs, amit az esetleges társról írtam, az már ebből következett.

Nylul 2019.08.03. 15:35:18

@élhetetlen: Én tképpen feléd húzok, hogy tömegben inkább ne.
Aztán eszembe jutott, hogy én 7 év versenyszerű úszás során senkit nem láttam, hogy kikérezkedett volna wc-re a 3-4 órás edzések során, és valahogy edzés végén sem állt sor a klotyóknál. :D

Ez olyan 40-50 pulyát jelent egy 25 méteres medencében, haat egészen biztos, hogy én is simán nyeltem az előttem úszó pályatárs cuccából. :D

Valahogy mégsem ráz ki a hideg.

Beer Monster 2019.08.03. 16:23:09

@Takony(Aki az élet vizet issza): A hattyú nem emberi kórokozókat hordoz, és még így is fertőző.

A második bekezdéshez: olyasmihez illenék hozzászólni, amihez a hozzászóló rendelkezik hozzáértéssel.

Beer Monster 2019.08.03. 16:24:40

@Nylul: Vannak egyesületek, ahol ez megy, mindenki tudja.

élhetetlen 2019.08.03. 16:40:32

@Nylul: Engem sem ráz ki a hideg ettől, csak nem tetszik a menj be a vízbe, és pisilj ott stílusú nevelés.. És egyesek szerint ez a higiénikusabb! Na ba… . Persze, van fóbiám, de nem ez. Amit kevésbé szeretek a Balatonban, mint a tengerben (kivéve az olasz, homokos, ugyanilyen zavaros vizet), hogy nem látom, mi van alattam. A fóbiám, hogy vízihullába botlok. A tv délben bemondja, hogy a közeli strandon eltűnt valaki a vízben. Azt áthozhatja az áramlat. Felhívom a rendőrséget, nem tudnak semmiről. Aznap délután nem merek bemenni a vízbe. A legröhejesebb szitu volt, hátrálva jöttem ki a vízből, nézem a tájat, térdmagasságban megakadok, és amiben megakadtam, megbillent. Ülő vízihulla. Akkora hátast dobtam ijedtemben, hogy aki velem volt, azt sem tudta, honnét indultam, nem találta meg, mitől ijedtem meg. És szerencsém volt, még a stégen mentem kifelé, és láttam, mikor egy pasas hozta a vízihullámat, egy betört, és elsüllyedt bólya volt.
Bocs, most innét üzenem mindenkinek, aki még le akar hülyézni, hogy nem érdekel, és nem válaszolok.

Emmett Brown 2019.08.03. 17:06:22

@Nylul: 25 méteres medence az legalább 10 méter széles és 3 méter mély, azaz 750 köbméter (750 000 liter) víz van benne, amihez képest 40-50 liter brunya kb semmi, főleg hogy a víz tele van nyomva klórral.

Beer Monster 2019.08.03. 17:40:01

Ha valaki pelenkával teszi be a gyereket a vízbe, azt közveszélyokozás és garázdaság miatt pumpával kell zöldre verni.

iMarc 2019.08.03. 18:55:08

Legutóbbi balcsi fürcsi alkalmával a strand mélyebb részén frankón televertem a bénőm, és nincs lelkiismeret furdancsom. Az szerintetek baj lehet?

fordulo_bogyo 2019.08.03. 18:56:30

A vizelet steril. Hacsak nincs hugyuti fertozese az illetonek. (Vannak akik isszak a vizletete (al)gyogyaszati megfontolasbol). A szeklet az nem steril, az tele van bacikkal.

A vizben a halak es az alsobbrendu allatok nem csak pisilnek-kakilnak, hanem basznak is... arad a sperma, a spermiumok...

Ez inkabb esztetikai kerdes, nem biologiai, nem kozegeszsegugyi.

Csak szolok: ha valakinek genitalis herpesze van, az akkor is eregeti a virusokat, ha nem pisil, nem kakal...

Tom Bradley 2019.08.03. 19:17:28

Jajj, kedves Poszterina!

A doktor bácsi nem úúúgy értette a balatoni nyarat, hanem amúúúgy.
Tudod, azok az éjszakai kis szárnyas állatok... amíg te a gyereket altatod és őrzöd az álmát, na addig apa frankó kis kiütéseket kap el tőlük ;)

kvadrillio 2019.08.03. 20:03:54

EGY KIS PISI MEGA NAGY SZAAAR !!! :o)))...EZÉÉÉ KÖLL GÖRÖGBE MENNI INKÁBB...., MERA BALATONNÁL BIZTOS A BŐRKIKÜTÉS !!! :o)))

Kénytelenek vagyunk a Balatonba engedni a mocskot?
Origo2014.06.29. 14:32
Ez a cikk 5 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A tapasztalt balatoni vitorlázó Sváby András szerint a hajótulajdonosok nem tudnak mit kezdeni a vécétartályuk tartalmával. A kikötőkben nincs rá lehetőségük, hogy szabályosan kiürítsék, így aztán marad a Balaton.

A balatoni kikötők nem nyújtanak olyan szolgálatást, amellyel a hajósok ellenőrzött körülmények között üríthetik ki a WC-tartályokat, állítja Sváby András, aki régóta rendszeresen hajózik a tavon. Sváby szerint ez külföldön alapszolgáltatás, míg a Balatonon egyedül a kenesei magánkikötő ismert ilyen lehetőségről. "Egy hajósnak két lehetősége van: vagy azt csinálja, amit én, megtiltja, hogy a WC-t használják a vitorlásán, vagy valahol beleengedi a vízbe a terméket" - magyarázta az Origónak.

Sváby azt mondta, ígéret sincs a Balatoni Hajózási Zrt.-től (Bahart) ilyen lehetőség kiépítésére, pedig egy átlagos méretű hajó téli tárolásáért és a nyári kikötésért évente milliós nagyságrendű díjat kér a cég, ráadásul a díjak az utóbbi néhány évben jelentősen megemelkedtek. Furcsa ellentmondásnak nevezte azt is, hogy az új hajókat csak úgy lehet vizsgáztatni, hogy zárt rendszerű tartályuk van, azaz nem egyből a vízbe megy a fekália és a vizelet, de aztán a tartállyal a tulajdonos nem tud mit kezdeni, kénytelen a tóba üríteni.

ORBÁN A VITORLÁS-JACHT TULAJDONOSOKNAK ADTA A BALATONT......FELTÖLTENI SZARRAL-HUGGYAL..!!!.:o))))) NU EZÉ KÖLL, ŐT ELZAVARNI A FRANCBA !

CCnick 2019.08.03. 20:15:23

@élhetetlen: as zövegértelmezési képességed nem igazán fejlődött ki, ezt már sokszor bemutattad

CCnick 2019.08.03. 20:21:13

@élhetetlen: "Bocs, most innét üzenem mindenkinek, aki még le akar hülyézni, hogy nem érdekel, és nem válaszolok. "

Végre tettél valamit az internet tisztaságáért

CCnick 2019.08.03. 20:28:42

@Beer Monster: Miért is érzed bűncselekménynek az uszópelenka (mindenki erről beszélt idáig) használatát?

kvadrillio 2019.08.03. 20:58:22

JAHHH.....ÍGY MŰXIK A VITORLÁSON A WC....., MEGY A SZAR A TENGERBE VAGY A BALATON NEVŰ ÁLLÓVÍZ-POCSOLYÁBAHHH.....:) MINDIG BÚRKIÜTÉSEM VOLT A BALATONTÓL...

WC használat a hajón
2018/01/20 HLali
5
5

Hiszed vagy sem, a fedélzeti lét egy kulcskérdéséről van szó. És nem csak azért, mert a szokásosnál is kisebb a helyiség, hanem mert az öblítési rendszer másképp működik, mint otthon, és galibát okozhatsz magadnak, ha hibázol.

Szerencsére a helyzet nem drámai, kis odafigyeléssel megelőzhetők a gondok. Kezdjük a kézi öblítéses rendszerrel, a vitorlás hajók jelentős részét ugyanis ezzel szerelik fel. Egyszerűségénél fogva igencsak megbízható a működése, csak ismerni kell a trükkjét: a csészétől jobbra egy markolattal ellátott kart találsz, ami mellé egy kapcsolót építettek. Ennek két állása van, ha jobbra kattintod, készenléti helyzetbe teszed a rendszert, zárod a vízbeszívó szelepet. Dolgod végeztével ezt kell bal állásba raknod, ekkor kinyílik a szelep, a jöhet be a tengervíz – de csak akkor, ha pumpálsz a karral. Azt látod, hogy ami bejön, az egyúttal távozik is, alaposan átöblítve mindent. Tíz-tizenkét le-föl után tedd át jobbra a kapcsolót, ekkor nincs utánpótlás, de az újabb tíz-tizenkét pumpálással tovább nyomod kifelé a tartalmat. Ezt a bal-jobb játékot legalább kétszer játszd el, de inkább háromszor, így lehetsz biztos benne, hogy a csövekben sem marad semmi, nem fog bebüdösödni a hajó. Fontos, szabály, hogy csak olyasmit dobj a WC-be, ami átment rajtad. Elméletileg a WC-papírral megbirkózik a rendszer, de véleményünk szerint kár kockáztatni, azt inkább egy külön zacskóba gyűjtsd, aztán helyezd el a szemetesben. Ezzel elejét veheted a dugulásnak, amit utólag vagy bűzben turkálva tudsz feloldani vagy büntetést fizetsz a hajó leadásakor.

5

Azt hihetnők, hogy az elektromos WC-k kényelmesebb megoldást jelentenek, de ott bonyolultabb a rendszer (külön beszívó és kinyomó rész, plusz forgó kések), ami miatt TILOS a WC-papírt bedobni, mert az szinte azonnal blokkolja a késeket, kész a dugulás. Bár itt is fontos (lenne) az alapos öblítés, figyelj oda, hogy ha túl sokáig nyomod egyszerre a gombot, kárt tehetsz a pumpa motorjában. Átvételkor pedig arra kérdezz rá, hogy tengervízzel történik-e az átmosás. Amennyiben nem, derítsd ki, melyik tartályból jön a zuhatag, és figyeld a fogyasztást.

5

Fenti kettőnél lényegesen ritkább a vákuumos rendszer, ami rendkívül hatékony, ugyanakkor borzasztó drága. Utóbbi miatt elsősorban luxus jachtokon fordul elő.

Végezvén a dolgoddal és a termék eltüntetésével, felmerülhet benned a kérdés, hova kerül, ami kimegy a WC-ből. Nos, hagyományosan egyenesen a tengerbe. Ezért aztán nem praktikus egy békés és apró öbölben végezni a dolgod, vagy akkor, amikor valaki úszkál a hajó körül. Hasonlóképpen illetlen a kikötőben állva használni a rendszert, pláne, hogy ott van a parti vizesblokk.

5

Manapság már az egyszerű túrahajókba is szerelnek szennyvíztartályt, ám nem feltétlenül kötik össze minden mosdóval, erre kérdezz rá akkor, amikor átveszed a bárkát. Igyekezz rendszeresen üríteni a tartályt (praktikusan kint, a nyílt vízen), mert a csordultig telt edény egyrészt kellemetlen szagot áraszt, másrészt robbanáshoz hasonló jelenségek keretében adhatja ki tartalmát. Azt pedig talán nem kell ecsetelnünk, ez mivel járhat.

Egy hajós túra – pláne egy hetes nyaralás – tartogat néhány szokatlan dolgot, ilyen például a mosdó meglátogatása. Szerencsére lehetőséged van minden nap kikötőben megállni, így meg tudod látogatni a parti infrastruktúrát, ha a vízi használat bármi miatt nehézséget okozna.

5

fotók: Pinterest; sydolphindance.com; sailboat-cruising.com; go2marine.com; flickr.com

forrás: SE

Beer Monster 2019.08.03. 21:21:55

A Balaton nem tenger. Kezdjük a tartályhasználattal. A szennyvíz fertőző, a hypo fertőtlenít. Aki nem így használja a szennyvíztartályt, az beleengedi a tóba az összes specifikusan emberi kórokozót. A fekália-baktériumok tipikusan szájon át fertőznek, a közegészségügyi következményeket nem kell ragozni. A hypo ezzel szemben oly mértékben hígul fel, majd bomlik el a vízben, hogy nem okoz környezetszennyezést. Ismerni kell a fertőtlenítés fogalmát, különben olyanná teszik egyesek a Balatont, mint egy autópálya-WC.

élhetetlen 2019.08.03. 21:46:44

@CCnick: Mit is nem tudtam értelmezni? Vagy te nem tudtad értelmezni a válaszomat? Tudod, ha valaki kicsit bonyolultabb észjárású, mint te vagy, az nem biztos, hogy hülyébb. És, ha te pl. Nagy fasz vagy te Válasszunk-ot tartod értelmesnek, és szövegértőnek, az a magánügyed. És az internet attól lesz tiszta, hogy a szarjunk, pisáljunk oda, ahol vagyunk szemlélet ellen nem szólok? Akkor lépj át a kommentjeimen, és élvezd a tisztaságot.

haggyadaszt 2019.08.03. 22:32:32

Annyira ellenszenves szar ez a poszt, hogy holnap lemegyek a Balatonra, csak azért, hogy belehugyozzak

Beer Monster 2019.08.03. 23:07:00

@haggyadaszt: Hú, basszus, Csausescu fia óvszert reklámozott, neked is azt kéne.

DR. Smit Pal 2019.08.04. 01:26:21

A gusztustalan napvedo olajokat, egyebb szarokat is bekene tiltani, mert az is vizbe kerul. A sok barom meg keni magat, ahelyett hogy siman csak az arnyekban maradna. Elmebetegek.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.04. 01:56:45

@élhetetlen: Na, hálisten kiderült, hogy életedben nem voltál gyerek közelében, ez azért jó hír, mert legalább a korcs génjeidet nem adtad tovább.

Jaja, az egyéves gyereknek nincsenek szokásai, az anyja nem lát jeleket, és a gyerekek bent a vízben a szülők a parton... De legalább nem építesz szalmabábokat. Ja, és nem fonod tovább a baromságodat, már a McDonalds előtt szaró gyerekekről...

Na, te szánalmas gyökér, álmodj vizihullákkal.

lobster thermidor 2019.08.04. 08:00:47

@kvadrillio:
A vitorlásetikett egyebként is azt diktálja, hogy a marinában lehetőség szerint ne használjuk a hajó vécéjét, csak akkor, ha annyra halaszthatatlan a dolgunk, hogy már nem tudjuk kivini a "csomagot" a vizesblokk mosdójába. A magukat tapasztalt hajósoknak tartók a vizen sem használják a hajó vécéjét, bár a kisebb vízijárművek nem is rendelkeznek ilyen kényelmi berendezésekkel, hanem a kisdolgukat a széliránytól függően a hajó orrára, vagy a farrészre kiállva végzik el.

CCnick 2019.08.04. 08:26:06

@élhetetlen: "a szarjunk, pisáljunk oda, ahol vagyunk szemlélet ellen nem szólok? "

Elég messzire eljutottál a "gyereket pelenka nélkül akarta kivinni az a primitiv állat a stranda"-tól.

Kezdesz már akkora szalmabábot összehozni hogy agyonnyom ha ráddől.

apro_marosan_petergabor 2019.08.04. 09:25:05

Sok tennivalónk van saját környezetünk higéniai nvellésében.
De az is biztosa, hogy a más "kultúrából" érkező bevándorlók nem fogják erősíteni (nem erősítették)az európai higéniát...

2019.08.04. 10:01:15

@fordulo_bogyo:
Amúgy a halak nem basznak, mert külső megtermékenyítéssel szaporodnak. Vagyis a sterilitás híveinek szemszögéből rosszabb, mert a hímek "ráverik" a nőstények által lerakott ikrákra.

2019.08.04. 10:06:10

@élhetetlen:
Ja, csak nem így kezdted, először azokra a pisi/víz arányos érvekre reagáltal mások orra alá hugyozásával, eleve te hoztad ezt fel. Holott eleve elég valószínűtlen, hogy a Balatonba pisilők egymás orra alá hugyoznának.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.04. 12:02:39

@Beer Monster: A szennyvíz a fekália miatt fertőző és nem a vizelet miatt.Ettől függetlenül nem pisálunk a vízbe,mert éppolyan tahóság,mint beleköpni.
A fekália pedig mindenképpen fertőzőforrás lehet,akkor is ha nem embertől származik,hanem hattyútól

élhetetlen 2019.08.04. 12:14:19

@Zabalint: Nézd, én már nem vitatkozok, győzött a többség. szerintük a strandon a vízbe pisálni teljesen normális. “Holott eleve elég valószínűtlen, hogy a Balatonba pisilők egymás orra alá hugyoznának.”. Most megpróbálom elmondani, hogyan látom. A strand, ahova járok, viszonylag kicsi bójával elkerített résszel rendelkezik, utána hirtelen jön a mély víz. Van egy iskolás tábor a közelben, naponta kétszer lejön a kb. száz gyerek. Őket a tanárok természetesen nem engedik a bóján kívülre, a biztonságos rész ilyenkor olyan, mint egy heringes doboz. A gyerekek sokat vannak a víz alatt, a ki bírja továbbtól a kézenállásig van minden. Ha valaki itt csurrant, az igenis az orra alá csurrant valakinek. Aki meg bemegy a mélyvízbe pisálni, az kimehetne a wc-re is.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.04. 12:49:23

@csizo: Szakállas vicc:

Egy fürdőzőt felszólít az úszómester,hogy hagyja el a strand területét.

-Dehát miért?
-Mert belepisált a medencébe..
-Dehát más is belepisál..
-De ők nem a trambulinról!

:)

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.04. 12:49:55

@csizo: Szakállas vicc:

Egy fürdőzőt felszólít az úszómester,hogy hagyja el a strand területét.

-Dehát miért?
-Mert belepisált a medencébe..
-Dehát más is belepisál..
-De ők nem a trambulinról!

:)

élhetetlen 2019.08.04. 13:18:41

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Tényleg büszke lehetsz a génjeidre. Így megtanulni sértegetni, anélkül, hogy gondolkodni tudnál, ez is egy képesség, ha nem is a legtiszteletreméltóbb. Az hogy te azt hiszed, hogy egy gyerek óramű pontossággal ürít, az nem jelent semmit. Azt már végig kellene gondolnod, ha úgy lenne, akkor nem is árulnának pelenkát, pedig nagy üzlet, mert a szülő figyeli a gyereket, látja mi készül, kiviszi, a wc fölé tartja, kész, megjegyzi az időpontot, és tudja, mikor lesz a következő akció. Mert a te gyereked így működik, mert átadtad a szuper génjeidet.
A másik dolog, ha nem értesz valamit, kérdezhetnél is, gyalázkodás helyett. “Vannak gyerekdagonyázók, 10 centi víz, iszap, homok, lehet kenni, vagy építeni belőle, és a legtöbb szülő nem áll ott bokáig a gyerek által élvezett trutyiban, hanem mellette a szárazon.”. Nem tudom, mit nem értettél, hogy hoztad össze a “és a gyerekek bent a vízben a szülők a parton...”. Ez egy vizes homokozó, 3 méter átmérővel, kint a parton. Kivezettek egy kis csatornát, az élő víz 30 méterre van. Nem viszi el a hullám a gyereket, mert nincs hullám. Na, ide nem kéne szarni. Még szerencse, hogy te mindent tudsz a gyerekekről, és gyerekbarát strandot is láttál már. Ja, nem.
“a McDonalds előtt szaró gyerekekről...”. Ez csak válasz volt arra, amit te írtál, hogy a nyilvános wc ülőkéje nem steril, jobb a Balatonba üríteni. Nos, gondolom, ebből sem értesz semmit, de tudok olyat is írni, amit esetleg megértesz. Baszd szájba a harapós lovat, engem meg hagyj végre békén a hülyeségeiddel.

ati27 2019.08.04. 14:04:57

Ha a posztolo tudná, hogy hogy szaporodnak a halak... :)

élhetetlen 2019.08.04. 14:17:05

@CCnick: Még szerencse, hogy te ilyen ragyogóan tudsz szöveget értelmezni! Azt az egyszerű mondatot, hogy “Mondtam, szeméremsértést nem követ el, de ha a gyerek valakinek az orra elé szarik a pancsolóban, az nem lesz boldog.”úgy értelmezni, hogy a "gyereket pelenka nélkül akarta kivinni az a primitiv állat a stranda", hát ehhez sajátos fordító kell, hogy működjön az agyadban. Te tényleg nem látod, hogy hányan írják azt, hogy, ha már a vízben vagyok, naná, hogy odapisálok? És, ha azt mondom, hogy a strandon is illene a wc-t használni, ha már van, az szalmabáb érvelés? Mikor a lendületesen mocskolódó “haverod” azzal érvel, hogy a nyilvános wc nem steril, jobb a Balatonba pisálni, és azt kérdezem, hogy mivel a Meki wc-je is nyilvános wc, és nem steril, akkor egészségesebb a Meki előtt a járdán végezni a dolgunkat, az nem egy jogos visszakérdezés, hanem szalmabáb érvelés? Vagy próbálj meg gondolkodni is, vagy maradj magadnak.

mihi4 2019.08.04. 14:45:33

Nem kóser dolog belevizelni. Lehet, hogy valaki nem is tudja, hogy hepatitiszes és belevizel, esetleg beleszarik a strand vizébe.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.08.04. 16:32:07

Ez a vízbepisilni vs nem vízbepisilni nem higiéniai, hanem kulturális dolog. A természetes vizeknek ugyanis sajátjuk, hogy nem tiszítottak/klórozottak, hanem állati vizelettel, ürülékkel, ill. bomló tetemekkel "szennyezett". Csakhát az arányok, ugye...
Amint írtam, ez inkább kulturális kérdés: kultúrember nem piszkít a vízbe. Lehetőség szerint...

Disztopia 2019.08.04. 17:06:36

Sajnos általános dolog Magyarországon - és nem csak a nagy víztömegeknél (mint a Balaton), de a medencék esetében is, ahol jóval nagyobb koncentrációban lehet jelen a vizelet - hogy az emberek teljesen természetes módon belepisilnek a vízbe. Ez szokás, neveltetés és kulturális igényesség (vagy igénytelenség) kérdése.

Kicsigyerek 2019.08.04. 17:07:24

Ja, nekem egy maradandó élmény, hogy a fritz a strand közepén (értsd a parttól 15 m-re) elõre nyújtott karjain tartja a kölkét, miközben az fosva hugyozik. Senki nem szólt rá.

mz//iksz 2019.08.04. 17:17:02

@kéki béla: Ha valakinak húgyúti fertőzése van annak több mint 99%-ban tünete van (csípő fájdalmas vizelés és állandó vizelési inger) annak nem jut eszébe hogy strandolgasson. Ezen kívül egy fertőzőtt vizelet egészséges bőrrel érintkezve nem okoz betegséget még közvetlen érintkezés esetén sem. A húgyúti fertőzések nagy részét olyan baktériumok okozzák amik a bőrön sokszor jelen vannak, csak a hólyagba nem jutnak be (E. coli, Klebsiella).
Higiéniai szempontból a gond a széklet ami egészséges esetben is 10 a 11.-en baktériumot tartalmaz grammonként, ami felhígulva is probléma a sérült bőrnek vagy ha kortyol a vízből valaki.

mz//iksz 2019.08.04. 17:18:46

@mz//iksz: @kéki béla: Ha valakinak húgyúti fertőzése van annak több mint 99%-ban tünete van (csípő fájdalmas vizelés és állandó vizelési inger) annak nem jut eszébe hogy strandolgasson. Ezen kívül egy fertőzőtt vizelet egészséges bőrrel érintkezve nem okoz betegséget még közvetlen érintkezés esetén sem (bár ezt jobb nem próbálgatni) A húgyúti fertőzések nagy részét olyan baktériumok okozzák amik a bőrön sokszor jelen vannak, csak a hólyagba nem jutnak be (E. coli, Klebsiella).
Higiéniai szempontból a gond a széklet ami egészséges esetben is 10 a 11.-en baktériumot tartalmaz grammonként, ami felhígulva is probléma a sérült bőrnek vagy ha kortyol a vízből valaki.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.04. 19:40:34

A vízbe fingani veszélyesebb..Szóval óvakodni a gyanús buborékoktól...:)

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.04. 19:46:05

@mz//iksz: Mi a helyzet a hepatitisszel? A vírus megjelenhet a vizeletben,ha valaki tünetmentes hordozó..?

tejfel 2019.08.04. 20:41:16

Jézusom. Úgy felhúztam magam ezen az ömlesztett ostobaságon, amit a posztoló itt előadott, hogy muszáj kommentelnem, pedig nem szokásom.

Gyerekkorom óta minden nyáron járok a Balatonra, nem keveset fürödtem benne és persze ehhez mérten valószínűleg literszámra nyeltem is belőle az évek során. Soha, semmilyen bajom nem volt tőle, pedig még döglött halat is szedtünk ki, nem is keveset (emlékszik még valaki amikor csapatostul döglöttek az angolnák a nyolcvanas években??)

Fel sem merült soha (gyerekként sem), hogy beleszarjak a vízbe - arra ott volt a wc - de pisi nem is volt kérdés, hogy ment a vízbe... Most sem az.
Nem fogok ötpercenként kirohangálni a partra kétszáz méterről, mert épp hugyoznom kell! Mint ahogy az emberek 99%-a sem - aki ennek az ellenkezőjét állítja, az vagy simán hazudik, vagy egy álszent, képmutató barom, aki titokban hugyozik bele, aztán mélyen hallgat róla :-)

A férj "bőrproblémája" az okostojás bőrgyógyász szerint bemondásra a "balatoni nyaralás" miatt van... Ekkora idiótaságot sem hallottam még, ez lottón nyerte a diplomáját?? Én is szedtem már össze fürdőből, strandos zuhanyzóból stb. lábgombát, mert nem volt rajtam papucs, sós tengeri levegőtől viszkető jód allergiát a mellkasomon (legelőször, azóta se volt ilyen), szoliból "napgombát" (szoliba azóta sem járok, azt tényleg egy horror volt kikezelni) a hátamon, beizzadt pólótól kiütést és a többi.

Az ember teste egy baktériumtenyészet, ez van. Több millió baktérium, gomba, akármi lakozik rajtunk-bennünk. A matrac, a párna, a paplan, amiben alszunk az évek során több kiló elhalt bőrsejtet, atkát, miegymást szed föl - hacsak nem mosod hetente többször főzőprogramon ezeket (is), ezek veled vannak folyamatosan.

Azért van az embernek alapvetően jól működő immunrendszere, hogy ezek a "mindennapos" kórokozók fel se tűnjenek. Ha jól működik, akkor nem is fognak - ha a bőrön kiüt valami gomba, allergia, stb., az általában a legyengült immunrendszerre vezethető vissza.

Az emberi vizelet ekkora víztömegben nem számít. A szar se nagyon (bár nem szép látvány, ez kétségtelen, de hacsak nem fogdosod vagy harapsz bele egy jókorát, nem kerül bele a szervezetbe). Arról nem is beszélve, hogy a Balaton, mint minden más ÉLŐVíZ, teli van húggyal, szarral, emberi testnedvekkel, ikrákkal, akármivel. És persze baktériummal. Az elhullott, bomló állatokról, emberi hullákról, rothadó, egyéb szerves anyagokról nem is beszélve.

A gombás p*nájú lányka, a menstruáló nőci, a túrósf*szú kiskamasz, a herpeszes menőcsávó, a tályogos lábú bácsika, a férges nénike nem baj? Ezektől nem kell félni, nyugodtan fürödjél vele egy medencében/tóban? De a pisilő kamaszgyerek az nagyon gáz? Ugyan már. Fel kéne már nőni.

A Balatont, csakúgy, mint a fürdőzésre engedett összes természetes víztömeg minőségét rendszeresen ellenőrzik (ahogy a mesterséges strandokét is), s ha bármi nagyobb gond van, ott te aztán nem fogsz fürdeni, az tuti.
Ha meg olyan hülye vagy, hogy ismeretlen vizekben fürdesz (vagy a férjed), akkor így jártál...

Elárulom, hogy attól, hogy egy - vagy száz - kiskamasz belehugyozik a Balatonba, az égvilágon semmi bajod nem lesz, sem neked, sem a férjednek, sem a gyerekeidnek - még akkor sem, ha esetleg benyelsz belőle egy vagy több kortyot.

Persze ha olyan idióta vagy, hogy full steril körülményeket akarsz biztosítani a családodnak (ami nem fog sikerülni, hacsak nem takarítasz és hypózod végig a lakás minden szegletét, including kutya-macska és ti is, napi nyolc órában, és méricskéled kis bacimérő műszerrel a felületeket), akkor ne is csodálkozz azon, hogy a hasonszőrű idióta bőrgyógyászotokat, meg az összes többi orvost rendszeresen ellátod tennivalóval.

Közbiztonság Szilárd 2019.08.04. 22:20:02

Gondolom, írni is a húgyos víztől felejtettél el.
Bár gyanúsabb, hogy soha nem is tudtál.

bridge over troubled water 2019.08.04. 22:23:36

Van egy, a poszterhez hasonló ismerősöm. 12 éves a fia. A gyerek nem meri megfogni kézzel a lángost, a palacsintát, mert zsíros lesz a keze. Nem mer csak dobozos üdítőt inni, mert ki tudja, mi lesz vele a csapvíztől? Kiborul, ha koszos lesz a keze, folyton idegrohamot kap, fél, hogy eltévednek stb. A tavakba, tengerbe se mer bemenni, mert koszos. Ha vele szervez az ember közös programot, az egész el van b...va, mert másról sem szól, mint a kisfiú nyugtatgatásáról, vigasztalgatásáról.
Más gyerek boldogan úszik a vízben, eszi a lángost, hógolyózik stb. Ő nem mer ezekhez hozzá se nyúlni. Ezt érik el az ilyen fóbiás, tisztaságmániás anyukák: egy fóbiás, szerencsétlen, lúzer gyerek lesz a nevelésük eredménye.

Közbiztonság Szilárd 2019.08.04. 23:21:42

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
Fertőzést terjeszt. Olvass utána, idióta.

@Gleccsertetű:
@Ez a név már foglalt!:
@fordulo_bogyo:
A halak nem szoktak baszni. Sem a Balatonban, sem máshol. Tanuljatok biológiát, ostoba seggek.

@Rav Antal:
Akkor csak igyad. Egészségedre!

@tejfel:
Ha ötpercenként kell hugyoznod, akkor sürgősen keress fel egy urológust, még mielőtt nagyobb lesz a baj (bár már most sem kicsi).

"Több millió baktérium, gomba"
Jó lesz a több milliárdnak is.

"ha a bőrön kiüt valami gomba, allergia, stb., az általában a legyengült immunrendszerre vezethető vissza"
A gomba mondjuk pont nem. Tök egészséges ember is elkapja a bőr-, köröm- és egyéb testfelszíni gombákat. És utána kurva nehéz leküzdeni őket.
(Ahogy mondjuk a vírusokat is elkapja tök egészséges ember is, csak azok ellen valóban jó az immunrendszer. A gombák ellen nem.)

"A gombás p*nájú lányka, a menstruáló nőci, a túrósf*szú kiskamasz, a herpeszes menőcsávó, a tályogos lábú bácsika, a férges nénike nem baj?"
De, baj. Ezért is szokták kiírni, hogy fertőző betegek nem fürödhetnek.

Orban VikTROLL 2019.08.05. 06:11:13

Mindenki szarja ossze magat, akinek van pofaja belehugyozni a vizbe.

Katinkanya 2019.08.05. 06:58:18

@tejfel: Jézusom!! Annyira jó, hogy ezt mind, szokásod ellenére leírtad! Köszönöm! Sokat tanultam belőle! Annyira oszobák vagyunk mindannyian, nyilván a férjem és az orvosok is, hogy tényleg jóleső, hogy ennyi mindenre rányitottad a szemem. Még egyszer köszönöm!

CCnick 2019.08.05. 09:06:07

@Közbiztonság Szilárd:" A halak nem szoktak baszni. Sem a Balatonban, sem máshol. Tanuljatok biológiát, ostoba seggek."

Gyűjts némi általános műveltséget és érteni fogod mások beszélgetését.

"I don't drink water. Fish fuck in it."

W.C. Fields

CCnick 2019.08.05. 09:07:58

@Katinkanya: A mellékelt ábra azt mutatja, hogy tényleg ennyire "oszobák" vagytok.

Katinkanya 2019.08.05. 09:14:51

@CCnick: igen-igen. Kétségkívül. Mindenképp. Köszönöm az észrevételt. Szégyellem is magam rendkívüli módon.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.05. 10:28:59

@bridge over troubled water: Arról tud, hogy a dobozos üdítő teteje patkányvizelettől lehet szennyezett? Szólj neki, és szomjan hal! :))

2019.08.05. 10:50:08

@élhetetlen:
"Ha valaki itt csurrant, az igenis az orra alá csurrant valakinek. "

Már ha akkor és ott csurrant. Ha nem akkor, amikor tömeg van, akkor a diffúzió miatt teljesen mindegy hogy a bójákon belül vagy kívül tette.

"Aki meg bemegy a mélyvízbe pisálni, az kimehetne a wc-re is."

Fordítva ülös meg a lovat. Aki a mélyvízben úszik (nem medencében, hanem tóban vagy folyóban, mint a példádban), annak egyszerűbb pisilnie ott, ha úgysincs senki a közelben, hiszen a már korábban említett arányok miatt senkinek sem árt, és a széplelkeket sem botránkoztatja meg, mint ha kimenne a partra, majd vissza. Gondolom te erdőben sem pisiltél még, mindig addig visszatartod, míg egy kocsmáig vagy nyilvános vécéig eljutsz.

élhetetlen 2019.08.05. 13:00:19

@Zabalint: Persze, fordítva ülöm meg a lovat, és többek szerint a szövegértésemmel is baj van. Na, nézzük! Így kezdted: “Ha bemegyek 200 méterre, akkor ott már hugyozhatok? “ Erre írtam, hogy nyugodtan. Csak te ezt már elfelejtetted, és kezded előről a mélyvízben úszással, és széplelkezel. Ezt írtam még: “Erről beszélek, hogy azért a zsúfolt strand közepén ne. “. Ez azt is jelenti, hogy, ha lemész éjszaka, amikor max. öten vagytok a vízben, oda pisálsz, ahova akarsz, mert nem valószínű, hogy bármelyik idegen testközelbe megy. De te jössz az okossággal: “Ha nem akkor, amikor tömeg van, akkor a diffúzió miatt teljesen mindegy hogy a bójákon belül vagy kívül tette.”. Egy szóval sem említettem, hogy a bója pisahatár lenne, de napközben a bójákon belül van a tömeg, mert még a medencében stabilan úszó gyerekeket sem engedik általában a mélyvízbe, mert jöhet egy hullám, benyelhet, stb. A bójának csak ennyi köze van az esethez. És még csak nem is érted, mennyire logikátlan vagy. Ha kérhetlek, ne kezd előről újra!

2019.08.05. 14:00:06

@élhetetlen:
"Egy szóval sem említettem, hogy a bója pisahatár lenne, de napközben a bójákon belül van a tömeg, mert még a medencében stabilan úszó gyerekeket sem engedik általában a mélyvízbe, mert jöhet egy hullám, benyelhet, stb. A bójának csak ennyi köze van az esethez. És még csak nem is érted, mennyire logikátlan vagy. Ha kérhetlek, ne kezd előről újra!"

Én meg egy szóval sem állítottam, hogy szerinted az pisahatár lenne. Rendkívül irritáló ahogy kiemelted azt az egy mondatomat, a szövegkörnyezet értelmezése nélkül, és teljesen mást akarsz beleérteni. Rühellem az ilyesmit, mert ezzel te szarsz oda az asztalra értelmes vita helyett, és ha emiatt otthagyom az asztalt, vagy szóvá teszem, még én vagyok a paraszt.

Arról beszéltem, hogy senki az égvilágon nem beszélt egymás orra alá hugyozásról, amíg te el nem kezdted, és szalmabábként használod az összes veled vitatkozóval szemben.

élhetetlen 2019.08.05. 17:37:22

@Zabalint: Jesszusom! Próbáltam összeszedni, az ezt mondtad, ezt válaszoltam dolgokat logikusan. és még nézetkülönbség sem volt igazán, csak valami ciklusba estél. “Arról beszéltem, hogy senki az égvilágon nem beszélt egymás orra alá hugyozásról, amíg te el nem kezdted, és szalmabábként használod az összes veled vitatkozóval szemben.”, ezt is megbeszéltük, vagy legalábbis leírtam, de nem számít. (A gyerekek sokat vannak a víz alatt, a ki bírja továbbtól a kézenállásig van minden. Ha valaki itt csurrant, az igenis az orra alá csurrant valakinek. Ez egy egyszerű tény. ) Ezek szerint nem szövegkörnyetetben, hanem egyszerűen, szólóban sem tudod értelmezni a mondatokat. És már ott tartasz, hogy az lenne az értelmes vita, ha erre “Én meg egy szóval sem állítottam, hogy szerinted az pisahatár lenne” azt válaszolnám, hogy én meg egy szóval sem állítottam, hogy te azt mondtad, hogy, én azt mondtam, hogy stb. Na, ne! Ha szerinted az, hogy ezt a zagyvaságot már nem vállalom, az az asztalra szarás, akkor nyald fel, és utána gondolkodj egy kicsit, és hagyj békén, mert ami sok, az sok, hülyeségből is. .

CCnick 2019.08.05. 20:00:53

@Katinkanya: örülök, hogy segíthettem

2019.08.06. 12:34:44

@élhetetlen:
Bocs, nem ismertem fel időben, hogy troll vagy, mostantól részemről ignore on.

ételizésítő 2019.08.23. 02:52:48

@CCnick:
Attól, hogy rajtad kívül mások is segghülyék, a halak még nem szoktak baszni.
Tanulj biológiát, agyatlan barom.

Reactor 2020.02.26. 15:31:48

Amekkora hatalmas víztömeget tartalmaz a Balaton, elenyésző az a húgymennyiség, amit egy átlag szezon alatt a kevésbé kultúrált embertársaink beleengednek, tehát nem valószínű, hogy ezek okozták a fertőzéseket. Ennek ellenére undorító ocsmány ótvar dolog bármilyen vízbe belehugyozni, vagy pláne beleszarni. A kula ráadásul NEM süllyed el, hanem úszik a vízen (mit tudom én...lehet a szarmolekulák fajsúlya kisebb a vízénél), nagyon gusztusos látvány, ahogy ide-oda ringatózik a fonottkalács a víz színén...
Egyszer fordult elő Miskolctapolcán a Barlangfürdőben, hogy az egyik belső teremben pancsikáltam, tőlem jobbra volt egy fószer, aki csak állt egyhelyben. Mondom, biztos a barlangot csodálja, túrista. Egyszercsak a csávó lemerül a víz alá, felbukkan a túlsó falnál, és ahol korábban volt, egy szép nagy adag kakesz úszkált a víz színén...arra is lusta volt, hogy vécére menjen, letudta a barlang félhomályában.
Nem véleményezem az ilyen emberszabású majmokat. Egyszerűen arra se méltók.
süti beállítások módosítása