Eladtam a lelkem

2018/07/20. - írta: Katinkanya

Két éve. Az ördögnek. Elhatároztam, hogy a Mammonnal randizom. Megpályáztam egy állást egy népszerű multinacionális cégnél. Elérkezett az idő, amikor az évekig tartó pelenkázás után ellenállhatatlan vágyat éreztem újra, hogy a felnőtt világhoz kapcsolódjak. Eljátszottam ezt a kötődést mindhárom gyermekem születésekor, különféle ötletek megvalósításával. Álljon itt annyi példaképpen, hogy ahány gyermekem van, annyi diplomám, és mindet a terhességek illetve a gyes-es otthonlét alatt szereztem. Van számos alap működési mechanizmusom, és bizony közéjük tartozik az, hogy amennyire vágyom az otthonlétre, annyira akarok tenni, tevékenykedni és dolgozni is. Persze nem árt, ha ehhez egy értékelhető fizetés is társul, így hát a felhőkben jártam, amikor kiderült, hogy megkaptam a státuszt.

42066858_m.jpg

Vizsgadrukkos gyomorgörccsel és megfelelési kényszerrel telt a próbaidőm. Aggodalomra viszont semmi ok nem volt, az első akadályokat remekül vettem, beilleszkedtem, mosolyogtam, napi szinten kiaknáztam készségeimet és képességeimet, kollégáim kellemesen langyos kis flörtökkel szórakoztattak, a bankszámlám pedig hízni kezdett. Megvan az az érzés, hogy több a havi bevételed, mint amit el tudsz költeni? Így hát újabb pénzköltési habitusok születnek benned? Csinos rucikban, új autóval, a boltokban számolgatás nélkül, luxus ajándékok beszerzésével futottak a hónapok.

Szépen, már-már irigylésre méltóan hangzik ez a sztori. Igen. Na, akkor mutatom a másik oldalát a tisztánlátás kedvéért.

Gyakorlatilag egy dolgot vesztettem el, de azt teljes mértékben: önmagamat. És most nem arra gondolok, hogy a jellemem deformálódott volna…nem, attól sokkal karakánabb nő vagyok. Sokkal hétköznapibb volt a gond. Életemet a cég munkaidejét blokkoló órának éltem, az határozta meg minden napom alfáját és omegáját. Mindenki előtt, a legkorábban én rongyoltam el otthonról, hogy a 7.30-as munkakezdésre beérjek, ehhez ébrednem kellett minden áldott nap 5-kor, hogy miután önmagamat vállalható állapotba hozzam külsőleg, még a három gyereket is intézzem. Nem akarok felkelni, nem ezt a ruhát veszem fel, Mancsőrjáratos bugyit akarok, nem pisilek, mindenki pisil reggel, de én nem akarok, hol az ellenőrzőm, mára kell a menzarendelés, megtanultad?, edzés hánykor?, kinőtted a stoplisodat?, nincs még ajándék az osztálytársad szülinapjára!, vitamin, sapkát is vegyél, fújd be hajkifésülővel, gubancos!, miért ez a reggeli?, nem szeretem a szalámit, uzsonnám ma sem lesz?, vigyétek ki a macska kakiját, megyek én érted fél ötre, hol a f.szban van a belépőkártyám, ki tömködte a cipőmbe a parfümös üveget?, - és ennek változataival hagyom el a házat 7.10-kor. A gyerekek szállítmányozása és szétosztása a férjem feladata = neki is pont ugyanannyi stresszfaktor jut már kora reggel, mint nekem.

Azt vettem észre egy beszürkült szerdán, hogy az életem egyszer csak kezdett elszaladni mellettem. Csak teltek a napok egyformán egymás után, munka után gyerekösszegyűjtés, edzések, lecke, vacsi és ágyba ájulás. Azok a dolgok koptak ki először, amik az életem sava-borsát adták: nagy kacagások, baráti randik, sportolás, írás. Maradt a hétköznapi kötelességkupac, a legszűkebb értelemben vett this-is-a-must jellegű tevékenységek, hajtott az, hogy a gyermekeim, a családom ne szenvedjenek hiányt semmiben, robot-üzemmódban vásároltam be két gyerekedzés közt, vacsora főzése közben történelem leckét kérdeztem ki, fürdetés közben beosztottam a következő hetet, és örültem, ha a férjemnek dolgoznia kellett éjjel, mert úgy kisebb volt a lelkiismeret furdalás, hogy ma is elalszom szex helyett.

Aztán egy nyomorúságos, januári hétvégén, amikor a hetek óta tartó nyaki- és fejfájásoktól órákig sírtam, rájöttem, hogy ez már az univerzum üzenete. Hogy valamit nem jól csinálok, és rá kell jönnöm, változtatnom kell, mielőtt felborulok. Kíméletlenül önkritikusan végiggondoltam, hogy hogyan kell priorizálni (ezektől a multicéges szavaktól nem tudok szabadulni) a megoldásig vezető lépéseket. Hónapokig szültem az ötletet, mert Pénzisten kezét elengedni nem szívesen ment volna, ilyen gyarló vagyok. A saját gyeplőmön akkor tudtam engedni, amikor a kezemben tartottam egy magas vérnyomásos, és egy szabályosan nagykönyvi, nyaki gerincsérves leletet, nevemre kiállítva. Nem volt tovább mese és önámítás, a döntést meghoztam: felmondok. Felmondok, hogy visszakapjam önmagamat. Az energikus, jókedvű, másoknak is adni képes, kreatív, régi Katinka anyukát.

A sors megjutalmazta végül, hogy ráláttam a saját életemre és le tudtam mondani az anyagi ragaszkodásokról.  Kaptam egy új lehetőséget, részmunkaidőnek hívják. Csak lassan mertem észrevenni ezt a fénycsóvát az alagutam végén. De nem túlzok, ha azt állítom, tyúkszaros kis életemben abban a pillanatban a világ nyolcadik csodájának láttam.

Visszakaptam mindazt, amit elfekvőbe helyeztem a saját életemben. Újra kinyílt a szemem és a világ. Tudok töltekezni, hogy másokat is tovább tölthessek. De folyton azon kattogok, hogy hol a határvonal az otthonlét és a munkavállalás közt. Hogy mikor jön el a szellemi kényszer, hogy ne "csak" pelenkázz. Hogy létezik-e egyáltalán egyensúly a két világ közt... Hogy hány lovat lehet egy seggel megülni...

És Te? Jól bírod a mókuskereket?

Címkék: munka család
72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szoljanyanak.blog.hu/api/trackback/id/tr2613899996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czerka 2018.07.20. 15:40:01

Mindenkinek egy élete van. Sajnos a többség elhiszi, hogy a munkájának kell azt kitöltenie. A munkahelyeden senki se fog rád emlekezni, amikor kilépsz vagy nyugdíjba vonulsz. A gyerekeid (ha jól nevelted őket) igen.
A munka kényszer, pénzt kell keresni. Ezért másként nem is szabad rá tekinteni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.07.20. 15:50:03

Karrier

Dolgos hétfõk, dolgos keddek,
Szamárlétrán fellépkedek...
Dolgos szerdák, csütörtökök,
Könyökkel mást arrébb lökök...
Péntekszombatvasárnapok,
Prémiumot sokat kapok...

Dolgos hétfõk, dolgos keddek,
Ranglétrákon emelkedek...
Dolgos szerdák, csütörtökök,
Szeretnek a Nagyfõnökök...
Péntekszombatvasárnapok,
Családomtól képeslapok...

Dolgos hétfõk, dolgos keddek,
Sorban munkaérdemrendek...
Dolgos szerdák, csütörtökök,
Felnéznek rám nagyfõnökök...
Dolgos péntekek és … szomba... ?!?!?!?!
……..?!?!?!?!?!?!
Életem itt hever romba'...

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/11/karrier.html

baliY 2018.07.20. 16:30:27

"A munka kényszer, pénzt kell keresni. Ezért másként nem is szabad rá tekinteni." Ez butaság, nagyon remélem nem sokan vették komolyan. Pont ezért tartunk ahol tartunk. Ilyen helyzet csak átmeneti szabad hogy legyen, arra kell törekedni, hogy azt csináld amit szeretsz csinálni. És ha ez megvan "könyökölni" sem kell a munkahelyen, magánéletre is marad idő, mert hatékonyan fogsz dolgozni. És talán még hozzáadott értéket is termelsz, nem csak megoldandó problémákat másoknak.

s t p 2018.07.20. 17:15:02

Jó , hogy meg tudtad tenni.
Azért saját elhatározásodon, döntéseden túl kell hozzá a férjed, aki önmagát megvalósítva vagy - család eltartási - kénynyszerből, de vélhetőleg finanszírozza a rendszert. Az anyagi ragaszkodásaidról így lemondhattál.
Értékeld.
Ja, én egy hapsiként tévedtem erre a blogra...

moonlight777 2018.07.20. 17:56:02

@baliY:

Az emberek túlnyomó többsége egy életen át sem találja meg azt amit szeretne csinálni.... sokaknak nem is opció a "keresése"....

És igen, a jelen társadalmi környezetben, társadalmi-gazdasági berendezkedésben igenis kényszer a munkák túlnyomó többsége.... nem véletlenül pszichésen igen komolyan beteg az egész társadalom....

Én alapvetően rendszerkritikus vagyok, meglátásom szerint a mai egy nagyon rossz, embertelen és könyörtelen társadalmi-gazdasági berendezkedésben élünk... ezt gyökeresen az alapjaitól kezdve kellene felforgatni és valami egészt mást csinálni, szemben az elmúlt több száz évvel.... valami olyat, ami az ember legtágabb értelemben vett jólétéről szól, anélkül, hogy a bolygót és egymást tönkretennénk, és nem az emberek maximális kizsákmányolásáról.

Ma is rabszolgaságban élünk, csak ezt most munkának, munkahelynek, rezsinek, hitelnek és bérleti díjnak hívják.... nem kevésbé kártékony a korábbi korok rabszolgatartásától...

infrablue 2018.07.20. 18:09:05

Szép történet, az eleje az idejét jól beosztó kismama, a közepe, hogy a mocskos multi baromi jól fizet, de megkéri az árát, a vége, hogy elfogyott a szusz. Szóval elég lett volna kevesebb pénz is egy nem kifacsaró multinál? Ja biztos nem, mert messziről jár dolgozni, ergo agglomeráció, kacsaláb??? (macska) Min. 2 autó? Ezt nem adják ingyen. A hiányzó pénzt a férj gereblyézi, alig látom? infarkas?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.20. 18:22:10

Helyes,

A munka nem az életed, így nem szabad soha munkacentrikusnak lenni. A normális ember nem hiheti el komolyan, hogy élete célja valamelyik elnyomó vállalkozó részére a profittermelés.

rozsomák 2018.07.20. 18:39:23

@s t p:
Nekem is kicsit hasonló ugrott be.. csak én gondolatban megfordítom a szitut..:

(És kicsit kisarkítom az egészet.:) )

Ha esetleg a férj jelenti ki, hogy "holnaptól részmunkaidőzök, holnaptól lényegesen kevesebb lesz a lóvé, szokjatok hozzá", akkor mi lenne a helyzet..
( Ilyenkor már másnap nyújtja be a válókeresetet az asszony, vagy csak két hét múlva. :) )

És innentől persze az majd a poszterina felelőssége lesz, hogy az úgy tűnik, elég jelentős pénzkiesést kompenzálandó, ennek anyagi konzekvenciáit megértesse a gyerekekkel is, és ne a férjére nézzen majd később neheztelően, hogy "Józsi, többet kéne keresned, mert kevés a pénz ! " )
Most még azt hiszi, hogy ez természetesen így lesz..
De a gyakorlat szerint ez ez korántsem egyértelmű, hogy tényleg így lesz...

Viszont valami nagyon nem tetszik...
Az egy elgondolkoztató mondat, hogy "Azok a dolgok koptak ki először, amik az életem sava-borsát adták: nagy kacagások, baráti randik, sportolás, írás."
(Sehol nem találom itt a gyerekek szerepét.)
Ez csupán a felhőtlen, boldog ifjúkor emléke..de az már sose fog már visszajönni...

Az viszont kissé fura dolog, félig-meddig eltartatni magunkat másvalakivel - férjjel -, csupáncsak, hogy a hobbikat, szórakozást részesítsük előnybe - mert mondom, ugye itt szó sincs a gyerekekről !!! , csupa az egyetemista kort idéző szórakozásról, , emlékről..
Gondolom a férjednek is hiányzik ugyanez...

A másik, ravasz női logika - ha kisarkítom egy kicsit - a férj robotoljon többet, cserébe én jobban magamhoz kötöm a gyerekeket...
Nagyon ügyes... :)

Mondom, direkt kisarkítottam a szitut... így talán jobban érezni, hogy a döntésed nemcsak rólad szólt, hanem saját válladról levéve a terhek egy részét, jó nagy adagot áthelyeztél a férjedére..

Persze nyilván mindent átbeszéltetek és a férjed tökéletesen egyetértett...

Bocsi..:)

Katinkanya 2018.07.20. 19:00:37

@s t p: természetesen értékelem. :)

@rozsomák: Igen-igen, ilyen élősködő, vérszívó kis asszonyka vagyok én, minden jellegű anyai ösztön nélkül, aki eltartatja magát, miközben a lánykorát siratja. ;) (Egyébként az nem merül fel, hogy a nagy kacagások, játékok és egyebek a gyerekekhez kötődtek éveken át? ;) ) Esetleg nézzük a terhek vállalását és áthelyezését abból a szemszögből, hogy amint újra visszakapta az anyát és a feleséget a család, ha csak részmunkaidőben is, attól kezdve újra volt otthon meleg étel, vasalt ing, kettesben töltött minőségi idő és kiegyensúlyozottság? És nem csak a terhek totális áthárítása a sunyi, ravaszdi kis nő terve és célja? :) csak ha már a sarkításnál tartunk...

baliY 2018.07.20. 19:14:43

@moonlight777: Elfogadom hogy sokak bele vannak kényszerülve egy szituációba, de a hozzáállást sem tőled, sem czerkától nem vagyok hajlandó elfogadni, ugyanis az teszi fel az i-re a pontot. Nekem is vannak olyan részei a munkámnak amelyet utálok, de ha már egyszer csinálok valamit azt igyekszek normálisan csinálni. Ha pedig a rabszolgaságról van szó, annak a kialakulásában is vastagon benne van a "beleszarok" hozzáállás, és a felelőtlen költekezés is. Az hogy a munkát rabszolgaságnak nevezed, az eléggé furcsa, ennyi erővel a mamutra vadászó ősember is rabszolga volt, hisz az is egy munka volt. Rezsit / bérleti díjat / hitelt miért nevezed annak az sem egészen tiszta.

kelepe 2018.07.20. 19:23:28

Részmunkaidő jah, szép álom.

Bár én is azt mondom elég lenne napi 4 órát dolgozni mindenkinek, mert nem a munkának kéne az életet kitölteni.
Én hétfőn fogok kezdeni, munkaidő 8-tól 5-ig. Ahogy néztem ebédrendelés necces, mert a város határon túl van a cég. Akkor kelhetek 6-kor hogy megfőzzek valamit.
Kb. fél6-ra hazaérek, edzés hogy nézzek is ki valahogy, akkor ez már fél7. Ezután lehet vacsorázni, legyen hobbim is, pihenjek, filmet nézzek vagy sorozatot, plusz valahonnan akasszak le egy barátnőt. 10-11-re meg nem ártana befeküdni az ágyba hogy reggel fel is tudjak kelni. Remek.
Részmunkaidőt nem is láttam hirdetve állásportálokon. Max ilyen takarító, újságíró munkakörben, szóval szerencséd.

(Az hogy van 3 diplomád amit szülés, gyes mellett csináltál jó dolog, ügyes vagy. Ha levelezős mind akkor viszont arra nagyon ne verd magad. Vizsgáztam én is levelezős kismamákkal pár tárgyból, nekem volt 50 tételem, nekik meg 15 amit meg kellett tanulni.)

Látom nagyon magadra vetted hogy valaki beszólt hogy csak apu miatt lehetsz részmunkaidős. Pedig ez így van. 2 részmunkaidőből nem hiszem hogy meg lehet élni, pedig apu is biztos akarna játszani a gyerekekkel, focizni, parkba menni, videójátékozni. Anyut délután megszeretgetni, nem csak este "gyorsan_zavarjuk_le" mert holnap megint meló.

Katinkanya 2018.07.20. 19:32:51

@kelepe: irónia, de nem jött át, úgy látom. Egyébként nem verem magam
semmire, de az egyetemi diploma, az az és kész. Milyen felsőoktatási intézményben negyedelik a tételeket gyesre való tekintettel? Oda megyek! Az lesz a negyedik!! ;)

erkölcsi hulla 2018.07.20. 20:08:23

@moonlight777: hatalmas +, ugyanígy gondolom, annyit hozzávetve hogy a règi fajta rabszolgaságból is van bőven a foldunkon

Advanced Flight 2018.07.20. 20:09:25

@rozsomák: "Ha esetleg a férj jelenti ki, hogy "holnaptól részmunkaidőzök, holnaptól lényegesen kevesebb lesz a lóvé, szokjatok hozzá", akkor mi lenne a helyzet.."

És a fennmaradó időben ellátja a háztartás nagy részét is, ugye? ahogy a nők teszik ilyen szituban. Ja, nem. És egy férj sem jelent ki ilyesmit, hogy holnaptól ő fog négyórázni. Egyrészt mert milyen már, hogy kevesebbet keres az asszonynál (gondolja az összes pasi), másrészt meg örül, ha nincs otthon, és nem lóg a 3 gyerek a nyakán, úgyhogy inkább még rá is húz a munkaidőre és keféli a titkárnőt az íróasztalán. Otthon meg előadja a mártírt, aki feláldozza magát a munka oltárán a családjáért.
Szegény pasik, úgy sajnálom őket....

kelepe 2018.07.20. 20:17:45

@Katinkanya:
Nekem is van 2.
De gondolom már feltűnt a diplomák száma és az értelmi szint/életrevalóság/jólneveltség között nem feltétlen van kapcsolat. Kb mint a nyelvvizsga. Attól hogy megvan nem biztos hogy tud is beszélni az illető.
Sajnos több olyan embert is ismerek akinek megvan a diploma de mégsem tudott "feljebb lépni". Pl. van egy jogász nő, szakmájában mindent tud, de az élethez olyan buta szegény, hogy csoda hogy él. Beszélgetni kész szenvedés vele, mivel minden új neki.
Biztos te is ismersz ilyen embert, vagy jártál együtt vele órára.

Pöff 2018.07.20. 20:33:49

@maxval balcán bircaman: ritkán értünk egyet, de ez így igaz.
Ha van rá mód, lehetőség, akarat, saját vállalkozás minden áron, és függetlenedni.
Mert annyit legalább kell dolgozni, mint a multinál, de ha bejön az üzlet legalább 10-20-or annyi pénz jön be, beosztottakkal meg úgy osztod be az idődet életedet ahogy te akarod, és nem más .

És nagy ívről elkerülni a multi cégeket..legalább is itthon egészen biztos.
Külföldön legalább fizetnek rendesen verseny kategóriásan, de itthon, röhögnek a markukba hogy 1/5-öd annyit se kell fizetni és 2-4xer annyit lehet güriztetni az embereket. Annyit se fizetnek, mint a kis de középszerű vagy sikeres cégek., de minden hátrányával szembesül vele..
Egy egy romló forint (330-as) nál még egyenesen pezsgőt bontanak a HR-sek, hogy 10%-kot sikerült faragni a bérköltségből.
1-2 évet lelehet húzni lát egy két dolgot az ember, de többet nem szabad, szó szerint bedarálják az embert szellemileg lelkileg oda kötik...szép lassan mint a méreg.

Pöff 2018.07.20. 20:42:27

@baliY: ezt először a management és a főnök felé mond.
Tőlük függ
Ha nem ez a mentalitás..akarhatsz te akármit..
Egyébként az itteni cégek inkább azonvnanak, ha lófrál valaki mert már túl optimálisan dologik, akkor raknak még egy péklapáttal.

Pöff 2018.07.20. 21:15:47

@kelepe: "Én hétfőn fogok kezdeni, munkaidő 8-tól 5-ig. "
multi?
jelenleg ilyen munkám van,
Edzés? 17:30-kor?
felejtsd el. meg minden féle nőitársas kapcsolatot...
örülj ha 7-ra hazaérsz vagy már megkajált állapotba vagy
Mert mindig van vagy a munkahelyen, vagy egyéb elintézni való
egyébként mint a kifacsart narancs, örülsz ha pénteket túléled.
Az itthoni cégeknek nem célja hogy magánéleted legyen.
Semmi jóra ne számíts. vidéken meg pláne.

PL leányvállat Angliába: hát beseünk 9-re aztán talán 10 körül emailozgatunk..meg kávé közbe meg tea meg akkor már kaja...
Én még bennt vagyok itten idő szerint 6-kor mikor ő már ottan idő szerint 4, 4:30-kor már elhúz a frászba, nem volt egy összefüggő 4 óráa munkája
Svédeknél 6 óra a munkaidő mert hogy sötét van, és ennyi benyögésére megadta nekik a cég ugyan azon pénz mellett.
Nálunk meg a munkaidőt azzal tolják ki, hogy 1 órás a kajaszünet, mert az milyen jó. jah 15 perc kaja 45 perc munka a valóság. szóval 9 órát gürizel.
És még tudnék sorolni pár magyarországi "trükköt" a multikról.

rozsomák 2018.07.20. 21:35:05

@Katinkanya:

Nézd, tisztázzunk valamit.

Először is : ne vedd magadra ! Senki se személyesen neked ír, hanem egy poszt mondataira..

Hát nekem sincs fogalmam róla hogy te ki vagy, én is csak a leírt mondatokat olvasom, ezért nem ellened irányul, amit írok, hanem csak a leírtakra reagálok, tehát nem személyes, hanem elvi, személytelen.
(Ha te ezt személyesen ellened irányuló támadásnak fogod fel, akkor kár volt a diplomáidért, mert biztos tanultál ugyan, de nem sokat értesz...:) )

1. Az általam idézett mondatodból egyértelműen a barinőzéshez kötődik a kacagás -
"nagy kacagások, baráti randik, sportolás, írás"
A gyerekekre még csak halvány utalás sincs. Lehet, hogy ezt gondoltad bele, de nem így fogalmaztál, nem kéne utólag belemagyarázni..

2. "attól kezdve újra volt otthon meleg étel,"
Eddig is csináltál vacsorát - mintha ez lett volna az egyik hivatkozási alap a "szegény kizsigerelt nő" fejezetben - ja hogy most nem hideget, hanem meleget :)
(Lágy tojást, melegszendvicset :) Na jó csak viccelek, hát lehet, hogy teát is főzöl már :)
De ez is csak vicc, ne kapd fel a vizet :) )

"kettesben töltött minőségi idő és kiegyensúlyozottság? "
Szóval pusztán amiatt, mert te részmunkaidős lettél, a férjed se jár már éjszaka dolgozni, mint ahogy eddig..
(Vagy dolgozni vagy bárhova :) Elnézést, de ez annyira magas labda :)
(Tudod, "Ha nem szexel az asszony, attól még van szex, csak máshol :)" )
(De mégegyszer !! : Ezt nem neked írom, hanem sok ilyen szituáció van... Érted ? )

3. Sehol nem olvastam, hogy kettőtök közös döntése volt, hogy feladod az állásodat. Azt írtad, hogy
"a döntést meghoztam: felmondok."
(Egyes szám első személy : "Meghoztam a döntést")
Egyedül.

De hagyjuk, nem kéne újramagyaráznod az egész posztot teljesen más részletekkel, nem nagyon lesz hihetőbb... amúgyis a te dolgod, te élsz úgy... Hát mondom, hogy azt se tudom, ki vagy !

3. A másik, amit előbb nem említettem..
Kicsit unom már, hogy a multik milyen kizsákmányoló rabszolgatartók.

Nem voltál még igazi magyar kkv-nál, ahol 4 órára vagy bejelentve minimálbérre, de már az elején közli veled, hogy a gyakorlati munkaidő az napi 10 óra, a fizetésed kétharmada zsebbe megy feketén, tehát ellopja a szolgálati időd felét és a nyugdíjszámításnál is fog kellemetlen meglepetés érni majd, arról nem beszélve, hogy a szabira is csak a bejelentett minimálbért kapod stb. stb.

A multik jobban fizetnek, és tisztábban is játszanak.

Cserébe nem fogadják el, hogy nekik kéne megfinanszírozniuk az otthoni munkádat és figyelembevenni, hogy dehát neked más az életcélod, mint amiért a pénzt felveszed..
Azt finanszírozza az, aki azt igénybeveszi, elég egyértelmű, hogy ők azt fizetik,amit náluk teszel.

Az a benyomásom, hogy az otthoni anyaszerep végetértével - te fogalmaztál úgy, hogy évekig tartó pelenkázásból mentél egy multihoz - neked nehezen ment a visszailleszkedés a munka világába és szíved szerint inkább lennél főállású anya, mint karrierista.. most egyelőre ez a félállás van, de igazából ez is sok lesz majd....

Ez nem rossz, csak mindennek van árnyoldala is..

kelepe 2018.07.20. 22:35:17

@Pöff:
Nem multi, egy kisebb magyar vállalkozás kb 30 ember dolgozik náluk.
Mondjuk most annak is örülök hogy felvettek, azért "vidéken" nem olyan sok a lehetőség. A legtöbb helyre azt hazudják hogy túlképzett vagyok(a 2 diploma miatt - persze inkább csak nem akarnak fizetni) a többinek meg nem tetszik nekik hogy nem 1000 éve vagyok a szakmájukban és valamennyire be kell tanítani.
De bezzeg azt minden interjún egyből tudták kérdezni, hogy ugye nem akarok mostanában külföldre menni.........

moonlight777 2018.07.20. 22:46:10

@baliY:

Normálisan csinálni olyan dolgokat, amik lassan de biztosan megölik az egyén lelkét??? na ez a rabszolgaság egy formája....
Amúgy én már tettem lépéseket annak érdekében, hogy előbb-utóbb leváljak a rendszerről amennyire csak lehetséges...
Első körben a rabszolga melót felváltottam a szabadúszósággal, így vállalkozóként legalább nem vagyok sem helyhez, sem munkaidőhöz kötve.... fogamat összeszorítva azért dolgozom, hogy évekkel később minél kevesebb is elég legyen a megélhetéshez, a kertemben van fúrott kút, lesz napelem, van telkem élelmiszer termelésre (amúgy agrár családban nőttem fel, tudom mi az hogy földművelés).

Szóval azért dolgozom, hogy később ne legyen szükségem arra, hogy másnak dolgozzak....

A hitel azért tartozik a modernkori rabszolgasághoz, mert sok esetben rákényszerülnek az emberek a hitelekre, utána meg rabszolga módjára robotolhatnak életük végéig, vagy azon is túl (lsd devizahitelek).... ha meg nem robotol, akkor kisemmizik, utcára kerül és ettől az antiszociális társadalomtól éhen is dögölhet.... ilyen a világunk. Az emberhez méltó lakhatásnak alapvető emberi jognak lellene lennie és nem hitelek függvénye....

moonlight777 2018.07.20. 22:50:23

@kelepe:

Én főállás mellett diplomáztam, és bizton állíthatom neked, hogy a levelezősöknek is ugyanazok a követelmények (beleérve a kismamákat is) mint a nappalisoknak.... sőt több fősulis tanárom elmondta, hogy jobban szeret levelezősöket tanítani, mert sokkal jobban és többet tanulnak, és jobbak az eredményeik mint a nappalisoknak.... erről ennyit.

moonlight777 2018.07.20. 22:57:31

@rozsomák:

"Kicsit unom már, hogy a multik milyen kizsákmányoló rabszolgatartók. "

10 évet dolgoztam 3 különböző multinál, és de, azok, kizsákmányoló rabszolgatartók... az egyiknél úgy mondtam fel, hogy másnap nem volt hová mennem, nem volt még másik munkám, olyan szinten sokalltam be.... igaz pár hét alatt lett új munkám, de akkor is felálltam, mert ráment az egészségem....

rozsomák 2018.07.20. 23:17:42

@Advanced Flight:

Úhhh !!!
Szóval megint a házimunka mítosza :)

A házimunkát még mindig olyannak írjátok le, mintha 150 évvel ezelőtt élnénk ::

Az áldott jó, szorgos asszony hajnal fél 4-kor már a teheneket feji - ÉS UTÁNA A KECSKÉKET MEG A TYÚKOKAT (amíg meg nem hallja, hogy a tyúkokat nem fejik - azokból valami tojás jön vagy mi :) , és persze enni ad a jószágnak, tüsténkedik szorgosan.
Utána meg még hajnalban fogja az ötven kiló ruhát és elindul vele a patakra mosni, aztán utána a16 porontyát neveli, főz rájuk és oktatja őket, ápolja, ha betegek és játszik velük a napi 36 óra munkája után.

Ezalatt az a semmirekellő férj a kocsmában mulat.

Kicsit elavult ez a duma, nevetséges :)

Ha a mai nő takarít:

Mondjuk 10-kor elkezd pl. porszívózni, 10.10-kor jön a telefon - hát a Julcsi az, hát kicsit dumálunk.
11-kor le is teszi a telefont, és 11.15-re befejezi a porszívózást.
Tehát a porszívózás tartott 75 percig (ja, hogy abból 50 perc dumcsi volt, az nem baj, attól még 75 percig tartott, nem?)

Fürdőszoba takarítása dettó: a másfél órából egy és negyed óra azzal telik, hogy áll a tükör előtt és nézi magát, hogy még mindig milyen jól néz ki, esetleg más frizura milyen lenne, vagy nézzük csak, van-e még abból a körömlakkból, ami olyan jól megy ahhoz a rúzshoz..és melyikből vajon mennyi van még ?
Szóval tényleg másfél óra a fürdőszobatakarítás.. hát persze.. (jézusmáriám :) )

Bevásárlás: 5 percig nézegetjük, hogy abból az ottlevő 30 zsemléből melyik ötöt vegyük meg, aztán ezután veszünk inkább gyorsan 6 kiflit válogatás nélkül, mert az jobb... és a döntésképtelenségünket ezzel elimináljuk.:)

Utána a zöldségosztályon előadjuk ugyanezt a sárgarépával és a zellerrel..
Mert nem mindegy, melyiket visszük haza - persze a minőség jegyében....persze.. :)
(Dehogynem, tök mindegy :) )
És mindezt a MINŐSÉG jegyében, mert mi a minőségre törekszünk, mink olyanok vagyunk..:)
Persze :)
(A bevásárlás ezért annyira hosszú, ezt minden férfi tudja, aki elment már vásárolni az asszonnyal..amit 20 perc alatt el lehetne intézni, az így eltart másfél óráig.. sebaj, ezért majd dug este... de persze nem fog, mert nem volt jó a zeller vagy mi miatt, az időjárás vagy a horoszkóp, tök mindegy, nem fog akkor sem, felesleges vásárolni vele emiatt :) )

Viszont a leglényegesebb és már marhára nem vicces eltolás itt van az orrunk előtt - amire nem figyelünk, mert nincs aznapi következménye !!! :

Óvjuk a gyereket, ezért hadd játsszon, csináljon, amit akar, ezért nem is vonjuk be a házimunkába - "ugyan, hát én sokkal gyorsabban megcsinálom" - néz az anya a 12 éves kisfiára is..

Aztán utána meg csodálkozunk, hogy a gyerek 18 éves korában se képes még egy tányért nemhogy elmosni, de még a mosogatóba se teszi be..
"Nem az én dolgom, ehhez én nem értek, ehhez anya ért"
MIvel sose engedték neki, persze, hogy nem fogja megtanulni.
("Nem nem ért hozzá, hadd játsszon, én amúgy is... - ÉN !! - gyorsabban megcsinálom !")

(Persze ne feledjük : A FÉRJ !!! se ért hozzá !:) - hát hisz ehhez csak egy nő érthet !!!! - ezért ő kapta meg ezt a dumát először, még jóval a gyerek nélküli időszakban, hogy "ezt se csinálod jól meg azt se" - a lebaszást, a helyreigazítást...

Aztán csodálkozunk, ha elmegy tőle a kedve ? Tényleg ?? :) )

(Ez egy vicc, amit ti kihoztok ebből később, amikor arra hivatkoztok, hogy senki nem segít nektek. .. előtte lebasztátok, hogy nem jó csinálja és arra nem emlékeztek, hogy vettétek el a kedvét tőle.. Pedig esetleg már akkor jobban csinálta, mint ti, csak ezt a büszkeségetek nem volt hajlandó elismerni akkor..)

Szóval nem tanítjuk meg a gyereket a házimunkára - pedig egy gyerek már kb. 10 éves korától bevonható abba !!!

Hát az bizony macerás, mert nyilván nem fogja jól csinálni eleinte - mint anno a férj :) - , tehát utána kell dolgozni, ami ugye pluszmunka, pluszidő, ezért a türelmetlenebb anya/apa erre már nem szán időt, inkább nem tanítja erre.

Aztán jön a csodálkozás. hogy hát de hogy mit csinál ez a gyerek?
Semmit ? De hát miért nem ? ? Ki a hibás ?

Biztos az iskola !! A környezet, a Gizi néni, - a migráncsok !! ....- Ja, nem is mi, a szülők. dehogy - .. az Iskola meg a Kormány, nyilván..mégis ki lehetne... mi biztos nem !!

Szóval, nevetséges, amit a házimunkával kapcsolatban elképzeltek...

kelepe 2018.07.20. 23:21:12

@moonlight777:
Én elhiszem hogy te ezt tapasztaltad, de én meg mást. (Közgázon)
Alapból a levelezők péntek-szombat, vagy csak szombati napon vannak. Nekik is ugyanazok a tárgyak vannak mint egy nappalisnak. Csak ott általában 1 vagy max 2 nap alatt ledarálják az egész évi anyagot tömbösítve. Akkor az ~16 óra anyag max. Nappalis meg 14 héten át heti 2+1 (elmélet+gyak) óra. Persze van amiből csak elmélet van 2 óra. De az is 28 óra egy évben, gyakorlattal 42 óra.
Egyszerűen 16=/=28=/=42. Szóval levelezőn vagy kevesebbet adnak le, vagy a tanárok eszméletlen módon tömörítik a dolgot.

Fősulis tanárodnak meg egyszerű a megoldás. Nappalira olyan is jár akit épp csak oda vettek fel és átbulizza az éveket, levelezőre meg többségében az megy aki már tényleg azt akarja tanulni.
Anno BSc-n 130 körül indultunk és 63-an fejeztünk be időre.

rozsomák 2018.07.20. 23:39:54

@moonlight777:

ja és most ott vagy egy magyar kkv-nál, bejelentés nélkül vagy félmunkára bejelentve nap 4 órára, de igazából napi 10-11 órát vagy ott....

Igazad van, a multik a kizsákmányolóak, nem a helyi földesurak.

Értelek...
:)

moonlight777 2018.07.20. 23:44:50

@kelepe:

Tök mindegy, mit és mennyit adnak le, a vizsgakövetelmények ugyanazok!!
És hidd el pont emiatt sokkal nehezebb a levelezősöknek, mert nincs annyi idejük a tanárral való konzultációra... azt meg ne irigyeld, hogy csak péntek-szombat, meló mellett tudod milyen stressz, hogy a főnöködtől el kell kéreszkedni? és vagy elenged, vagy nem... én hiába levelezőre jártam, a vizsgáim 2/3-a hétközben munkaidőben volt.... ja és ráadásul pont olyan az alapszakmám, és a munkám, hogy mindig akkor voltak a nagy határidős munkák (túlórák) amikor a vizsgaidőszakok voltak... tehát nem kell a rinya, hogy a nappalisoknak több órájuk van.... ők akkor, és ott, csak azért vannak hogy tanuljanak... próbáld ki mindezt egy 8-10 órás munkaidejű főállás mellett...

moonlight777 2018.07.20. 23:47:12

@rozsomák:

Tévedsz, én nem dolgozom már sem multinál sem kkv-nál, szabadúszó vállalkozó vagyok... saját vállalkozásom van...

rozsomák 2018.07.20. 23:51:44

@moonlight777:
"sőt több fősulis tanárom elmondta, hogy jobban szeret levelezősöket tanítani, "

Az én egyetemi tanárom meg azt mondta, hogy kiveri a víz a levelezősöktől, annyira sötétek..

Most akkor én győztem, nem ??
(Vagy te ? :) Hogy lehet azt eldönteni, hogy ki hazudik nagyobbat ? :) )

Aláírom, te ehhez jobban értesz :)
Nagyobbat tudsz :)

Netszamuráj 2018.07.20. 23:55:41

Bezzeg a magyar cegek! Zsebbe adott boritekos "fekete" penz, csak papiron kiadott szabadsag, bonuszt vagy kifizetik vagy nem, ok barmikor kirughatnak de ha te mesz el rohadt arulo vagy, ha rosszul megy a biznisz a tulaj bejon az ebedlobe es mindenkit elkuld a kurva anyjaba hogy ne az o penzen kavezzunk, stb. KOSZ NEM! Amig megtehetem csak multinal dolgozom. Azota lehet hogy csak egy kis csavar vagyok a gepezetben, de legalabb minden legalis, es az osszes jogomat tiszteletben tartjak.

rozsomák 2018.07.21. 00:01:00

@moonlight777:
"tévedsz, én nem dolgozom már sem multinál sem kkv-nál, szabadúszó vállalkozó vagyok... saját vállalkozásom van... '

Ja, értem...

(Persze aztán vagy az vagy, vagy nem, ki nem hazudik ugye..... ez már így megy :) )

Miután én is írhatom, hogy én vagyok Orbán Viktor vagy a Bill Gates, ez nem sokat jelent, hogy ide leírom, most éppen mit hazudok.

(Te még mindig nem érted, mi a net, ugye ? :)

Nos, a net az a környezet, ahova bárki bármi leírhat ellenőrzés nélkül - és pont emiatt nem érdemes elhinni sem - és persze az illető nagyon reméli is, hogy nem ellenőrzi azt senki..:) )

Mint ahogy te is reméled ezt..:)

moonlight777 2018.07.21. 00:30:35

@rozsomák: Gondolod, hogy engem meg érdekel, hogy mit hiszel, az a te dolgod/bajod....

én megtettem magamért amit meg kellett, kiszálltam az alkalmazotti létből, szerencsére az alapszakmám olyan, hogy csak egy számítógép és egy net kapcsolat kell hozzá és bárhonnan, akár egy tanyáról, vagy a világ végéről is dolgozhatom, nem vagyok lekötve sem irodához, sem városhoz, sem országhoz...
nekem ez a fajta szabadság mindennél többet ér, és a korábbi alkalmazotti időszakomban tudatosan erre készültem... bárki megteheti...

A multikat meg a továbbiakban is tudatosan kerülöm... anno amerikai tipusú irodában dolgozam, kb 100 emberrel egy légtérben (és az még a cégnek csak 1 osztálya volt), nagyon utáltam, és komplett ember undorom lett tőle, hogy egész nap ennyi emberrel kell összezárva lennem és hallgatnom a folyamatos zajt, nulla privát szférával.... munkaidő után alig vártam, hogy ne legyen körülöttem senki, nem akartam senkit látni, annyira megcsömörlöttem az egésztől....

rozsomák 2018.07.21. 00:53:27

@moonlight777:
Gondolod, hogy engem meg érdekel, hogy mit hiszel, az a te dolgod/bajod..."

Pont ezt írtam, nem veszed észre ? :)

Hogy mást se érdekel, hogy te mit írsz magadról... :)
(Mer ugye az vagy igaz vagy nem...Általában nem :) )

Ellenőrizni senki nem tudja, ezért nem is kell elhinnie sem

Érted már, miért nem érdemes tényként beállítanod olyat, amit nem tudsz bizonyítani, tehát mások számára nem ellenőrizhetőek, tehát csak számodra "tények", másoknak meg csak szimpla bizonyítás nélküli állítások ?

Még most se érted, ugye ? :)

Ha tényként kéne kezelni, akkor írjál pl,. konkrétumot - hogy neked mi a neved, konkrétan melyik cégről beszélsz, tedd ide a fotódat, a személyiidet tedd be, stb.

Na akkor kezdene kicsit ténnyé válni.

Addig csak ellenőrizetlen, tény nélküli mese, egy habllaty.

Tényleg nem érted, mi a különbség egy állítás és a tény között ?

Már bocs, de ha leírom ide pl. , hogy anyád egy kurva volt, az ettől az állítástól tény lesz ??
Attól, hogy leírtam ?

Ugye, hogy nem lesz tény..
Pedig leírtam...

De ennél miért lennének jobbak a te állításaid, ugyancsak bizonyítás nélkül ?? :)

jaegtoer 2018.07.21. 05:00:47

@czerka:

"_A munka kényszer, pénzt kell keresni. Ezért másként nem is szabad rá tekinteni._"

Szíves engedelmeddel, hadd tekintsek rá, és műveljem úgy, mint, megálmodni, alkotni, megvalósítani, elintézni.

Ugyanakkor készséggel elhiszem, hogy sokak számára kényszerzubbony. Ez az országon meg is látszik.

czerka 2018.07.21. 06:32:36

@jaegtoer: akkor te ingyen is csinálnád azt, amit most bérért művelsz?
Elismerem, hogy vannak olyan munkák, amik egyben hobbijai is az adott dolgozónak. Az ilyen ritka. Az emberek 99%-a, ha megütné a lottó főnyereményét, akkor teljesen mást csinálna, mint amit most pénzért dolgozik naponta. Persze vannak, akiket már annyira legyalult a napi rutin, hogy semmi elképzelésük nincs arról, hogy mást is lehetne az idejükkel kezdeni. Az ilyen ember 100 millióval a zsebében is visszamenne a postára leveleket szortírozni vagy könyvelni egy multicéghez. Ezek a fantáziátlan emberek. Illetve azok, akiknek koráb lezárult a szocializációja, ráálltak egy pályára és szemellenzősen csinálják.
Én nem utálom a munkámat, de ha nyakamba szakadna az anyagi szabadság (lenne egy milliárdos nőm, nyernék valami szerencsejátékon stb.), akkor biztos találnék más elfoglaltságot, amit kielégítőbbnek tartok, mint a napi munkát.

nu pagagyí 2018.07.21. 07:55:47

A hölgy, úgy tűnik választhat, mert a férje valószínűleg jól keres. Igaz, neki valószínűleg, szintén el kellett adnia a lelkét az "ördögnek". Bár erről nem kapunk információt a blogból.

Egyébként nem csak az a két választás van, amit a cikk sugall. Olyan munkát kell keresni, amit szívesen csinál az ember és kibontakoztathatja a képességeit. Ha nem talál ilyet, akkor vállalkozzon és teremtsen magának és másoknak hasonlót. Fontos a pénz, de nem feltétlenül a legfontosabb. A pénz nem biztosítja automatikusan azt, hogy hasznosnak érezhesse magát és azt sem, hogy jó társaság vegye körül. Aki csak azért dolgozik, hogy meglegyen a betevő, az lelkileg sem lesz egészséges, mindig úgy érezheti, hogy igazságtalan a világ, olyanra kényszeríti, amit nem akar.

blaubner 2018.07.21. 08:07:39

Egy haromdiplomas ertelmisegi no tenyleg meglepodik azon, hogy egy teljes munkaidos nagyvallalati kornyezet milyen hatassal lesz a csaladi eletere??

Mikor napi szinten latja pl., hogy a ferje is gyakran keso ejjel is dolgozik?

Es apuka sem fogalmazott meg ketsegeket, hogy hogyan is fog ez mukodni? Ez inkabb egy 20+ eves szingli mentalitasa, nem egy csaladfenntarto hazaspare, de legalabb a vegso dontes jo es szerencses volt :-))

nu pagagyí 2018.07.21. 08:30:42

@blaubner: Ahhoz valóban kár volt három diplomát szerezni, ha csak annyi ambíció szorult a hölgybe, hogy egy multihoz jelentkezzen valami jól hangzó, ámbár szimpla munkakörbe. A multi a csereszabatos embereket szereti, nem kell hozzá három diploma, mert nem avatja be őket a teljes vertikumba. Jól körülhatárolt, mérhető részmunkákat kínál, a gondolkodás ezen a szinten káros, mert csak viszi a drága időt és addig sem nő a profit.

csárlszbrunzol 2018.07.21. 09:04:19

@nu pagagyí: "Fontos a pénz, de nem feltétlenül a legfontosabb."
Ez csak egy bizonyos anyagi szint fölött igaz. Sajnos a többségnél ez nem áll meg.

"Aki csak azért dolgozik, hogy meglegyen a betevő, az lelkileg sem lesz egészséges, mindig úgy érezheti, hogy igazságtalan a világ, olyanra kényszeríti, amit nem akar."
Lásd feljebb is, a legtöbb ember annyit ér el, hogy meglegyen a betevő. Niylván, sok dologról le lehetne mondani, de mégsem tesszük. Amíg fontos, hogy milyen telefon, milyen márkájú ruha, autó, TV, stb., addig ez lesz. ÉS egészen elképesztő mértékű fizetésig tud működni a mókuskerék sajnos. Simán lehet TV-t is venni millió körül, amiért sokan egy év körül is eldolgozgatnak. De hitelre is meg szokták venni ezeket, mert milyen jó lesz tőle az életük. De nézz meg egy hobbit, utazást akár. Ami már inkább élmény, mégsem egy fos tárgy. Azokra is eszetlen pénzek el tudnak menni, míg végül azon találja magát az ember, hogy dolgozik, dolgozik, de valójában nem él.

Mximálisan átérzem a posztoló problémáját és bár nem hiszek abban a szocialista pátoszban, amit az egyik hozzászóló írt, de valami tényleg nem okés. Naiv sem vagyok, magam is azt gondolom, hogy az ősidőkben is megvolt a robot és a rabszolgaság és most sem lehet teljesen másként. De szerintem egyéni szinten nagyon sokuknban ott az igény, hogy ez ne így legyen. Persze, sokkal kevesebb a milliárdos, mint amennyire igény lenne :) (és amilyen a világ és az ember, ha "mindenki" milliárdos lenne, akkor tele lennénk csóró milliárdossal, de ez már egy másik történet talán)

tóninéni 2018.07.21. 09:15:06

@rozsomák: Hát, te aztán szereted a világot!
Én pont ellentétesen gondolkodom. Amíg meg nem bizonyosodok az ellenkezőjéről, addig igaznak fogadom el. Persze, értelmes keretek között.
Az állandó gyanakvás csak energiát von el, a bizalom inspirál.

Olliék 2018.07.21. 09:51:54

Nem látom apuka szerepét a családban. Ha mindkét fél dolgozik,akkor a teendőkből is mindkét félnek ki kell vennie a részét. Apuka is megfoghatja a budikefét, összedobhat este egy rántottát, és teszem azt nem hülye, megbirkózik egy bevásárlólistával. Nem csak a jelenre kell gondolni, hanem a jövőre is. Ha most nem termelsz 100%-ot, miből fogsz élni vén korodban? A férjeden? A 3 gyereken? A részmunkaidő egy két évre megoldás, de tartósan maga a pokol. Még 80 évesen se lesz szolgálati időd.
Lehet felvenni segítséget,aki pl heti egyszer kinyalja a lakást. Mindig van leakasztható egyetemista, akire rá lehet bízni péntekenként a gyerekeket, így jut idő magadra, minőségi idő a férjeddel stb...
Te tényleg két gyerek után nem.tudtad, hogy hárommal még nehezebb?

Sorrybori77 2018.07.21. 10:02:25

Ahhoz hogy minden reggel 5kor frissen es uden ebredjen az ember, elozo este minimum 10 korul mar agyban kell lennie, ugye?! A hosszantarto alvas megvonas karosabb, mint barmilyen drog, alkohol vagy ejszakai elet. Sokan ezt alabecsulik. A napi 6 oras alvas mitoszaval is le kene vegre szamolni, nincs olyan ember, akinek ez eleg lenne azt csak o hiszi hogy eleg). Nem eri meg, ramegy az ember egeszsege, elmeje, fiatalsaga. Sajnos meg nem tartunk ott, hogy alvas nelkul kibekkeljuk a napi 24 orat. Amugy ne aggodj poszter! Meg par ev es nem lesz it senkinek munkaja, megszunik a napi 8 oras fix melo, megszunik a diploma erteke, az egy szakmat uzunk eletunk vegeig, es az hogy a munka ad ertelmet az eletunknek. 5-10 even belul olyat fordulni a vilag, hogy majd gyozzuk kapkodni a fejunket! Az persze mas kerdes, mikent hat ez majd a hazassagra, gyereknevelesre. Meggyozodesem ugyanis hogy sok apuka es anyuka szamara a munka jelenti sok esetben a "kikapcsolodast", tavol az asszonytol, tavol a gyerekektol. Az is erdekes kerdes, hogy ha majd nemsokara akar elelunk 500 evig is, hany ember lep majd a hazas elet utjara? Tudvan hogy nem 20-30 max 50 evet elnek le egyutt, hanem 200-300at. Azt is meg kell erteni, hogy ezek a multik (gondolom szolgaltato kozpontokra gondoltal SSC), nem azer vannak itt, hogy bozsike marika karrierjet patyolgassak es a magyar allampolgarok erdekeit kiszolgaljak. Nem. Ok pont azert vannak itt, mert olcsok vagyunk. Mert a diplomank fel sem er egy nyugatihoz kepest.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.07.21. 10:18:35

Igen, részmunkaidő, home office az egyik megoldás arra, hogy jól működjön minden. De az is fontos lenne, hogy ne kergessünk bele embereket megfelelési kényszerbe. Teljesen egyértelmű, hogy fontos a pénz, fontos az a fajta önmegvalósítás is, amit a munka adhat - ezért olyan munkát kell választani, amit szeretünk. És ha olyat választunk, akkor fel sem merül, hogy az ördögnek adjuk el a lelkünket egy jól fizető állással.

Kopasz Szuzukis 2018.07.21. 10:33:45

@baliY: tündércsillaxóróm! Az emberek pár százaléka engedheti meg magának, hogy azt csinálja, amit szeret. A mai világban a munka igenis kényszer. A megélhetés kényszere. A többi csak duma, mellébeszélés, parasztvakítás. Próbáld meg elmagyarázni egy csirkének, hogy miért is jó neki, ha levágják, és tepsibe kerül. Vagy egy katonának, hogy míly dicsőség, ha a harctéren lelövik.
A munkakényszer nem ennyire sarkított, de adott. LEgtöbbünk nem tud megélni az általa kevelt tevékenységből. Többnyire azért, mert nincs akkora gazdasági igény rá, hogy a megélhetést biztosítsa.
És legyetek szívesek kizuhanni a korlátolt szemléletből: munka az irodában, diplomával! Hát nem csak az a munka. Sokkal többen végeznek fizikai munkát gyárakban, építkezéseken, mezőgazdasági földeken. És ott nincs válogatás.

athenee 2018.07.21. 11:17:27

A net-hadsereg trolljai ismét felsorakoztak. A posztoló egy fontos problémára hívta fel a figyelmet, ami szerintem mindenki számára tökéletesen világos, mégis adják itt a nagyokost, miért nincs joga a posztolónak szarul lenni.

1. Hibás lenne a nő, hogy szellemi tevékenységre is vágyik gyereknevelés mellett? Ki mondja majd azt a saját lányának, hogy ne tanulj, nem kell a diploma, te majd az otthon melegét őrzöd? Vagy elvárjuk a koedukált oktatási rendszerben való helytállást, 25 évig ugyanúgy nevelünk lányt-fiút egyaránt, majd amikor jön a szülési kor, hirtelen karrierista elhanyagoló anyává devalválódik a korábban matekversenyekre küldött kisleány? Most akkor ez hogy van?

2. A fenti ellenére mégis elmondható, hogy a legtöbb nő elég jól ellavírozik a sok féle szerepkörben. Ha valaki visszakérdezne, miért kellett az nagy emancipáció, maguknak keresték a bajt:

3. a szokásos válaszokon kívül, mint önmagát alakító társadalmi folyamat, háború generálta női munkaerő igény stb. egy dolgon azért érdemes elgondolkodni: minden társadalom az alapján alakítja ki az egyének szerepét, amit alapvetően elismer - a háziasszonyi szerep a legtöbb nyugati kultúrában leértékelt. De miért? Mert a munkaerő megkettőzésével a bérek is lenyomhatóak - a profitorientált társadalmakban az alacsony munkabér nagyobb érték lesz, mint egy jól működő család. A nők munkába állítása és kondícionálása a munkára (pénzkereső, modern munkavállalás) vágyásra ezért financiális érdek.

4. szellemi tevékenységre való vágy: 3.pontot tovább gondolva. Egy olyan társadalomban, ahol a 'szellemi tevékenység' a pénzkereső tevékenységet jelenti, ott a nők is csak ilyen szerepkörökből vállogathatnak, ha társadalmilag elismert szellemi munkára vágynak. Mi lehetne még szellemi tevékenység: vallási tanítók, gyógyítás és ápolás a hagyományos értelemben, tanítás, oktatás, filozófia, népművelés, háztáji alkotás, stb stb stb Egy nő rengeteg területen tudott régen hasznos tagja lenni a társadalomnak, elismert közössi munkát végezni, alkotni a saját családjának támogatásán túl is. Nosztalgia lenne ez? Nem hiszem.

5. a technológia semmivel sem tette könnyebbé az életünket. átmenve vulgárba: a seggemet kitörölhetem vele, hogy nem kell fát vágni a tűzgyújtáshoz, miközben a szabadidőm jelentős részét a különböző rezsiszolgáltatókkal való b@szakodás, internetes állás lejelentés, ötvenféle határidő, jelszó, rosszul számlázás, kikapcsolás, bekapcsolás, címváltozás lejelentés tölti ki. Nehogy azzal merjen jönni valaki, hogy lehet kiköltözni az erdőszélre. Egy francos sátrat nem húzhatok fel a természetben, ha egy kicsit off-olni akarok. Az a pár hippi meg aki kicsekkolt, nem hiszem, hogy az antiszociális megoldásaival boldog lenne.

6. munkavállalás az alkalmazotti léten túl: szép dolog, örüljön akinek sikerül, mert olyan a szakmája, olyan ügyes, olyan jó lehetőségei vannak. Mi is ezen dolgozunk. DE! a tömegek erre nem lesznek képesek, a multi erejével a legtöbb iparágban nem lehet versenyezni, ez nem megoldás a legtöbb embernek és arroganciának tartom ezzel jönni, mint megoldás a fenti problémára. A legtöbb embernek még a részmunkaidő sem elérhető, sokan megsem tehetik, hogy 1.5 fizuból éljenek meg.

Lehetne még sorolni, miért értem meg a posztolót, és miért olyan nehéz kérdés ez még úgy is, hogy szerintem sem az ő megoldása terjeszthető ki mindenkire (lásd 6.pont vége) Tehát továbbra is a kérdés: hogyan üzemeltesd ma az életetedet úgy, hogy nőként, férfiként egyaránt jól érezd magad, a párkapcsolat ne dögöljön meg a rutinban, normális családi, szociális életed legyen pár gyerekkel, megélj, és ne legyél egy túlhajszolt roncs. Nos? Valaki?

Katalin Kolossy 2018.07.21. 11:32:13

Nem a multival van a gond. Én Kft-nél dolgozom, és ugyanígy telik egy napom, ugyanezt érzem. Csak éppen fele annyit keresek mint egy multinál kereshetnék, ahova már nincs esélyem bekerülni 45 évesen. Ráadásul egyedülálló anya vagyok. A megoldást én is egy 6 órás munkaidőben látnám. Így most azon veszem észre magam, hogy néha arról ábrándozok, hogy bárcsak lenne vmi kisebb betegségem balesetem amivel 2 hetet otthon maradhatnék pihenni. Ehhez képest én vagyok az, aki még egy náthát sem kap el egész télen.

desw 2018.07.21. 11:34:18

@moonlight777:

"Ma is rabszolgaságban élünk, csak ezt most munkának, munkahelynek, rezsinek, hitelnek és bérleti díjnak hívják.... nem kevésbé kártékony a korábbi korok rabszolgatartásától... "

Az emberek saját magukat kényszerítik bele ebbe a helyzetbe, nem sajnálom őket.

Azt hiszik, hogy ha meglesz a 40 millás garzon a menő környéken, a null-kilóméteres autó, a 200 ezres kávéfőző, a 20 ezres menő póló, . . . akkor boldogok lesznek. A többség totál felesleges dolgokra költi el a pénzét.

Érd be kevesebbel, és máris sokkal kevesebbet kell dolgoznod, több szabadidőd lesz, . . . => értelmesebb és jobb életed lesz

baliY 2018.07.21. 12:21:31

@Kopasz Szuzukis: Szenvedj csak tovább, ha nektek úgy jobb :) Ez a többiekre is vonatkozik :) Vagy tehettek is valamit ellene :)

baliY 2018.07.21. 12:22:42

@Pöff: Egy ilyen főnököm sem volt, lehet valamit jobban csinálok?

baliY 2018.07.21. 12:23:14

@moonlight777: Igazad van, te így valóban rabszolga vagy.

Rolpent 2018.07.21. 13:19:52

akkor Te egy buzi vagy???

Katinkanya 2018.07.21. 13:48:04

@Rolpent: ez most kinek szól? És hogy jön ide???? Miről beszélsz te itt???

erarosa 2018.07.21. 14:37:52

Jesszusom, de nem tudom sajnálni az írót. Van aki szar pénzért játsza el ezt a napi rutint minden alkalommal meló előtt. Felmerült bennem a kérdés, hogy a hölgy csak pénzt szeretne de melózni már nem? Elképesztő, hogy egyesek mennyire nem tudják lazán venni a dolgokat. Ha én annyit keresnék, hogy nem kellene az árcetliket remegve a kezembe venni, akkor maradnék a fixen bevált melóhelyemen. Én is korán kelek, nem autózok, hanem buszozok, mert ezt támogatja a munkahelyem, hogy ezen is spóroljak... Aztán hány kolléganőm siet az oviba a gyerekért BUSSZAL! De nem váltunk melót, mert errefelé a biztos munkahelyet többre tartjuk a pénzes ám bizonytalan cégeknél. Így sajna marad a hajnali kelés és télen nemcsak sötétben megyünk, de sötétben is jövünk haza. Érdekes, a szüleim is hasonló cipőben voltak (biztos ez valami ,,tanult" generációs beidegződés), mégse panaszkodtak, ez volt a természetes.
Ha ennyire nem bírja valaki, akkor miért vállalt több gyereket???

Pöff 2018.07.21. 16:59:49

@kelepe:
mhh vajon miért...
nem akar fizetni itt egyik se.
Már rég netto 500-600-akat kellene fizetni átlag diplomás melókra.
Merthogy!
Az a vicces az egészben, hogy a szabad áras építőipari tevékenységek
festő, kőműves burkoló, víz gáz villany
Olyan összegeket kérnek el, és keresnek hogy lehidalsz.
Ha abból indulok ki hogy netto200-300 a munakdíja 1 hétre és már azt is hónapokra foglalni kell tehát ha levonul a következő héten újra felmarkol ennyit.
1 hónapban akár 500-800e-reket keresnek.
diploma minden kutya füle nélkül.
De ha legalább jó munkát csinálnának, de nem hányaveti büdös tróger kontárok.
HA tenki állnál pár youtube video meg internet olvasás után különb munkát végeznél, mert ezek a melók kurvára nem agysebész melók ám. 2-3 fogás meg trükk az egész. Ennél én egy nap több komplexebb trükköt viszek véghez.
És ezek csak ezzel foglalkoznak....reggeltől estig.
Csak azt nem értem, hogy mikor ezek az emberek kimennek németbe, akkor ott is ilyen büdös tróger munkát végeznek kint is? a preciz németnek?

Szóval azt akarom mondani, hogy lassan el lehet dobni a diplomát és érdemesebb burkolónak, festőnek, víz gáz villanyszerelőnek álni
Haver akivel együtt végeztünk most napi br 60 ezret keres és csak aznap 3 másik munkát vett fel. csak úgy 3x-orosa egy egyébként nem mondanám, hogy beleszakad a munkába, ahhoz képest, hogy nekem a multinál meg kell váltanom a fél világot.

Szerintem a következő állásinterjún benyögöm a netto 400-ra(ami már azért szép pénz), hogy a kőműves, a burkolóm villszerelőm többet keres. Netto 500-600-ig meg se álljanak.
Lenne HR-es pislogás
:D
Pedig tényleg el fogom játszani.
Vagy benyögöm még hogy hát akkor mehetek külföldre is.
Tényleg másból nem értenek a cégtulajok, HR-ek, vezetők,

desw 2018.07.21. 17:10:44

@Pöff:

Ezt hívják úgy, hogy (munkaerő)piac. Nem szocializmus van meg bértábla, hanem mindenki annyit keres, amennyit MÁSOK hajlandóak fizetni azért a munkáért.

A "mesterek" most nagy urak, mert hitelből fel lett fújva az építőipar + kivándorlás, és nagy igény van a mukájukra.

Pöff 2018.07.21. 18:25:37

@desw:
ez nem munkaerő piac...ez vadkapitalizmus egy nagyon furcsa formája.
És az a gáz, hogy fizetsz és még úgy is szar, legjobb esetben középszerű munkát csinál.

Ha munkaerő piac lenne, akkor ezeknek felkopna az álla.

ezek alapján angliában meg szerte a nyugati országokban csak vacak munkát végeznének a építőipari emberek.
mert hogy ott munkerő piac van.

desw 2018.07.21. 19:14:28

@Pöff:

:DDDDD

Ez a munkaerőpiac! A minőségi munkavégzés nem feltétel, csak az, hogy fizetsz-e érte vagy sem. És mivel fizetsz . . .

kelepe 2018.07.21. 19:29:40

@Pöff:
Pont a precízek mentek ki németbe, akárhova, vagy aki itt maradt közülük az meg a dupláját kéri annak amit írtál. De mivel így a kóklereknek is megnyílt a piac, mivel sok embernek nincs választása azokat is megbízza.
Jelenleg itt Mo-n a diplomás futószalagon képződik, ezért sincs nagy törekvés a megtartására. Minden évben x ezer újat dob ki a rendszer akiknek ugyanaz a papírja van, csak kevesebbért is fel lehet venni mert pályakezdő és ne válogasson.
Egy interjún adtak egy tesztlapot számolós feladatokkal, nem bonyolult, szorzás, osztás, százalék. A végén mondta a fickó hogy már volt itt olyan közgazdász jelentkező aki egyből visszaadta mert ő nem szeret számolni és ilyen munka nem érdekli. És ezzel kell versenyeznem mert neki is ugyanolyan papírja van. Viccccc.

Amúgy én is tervezem a külföldre váltást, csak a jövő évben. Bár nem Európa hanem Ázsia a cél.

Pöff 2018.07.21. 19:42:08

@desw:
te nagyon el vagy tévedve.
Szar munkáért nem fizetek.(meg más se)
Nyugaton a szar munka után egy igen vaskos kártérítés lesz a jutalom.
Mert mondjuk az illető aki rendelt egy munkát egy másik munkát bukik miatta.
És ha szar munkát végzel kurvagyorsan otthagynak a fizető emberek.
És kurvagyorsan lehúzhatod a rolót.

Majd mikor szembesülsz ezzel, hogy a fizetsz, de szar munkát kapsz majd gondolkozz el azon, hogy a kettő összefügg e vagy sem.

csak egy két példa
Vagy te úgy szoktál kocsit venni hogy fizetsz akkor is ha szar?
Bemész a boltba ...és megveszed a penészes kenyeret, mert fizetni kell?
Elviszed a kocsit szervizbe és belerakják a nem belevaló olajat, te meg fizetsz?
felrakják ferdén a csempét te meg fizetsz?
Hülye vagy te?

Pöff 2018.07.21. 20:03:23

@kelepe: Elhiszem

"Minden évben x ezer újat dob ki a rendszer akiknek ugyanaz a papírja van, csak kevesebbért is fel lehet venni mert pályakezdő és ne válogasson."

Mondjuk az én szakmám hiány szakma lett. Vidéken meg különösen. már pályakezdőt se találni, diákmunkások meg tanulók vannak még. De aki jön is megy is.
Mondjuk egy közgazdásznak nem általános iskolás osztás szorzást kell csinálnia...
nem is csodálom hogy visszadobta. Ahol erről a szintről indulnak, ott vannak bajok, hülyének nézik már az első lécsőnél...
Nem hiába használunk excel-t, tudást akar vizsgálni a HR vagy aki felvenni akarja
vagy számolgatást.
Ez a gond, hogy hiába lenne meg a tudás valószínűleg csak valami alantas pénzügyi számolgatásra kell.
Jó persze valahol kezdeni kell, csak az sem mindegy hogy hol, hogy mennyire hoz egyéni fejlődést.

desw 2018.07.21. 20:13:03

@Pöff:

Bocs, de pont te írtad, hogy fizetsz és szar munkát kapsz, tehát csak megélnek a kóklerek is.

Egy diploma a MUNKAERŐPIACON érhet kalap szart is, önmagában ez édeskevés a jó fizetéshez.

Pöff 2018.07.21. 20:40:35

@desw:
úgy értem ha fizetnék is szar vagy közepes munkát munkát kapnék.
Értem hogy kínálat kereslet, de ez valami kurvára más.
Nem a kőműves fogja a másik kőművestől megrendelni a munkát, hanem a tanult felső réteg akinek van pénze
Elvileg, legalább is külföldön, normális országokban.
De mondom itt már a milliomosnak is gondjai vannak ha valami felújítást építést szeretne csinálni.

desw 2018.07.21. 20:52:07

@Pöff:

"Értem hogy kínálat kereslet, de ez valami kurvára más."

Pedig nem más! Miért lehet szar kenyeret, fagyit, munkát, . . . akármit eladni? Mert van rá kereslet.

Úgyhogy a matek nagyon egyszerű: ha kell a munka, fizetsz érte.

És mivel alig lehet "szakembert" találni, így csak van kereslet a szar és drága munkára is => a munakerőpiac csak szabályoz.

Pöff 2018.07.21. 21:15:46

@desw:
De érted ,ez nem munka ez trógerkodás.
Külföldön is azért tud elhelyezkedni meg veszik fel a magyar lengyel munkást, mert eléggé rá vannak szorulva, mert más nem csinálja meg.
De ettől függetlenül nem végeznek szar munkát.

És mondom, nagyon drága magyar viszonylatban, ez már német szinteket verdesi, mikor 1 hétre kifizetsz 200-250e Ft-ot és 4 hét alatt összeszedi a 500-800e Ft-ot akkor nekem ne mondja hogy szarul is kell dolgoznia.
Külföldön se kap többet, sőt ezért a vacak munkáért még ennyit se, mert a német főnök lezavarja.

Szóval ez már nem munkaerőpiac, ez tekinthető egy hiány gazdaságnak.
És nem nem korrigál a piac, megfogja a diplomás a csempevágót oszt megcsinálja magának 3-4 hétvége alatt pár youtube után, nyer 200-et a 2mester urak" meg mehetnek a sóhivatalba, aki sokat akar makrolni az keveset fog...sőt visszaüt, mert senki nem fog építeni meg felújítani, gazdaságilag visszüt, gyerekszületésben visszüt.
Sajnos több olyan rokonom is volt aki ezekben a szakmákban dolgoztak és kurva precízek voltak (idős bácsik már vagy meghaltak) vagy a felmenőim is és magam is olyan dologgal foglalkozik ahol pontosan kell dolgozni és így kurva szembetűnő a trehány kókler munka és nem is igen tűröm el ezt a mentalitást, hozzáállást.

desw 2018.07.21. 22:36:30

@Pöff:

Neked van diplomád? Milyen? Állami melóhelyed van?

Pöff 2018.07.24. 23:19:49

@desw: mérnöki
állami dehogy, bár ahogy hallottam azért vicces munkamorál uralkodik az állami szférában.
Láblógatás, és tényleg 9-től délutánig dolgoznak..és simán péntek délben hazamennek.És nem sokkal keresnek kevesebbet mint a versenyszférában.
Persze biztos nem minden munkakörben van így.
Szóval versenyszférában, de abból is inkább a "széthajtós" típusban giga multi cégnél, de valahogy itthon szeretnek az emberre minden szart ráosztani.
1-2 éven belül saját céget akarok indítani...vagy külföld is lehet belőle.

ZOH 2018.08.07. 10:09:33

Jo iras, tetszett!

ZOH 2018.08.07. 10:16:27

Egy szempont "a masik oldalrol": nekem speciel elegge megdobja a ferfiui onbizalmamat, hogy kepes vagyok egyedul eltartani a csaladomat, ez onmagaban veve is egy jo erzes. Szoval a fizetesen felul ez is egyfajta bonusz. :-)

rozsomák 2018.08.18. 15:56:19

@tóninéni: Hát Béla néni - vagy tóninéni , mert ez az igazi neved ugye :) - ha neked a net a világ, akkor csak sajnálni tudlak.

Én ugyanis a netről írtam, nem a világról, te szerencsétlen....

rozsomák 2018.08.18. 16:08:21

@kiscica12:

Én nem azt írtam, hogy nem érdekel, amit ír, hanem azt, hogy nem fogom beszopni, hogy az igaz, csak mert esetleg ide leírta a nem is tudom ki, akiről azt se tudni, hogy nem a századik eltérő változatot írja-e le a negyvenedik nickjén.
(Mért ? Te ismered ?? )

Érted a különbséget ???
Ugye, nem... :)

Gondoltam.

Reactor 2020.02.26. 19:36:53

Ebben semmi újság nincs. A munka mindig is olyan dolog volt, amit az ember kényszerből, muszájból csinált, hogy ne dögöljön éhen, vagy ne fagyjon meg. Akárhova is nézel, a "munka" szónak sehol nincs pozitív töltetű jelentése, se átvitt, se a szó szoros értelmében. Mindenütt pejoratív, negatív értelemben használják. Valószínűleg nem véletlenül.
Manapság szerencsére egyre több ember jön rá, hogy a munka feleannyit nem ér, mint amennyi kínlódás van vele, és hogy abszolute nincsenek megfizetve az alkalmazottak, pláne itt Magyarországon. Az értékteremtő munkás le van nézve, alul van fizetve, adósrabszolgaszámba van vetve, miközben a hájas seggű főnök viszi haza a súlyos százezreket, aki semmi értelmeset nem csinál, csak ül a kényelmes, klimatizált irodájában, pasziánszozik, telefonál egyet-kettőt, vagy kimegy baszogatni a munkásokat.
Nagyon nem szívlelem a kisebbségieket, de ezek alapján legalább részben meg tudom érteni, miért kerülik a munka világát úgy, mint a pestist. Ha másban nem is, ebben a dologban igazuk van.

@baliY: Súlyos fogalomzavarban szenvedsz. Amit az ember önként, örömében csinál, azt szórakozásnak nevezik, nem munkának. Ha fizetnek érte, akkor fizetett szórakozás. A munka jelentése minden lehetséges értelemben negatív, és magában hordozza a kényszerűséget.
Tartani pedig azért tartunk ott, ahol, mert a magyarországi munkáltatók soha de soha nem fognak rájönni arra, amire a német, osztrák, norvég munkáltató már rég rájött: nem szarunk oda, ahonnét eszünk. Na meg azért, mert egy agyamosott, menthetetlenül idióta réteg 2 kiló krumpliért újra és újra megszavazza az ország szétverését.
A rabszolgaság kérdése pedig azért aktuális, mert utoljára azidőtájt volt kötelező az évenkénti ingyen robot, a földesúr birtokán. Tessék, most visszahozták az évi 400 óra ingyen robotot. De ez ugye nem rabszolgaság, mert nem áll mögötted a felügyelő bikacsökkel...
(az nem is, de ha megtagadod, és kivágnak, akkor éhendöglesz)
Ja és te magad is rabszolga vagy. Csak te önként és dalolva. Szánlak, de nagyon. Az ilyenekre mondja a míves angol, hogy "no life".

@infrablue: A mocskos multi baromi jól fizet? Hát nem. Nagyon nem, és épp ez a gond. Ugyanazt a rabszolgabért kapod, mint egy magyar vállalkozónál, csak épp itt még fordulni se fordulhatsz senkihez, mert az érdekképviselet ott van a picsában az óceán túlfelén egy olyan városban, aminek a nevét le se tudod írni...

@rozsomák: Lehet, hogy számodra unalmas, miszerint a multikat kizsákmányoló rabszolgatartónak nevezzük, de ettől a tény még tény marad. Az, hogy a magyar KKV-k egy jó része is szemétládákból áll, nem menti fel a multit. Arról nem is beszélve, hogy magyar KKV-val szemben még legalább van valami minimális esélyed is a sikerre. Egy külföldi multival szemben kereken nulla. Úgyhogy ne ajnározd itt a multikat pls, mert ők is nyakig szarosak.
És mégegyszer: attól a multi nem lesz automatische jófej, hogy a helyi vállalkozó egy orbitális nagy ortóparaszt. Naná, mert a multi főigazgatója maga a megtestesült jótékonyság, ugye? Őt még véletlenül se a profit érdekli, a bevétel, a haszon, hanem a munkásai jóléte! Ja, nem...

@Netszamuráj: Te figyukaaa, ha egy magyar vállalkozó gecizik veled, bárhol felnyomhatod, kezdve a NAV-nál. Mivel azok mindennél jobban szeretnek bírságolni, nem fogják a szőnyeg alá söpörni a dolgot, és legjobb esetben is alaposan megfingatják a céget. Ha feketefoglalkoztatásért nyomod fel őket, kis szerencsével még le is csukják őket.
Egy multival ezt mikor, hol teheted meg? Velük szemben ki fog neked igazságot szolgáltatni? Hmö?
Szerintem állj le a multimosdatással.

@jaegtoer: Váljék egészségedre. Vannak még ilyen késői sztahanovisták. Na őket szokta ötvenévesen elvinni az infarktus.

@nu pagagyí: A világ egy igazságtalan, elbaszott, szar hely. Ez újság?

@Kopasz Szuzukis: Hiába magyarázod neki, az ilyen betokosodott sivár életű munkamániásoknak már csak a napi taposómalom jelenti az egyetlen örömöt. Valahol sajnálom őket, elbaszták az egész életüket arra, hogy egy kapzsi milliomos zsebét dagasszák.

@desw: És? Jól működik a munkaerőpiac? Nem. Erről pedig ennyit szerintem.
süti beállítások módosítása