Irritáló szülőtársak

2019/01/24. - írta: Katinkanya

Vannak ezek az íratlan szabályok a gyerekkel történő közösségbe lépéssel, az utazással, wellness hétvégékkel és nyaralással kapcsolatban. Ugyan benne van a nevében, hogy íratlan, de gondolom sokan nem hallottatok még róla, mert rohadtul nem tartjátok be, szóval inkább leírom, nehogy ne legyen mire hivatkozni. Tudjátok, a törvény meg nem ismerése nem mentesít a betartása alól…beneficios-fiscales-familia-numerosa-1.jpg

  1. Kezdjük rögtön az elején, az utazással. Amennyiben autóval utaztok bárhova is 1-2-sok gyerekkel, úgy szerencsés helyzetben vagytok, csak saját kasznin belül kell kezelni és kibírni a gyerekek egyöntetű és megállás nélküli nyígását, válogatott témában. Amennyiben rutinszülő vagy, felkészültél kajával, nasikával, fülhallgatóval, tablettel, úti társassal, csőrös iszóssal, csere pelusssal, alvós rongyival, mesekönyvvel, sportújsággal, rágóval és mindezek csere/váltó/pót tételeivel, így csak nektek, szűk családnak kell elviselni az őrületbe kergetés minősített válfaját: a gyerekek veszekedését, egymás hergelését, verekedését, ameddig a biztonsági öv engedi és a végtelenített „mikorérünkmárodaaaaaa?” aláfestést. Ha viszont vonattal, busszal, repülővel utaztok, légyszi vegyétek már észre, amikor már az utastársakat is kinyírja a gyerek! A melletted ülő nem mosolyog kedvesen a hatezredik kérdésnél, hanem kínjában vicsorog, és azt várja, hogy lefejtsd róla a gyerekedet. A repülőn előtted ülő már valószínű a negyedik whiskyjét kéri, mert a gyereked rommá rúgta hátulról a veséjét. A teltházas buszon meg ne a fokhagymás fasírtos, hagymás körözöttes zsömlét bontogassátok már, mert beivódik a szag a frissen mosott hajakba és a nagykabátokba! Főleg, hogy aztán az út végéig azt büfizi fel a kis drága.
  2. Nálunk már a legkisebb is tudja 2-3 éves kora óta: a hotel folyosóin soha, sehol nem ordibálunk! Ne legyél már ennyire majom felnőtt, te is éjszakázol, te is húzod a beled, vágysz az alvásra, nem véletlenül számoltad már vissza indulásig te is a napokat, szóval fogd a gyerekedet és értesd meg vele, hogy bármikor, bárki pihenhet a zárt ajtók mögött, de ebédidő után meg kifejezetten ultra bunkóság a gyerekeidet a folyosón üvöltve rohangáltatni, az pedig nem az ideális megoldás, ha a megállsz a folyosó végén és te is beordítod, hogy Ákoskaaaa, csendeseeeen!
  3. A wellnessben minden egyértelműen, a leggyengébb felfogásúak kedvéért lebutítva, ábrával és több világnyelven is ki van írva. Tehát légy szíves húzzál ki a gombás lábaddal a bébimedencéből, ne üldögélj ott sörös korsóval a kezedben, segglyuk-áztató dagonyának használva a gyerekmedence szélét! (Főleg miközben anyu végtelenített üzemmódban szökell a gyermek után, míg te dumcsizol a haver apuval.) Elég coli-baktérium van abban a vízben az úszó-pelenkákból, ne tetézzük a helyzetet. Rohadt gyorsan vidd kifelé a gyerekedet, ha zöld takonycsiga lóg mindkét orrlyukából, ahelyett, hogy korlátolt módon a medence vizébe mosod az orrát!! Ne legyél önző felnőtt! Ha beteg a gyereked, egyszerűen ne vidd közösségbe! Se nyaralni, se oviba! (Jelzem, ha beteg vagy, tiszteld már meg te is a munkatársaidat azzal, hogy nem köpöd szanaszét fröcsögve a fertőzésedet!) Ne nézd hülyének se az óvónőt, se a szülőtársakat! Más is látott már hurutos gyereket, lázrózsás bágyadtat, szóval nem kell begyógyszerezve, ártatlan tekintettel közösségbe tolni, úgyis összeomlik, mire elmúlik a Cataflam csepp hatása! Még rosszabb, ha bemondod, hogy: jajjj, behoztam Tibikét a farsangi buliba, olyan szomorú lett volna, ha kimarad! De ebéd után már viszem is haza! (Tudod kivel szórakozz! Muszáj lefertőzni 30 másik gyereket, csak mert te nem akarod megoldani a táppénzt, nincs kedved másik dátumra foglalni az üdülést, vagy nem tudod kezelni az elmaradó rendezvény miatt hisztiben vergődő Tibikét?)
  4. A szobatisztaság elérése után kérlek, neveld rá a gyerekedet, hogy minden körülmények közt szóljon, ha wc-re kell mennie! A Balatonba pisálásra sincs mentség, csak mert élővíz! A szépen ápolt strandokon meg igyekezzünk már ne a fa, meg a sövény tövébe pisiltetni, csak mert messze van a wc! Jó, mielőtt rám támadtok, belátom, hogy ez vékony jég, én is vittem már inkább a szántásba a gyereket a körbetojt, légylepte klotyó helyett, de nem a strandon, a szomszéd törölköző mellé guggoltattam le…
  5. Kedves Lelkes Anyuka/Apuka! Nagyon boldogok vagyunk mind, hogy a te gyermeked tökéletes, mindenben jeleskedik, kiemelkedően a legjobb és ennek elsöprően hangot is adsz! Köszönjük, hogy gyerekelőadáson – ugyan minden szülő igyekszik szélre, meg hátra húzódni –te beülsz az első sorba a nagy fejeddel, hogy mögötted kikészüljenek a négyévesek. Klassz, hogy a tengerparti, bölcsiseknek szóló rajzversenyen egy komplett Csontváry-t alkotsz. Szeretünk, amikor gyerekkoncerten félrelököd az aprónépet, hogy legelöl rophasd egy szem cukiddal. Olyan ügyes vagy, amikor a hotel gyerek-bingó rendezvényén bekiabálod, hogy te voltál az első! És ahogy csillogó szemecskéddel várod, hogy rád kerüljön a sor, és a szálloda jelképe, a víziló jelmezbe öltözött animátor végre megsimogassa a buksidat! Komolyan, senki nem szólt eddig, hogy nem te vagy a középpont? Tényleg a teljes étteremnek tudnia kell, hogy Barbika glutén-, mogyoró-, laktóz- és színezékallergiás? És ha azonnal nem tálalnak megfelelő ételt, kihívod a Bocuse d’Or zsűrijét meg a Gondolatrendőrséget?
  6. A wellness hétvégében az egyik legjobb dolog, hogy nem neked kell szolgálni, nem neked kell az öttagú családnak három óránként enni adni, és végre te is ellazulhatsz főzési kényszer nélkül, igaz, Anya? De azért ennek vannak ám etikettbeli elvárásai! NEM szedjük tele a tányérunkat roskadásig, egy kicsit még vanília sodót csorgatva a gorgonzola veluté és a marinált karalábés borjúpecsenye mellé, mutató ujjunkkal tartva a lecsúszni készülő csicsókachipset! Megtanítjuk a gyerekünknek ugyanezt! Ultra gáz mindenbe beletúrni, aztán otthagyni. Ezenkívül akkor sem illik vacsorához gumipapucsban (neadjisten zoknival!) meg kibolyhosodott izompólóban becsattogni az étterembe, ha véletlenül nem szól a teremfőnök. Reggelihez is húzz légy kedves egy cipőt, ez van, nem otthon vagy!

 

Persze örülök, hogy mindezek közül egyikben sem ismersz magadra, de tudom, hogy hallottál már olyanról, aki látott már hasonlót…

120 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szoljanyanak.blog.hu/api/trackback/id/tr114586582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hülyegyerek12 2019.01.26. 20:14:51

@Muad\\\'Dib: Hol volt szó gyerekbarát szállodáról? Egyszerű szállodáról, repülőről stb volt szó, ahol leírták páran (sokan akiknek gyereke van) h idegesíti a neveletlen, önjelölt gyerekhad, különösen akkor, ha a proli gyereknek proli szülei vannak... Az ilyen proli szülők meg, menjenek oda (l. 1 pont).

Mad Marx 2019.01.26. 20:17:08

@Katinkanya: ha elolvasod végig a postot, akkor elég egyértelművé válik, hogy egy konkrét esetről van szó, ami mélyreható sérelmeket okozott a posternek, ha csinálsz egy kritikus út elemzést, akkor kijön a butapest-keszthely vonatút, utána meg a távbusz páhokra, ahol a téliakciós, de sajnos az átlag magyarnak még így is húzós hétvége, pont abból adódóan lesz negatív élmény, hogy olyan látogatóközönséget vonz be, akikkel én sem szívesen tölteném az időt... A ködösítés aminek te is felültél, szintén ugyanenneka rétegnek szól.

Muad\\\'Dib 2019.01.26. 20:29:48

@hülyegyerek12:
Az, hogy a szálloda folyosóin nem kussban mennek a gyerekek, szerintem nem olyan meglepő. Külön röhejes ezt kiemelni mint problémát. Nem ám azt mikor a seggrészeg törzsközönség a kávézó/bár zárásakor vegigtrappol a folyosókon. Neeeem, a hangos gyerek, az a baj.

hülyegyerek12 2019.01.26. 20:45:53

@Muad\\\'Dib: Sztem nem ugyanarról beszélünk... Én mindösszesen annyit szeretnék, h a szállodákhoz hasonlóan, pl a repülőkön is legyenek olyan részek, ahova 18 éven aluliak nem tehetik be a lábukat, így nem veszélyeztetik a nyugodt utazást/pihenést (én szállodából is csak ilyet vagyok hajlandó foglalni, amennyiben találok). Természetesen hajlandó lennék ezért felárat is fizetni. Fontos lenne, h azokon a helyeken ahol ez nem megoldható, pl múzeumok, tömegközlekedés, közterületek, strandok, a gyerekes családok (és igen a részeg felnőttek is, de ez a poszt nem erről szól) igyekezzenek úgy viselkedni, h a köcsög gyerekek ne zavarjanak másokat a pihenésben, mozgásban, műélvezetben... Nem ez a tapasztalatom ezért szóltam hozzá, te meg sztem menj valami baba-mama topikba, ahol sírjatok dühötökben h bandika nyaralását elrontotta az, h a szomszédos hotelszobában, angol részeg bulituristák őrjöngtek, ezért nem tudta magát kialudni...

élhetetlen 2019.01.26. 20:48:29

@almodhi: Itt nem gyerekgyűlöletről van szó, hanem a hülye szülőkről. Te is tudod, hogy egy kocsi vezetéséhez is kell jogosítvány, de a szülőséghez nem kell semmilyen alkalmassági. Egy példa. Anya, akinek nem volt annyi esze, hogy itthon, tíz kilométeren kipróbálja, hogy bírja-e a három éves gyereke a buszozást. Spanyol tengerpart busszal, több mint 25 óra. Bilit hozott. A gyerek hányt a bilibe. Anya már le sem takarta, mert újra kell, te meg utazol ennyi időt a „kellemes „ hányásszagban, ami betölti a buszt. Világos, erre fizettél be, és anya csak egy van, és joga van harminc ember útját tönkretenni. Közben nem vízzel itatja a gyereket, hanem cukros almalével, mert szerinte az jó hányinger ellen. A visszautat vele kihagytam, én tíz napra mentem. Azzal próbálkozott, hogy mivel nincs pénze két repülőjegyre, valaki vigye haza repülővel a gyereket, majd a férj a reptéren átveszi. Na, ki vállalta? Senki.
Más. Üveg fenekű hajó, a kis srác belenézett, és belehányt. Én kész, erről ennyit, fel a fedélzetre. Ott sem az igazi, a srác még hányt egy zacskóba is, apa is feljött a fedélzetre, a félig telehányt zacskót lóbálva. Végül is az ő gyereke hányt, kit zavarhat ez, neki természetes. És meg nem az ilyen kalandokra fizetek be. Ez gyerekgyűlölet?

Muad\\\'Dib 2019.01.26. 20:50:10

@hülyegyerek12:
Ahhhaaaa. Tehát a nyugodt utazás fontos, de én menjek a babamama topikba sírni dühömben. Tehát a te nyugalmad irtó fontos, de másé már nem annyira. Tipikus balkánmagyar...

morph on deer 2019.01.26. 20:51:50

@Muad\\\'Dib:
“folyosón kiabálás helyett derivált, előfordul, hogy másé nem ilyen. ”

Hát ez tényleg nem hátrány.;))

Muad\\\'Dib 2019.01.26. 20:52:05

@élhetetlen:
Én speciel felnőttet is láttam már vegigrókázni sétahajókázást. Az sem jobb...

kmera 2019.01.26. 20:54:15

Na jó, itt is mindenkit felnőtt korában klónoztak, tinédzser éveit még az agar agaron töltötte, a Petri csészében... Az ugye megvan a sok antihumanoidnak, hogy a nevelés egy FOLYAMAT? Az egy olyan procedúra, amikor elkezded megtanítani a dolgokat - példamutatástól a direkt bemutatóig, bárhogy, életkortól és témától függően, majd a tízezredik ismétlés, hibázás, próbálkozás UTÁN a gyerek hozza az össznépi átlagnak megfelelőt, amit a jelenlévő hozzászólók is reprezentálnak. Ezt úgy mesélem, hogy én későn szültem, két kisgyerekem van, és rühellem a zajt meg a hisztit - de még én is belátom, hogy ez a francos felnőttkor csak a gyerekéveken keresztül érhető el. NEm az itt a baj, hogy ilyen meg olyan liberális a nevelés, elárulom, hogy a kölykök - tehát mi is - kurvára hangosak. Ennyike. Társadalmi együttélés, idősek, fiatalok, egészségesek, betegek, ilyesmi... Tolerancia. PErsze, lehet gyerekmentes egy repcsi, a babákat átreptetik külön az óceán fölött fapadoson, vagy csak vmi vitorlázón, az úgyis csendes, nem? Öregek lettetek, és passz :-D MEllesleg, indul végre egy topik, ahol lehet végre köpködni a bagósokat, a szájszaggal környezetet terhelőket, az esztétikai kihívásokkal küszködőket is? Omg...

hülyegyerek12 2019.01.26. 20:54:44

Van egy csomó hely, ahol lehet anyázni pl a buli turistákat... Én pont annyira nem tudok aludni egy szállodában akkor ha a bulituristák vannak, mint amikor a te gyereked üvölt, de erről kevesebb rémtörténetet olvasni, pedig velem gyakrabban fordul elő, ti. h egy neveletlen suttyó gyerek bassza el az utamat (repülőn rendszeresen), mint h részeg angolok...

Muad\\\'Dib 2019.01.26. 20:57:41

@hülyegyerek12:
Speciel az én gyerekem gyerekbarát szállodában üvölt legfeljebb. Aki meg oda megy, az szerintem sejti, hogy gyerekek is lesznek ott. Nem szoktam gyerekkel olyan helyre menni, ahol nincs kiemelve, hogy gyerekbarát hotel.

hülyegyerek12 2019.01.26. 20:59:41

@Muad\\\'Dib: Remek, épp ezt szerettem volna kérni mindazoktól, akik gyerekhaddal mennek nyaralni... Gyerekbarát szállodában részemről olyan hangosan üvölthetnek amilyen hangosan csak a torkukon kifér.

morph on deer 2019.01.26. 20:59:55

@Muad\\\'Dib:
“Tehát a nyugodt utazás fontos,”

Az baxki, az!
Te meg nyugodtan szaporodj a saját szórakoztatásodra, de mivel nekem ahhoz semmi közöm, kösz, de hallgasd magad a végeredméyt.
Neked muszáj, nekem meg nem.

hülyegyerek12 2019.01.26. 21:01:24

Viszont sajnos sokan viszik

szepipiktor 2019.01.26. 21:08:41

@anyadmajma:
Így is kell!
Szerintem a te stílusodat követő szülők vannak az egyik oldalon, a normálisak a másikon.

Muad\\\'Dib 2019.01.26. 21:13:34

@morph on deer:
Neked is muszáj amíg a szolgáltató nem rakja le/tiltja ki az üvöltő gyereket. Pech.

szepipiktor 2019.01.26. 21:17:09

Egyébként remek amikor a momentumos mindenmegengedő liberális genderszülők összevesznek a magukat felsőbbrendűnek, minndent jobban tudó, soha nem hibázó ideális szülőkkel.
Remek!
Héla istennek én már túlvagyok ezeken a nevelési dolgokon, sikerül igazi individulista, fél-anarchista srácokat felnevelnem, akik megvetik mindkét szülőtípust.
A világ legegyszerűbb dolga gyereket nevelni, csak azt nem a reklámokvból, a fészbúkról, a blogokból kell.
A gyereket szeretni kell és megtaníthatók, hogy csak akkor várhatják el a tiszteletet másoktól, ha ők is megadják azt másoknak. Pár éves gyereklemet gond nélkül megtanítottam, hogy étteremeben kuss van, az autóban kuss van! El lehet magyarázni, hogyha kiabál, akkor elévonja a figyelmemet és baleset lehet és ő mondjuk nem tud fürödni a Balatonban.
Megértik ám.
Igaz a tévé tiltott volt, a Walt Disney tiltott volt. mase volt, kirándulás és a többi.
Ezért röhögök a mai korosztályon, a tévén felnőtt szülők napi problémáikon.
Az ilyen posztolgatók meg bármire képesek, nekem ez a régi besúgókat, a névtelen feljelentgetőket jutatják az eszembe. Mert milyen em,ber az, aki a pillanatnyi problémáját azonnal a világ elé tárja, igazolandó, hoghy Ő ZSENI és a VILÁG TAHÓ!

szepipiktor 2019.01.26. 21:18:58

Ja és a gyerek, ahogy a kutya is, olyan mint a "gazdája".
Itt azonban sokan a gyerekeket gyűlölik, nem magát az ostoba szülőket.
Remélem, az élet majd visszadja nekik...
Amikor ők lesznek szülők...

Lindus86 2019.01.26. 21:24:27

Kicsit befeszült a poszter. El kellene mennie pihizni egy jó kis velneszhétvégére.

morph on deer 2019.01.26. 21:26:17

Tapasztalatom szerint szokott egíteni, ha jó hangosan és érthetően dícsérni kezdem az óbégató kis bitang orgánumát, - ez nem a síró csecsemő, hanem a hisztiző calád kedvece kategória, - esetleg megkérdem a kedves mamától, hogy kinek volt ilyen szép, érces hangja a családban...
Pár perc az egész, és a mama már buzgón csitítani kezdi az addig szabadon randalírozó leszármazottját, esetleg foglalkozik ő vele, ha már ott van, ugye.

Az is működött, amikor az előttem levő ülésre felállt és hátfelé üvöltöző gyerekre egy gonosz grimaszt sikerült vágnom, valahahányszor nekikezdett.
Mondjuk nem sokszor, ezek után...

Ugyanakkor utaztam normális, érdeklődő kisgyerek mellett is, aki bár sokat beszélt, annak mégis volt értelme, ha rajzolt, megmutat, meg ilyesmik. Nem hiányzott éppen, de ezerszer jobb, mint az óbégató és rugdosó kis idióta, a produkciótól elaléló kedves szülőkkel egyetemben.

Összefoglalva: igenis vannak normális gyerekek normális szülőkkel, (csak el kell találni, hogy melyik géppel utaznak :))
csak ritkán.

Ami pont fordítva van, mint ahogy igazából lennie kellene, azaz nem úgy van, hogy egyszer-egyszer, véletenülegy ADHD-s gyerekkel és debil szüleivel hoz össze a sors, hanem ma már ez a sztenderd, úgy látszik...
Vagy csak ez tűnik fel, mert a normálisban éppen az a poén, hogy nem is tudod, hogy valahol ott van?

Na most lehet sikítani!

morph on deer 2019.01.26. 21:28:33

@Muad\\\'Dib:
“Neked is muszáj”

Tévedés, én megoldom.
Pár példa, lásd fentebb

élhetetlen 2019.01.26. 21:45:30

@Muad\\\'Dib: És vidáman lengette a félig telehányt zacskót, mint az általam említett apa? Mert baleset bárkivel történhet, de normális ember megpróbálja eltüntetni a nyomokat, akár a személyzet segítségével, és megpróbál a tömegtől elvonulni.

hunter84 2019.01.26. 21:46:39

Kibaszott gyerekek mindenhol, pfejj!

Muad\\\'Dib 2019.01.26. 21:47:26

@élhetetlen:
Speciel az a barom azzal büszkélkedett, hogy azért van mert bebas*ott előző este. Zacskó nem volt mert jobbára a korlátra hányt. De ez offtopic

Circus 2019.01.26. 21:57:49

Félelmetes, hogy mennyire nem megy egyeseknek a szövegértés és/vagy képtelenek megérteni, hogy az ő szemefényük az az ő szemefényük de ezt másnak nem kötelező így éreznie.

Az főleg gyönyörű, amikor ezt egy ugyancsak gyermekes szülőtől kapja meg, de akkor sem képes megérteni... mint pl @hunter84: itt közvetlenül fölöttem...

kvadrillio 2019.01.26. 22:01:05

csak ne sokat ugráljatok, mert meghalhattok !
hááátakkkoooo, most 50 %-kal többen fognak meghalni mint tavaly ilyenkor.....
Influenzaoltás: fontos figyelmeztetést kaptak a betegek
Múlt hét óta hivatalosan is megérkezett az influenzajárvány. A fertőzésnek idén minden eddiginél erősebbek a tünetei, és ez a szívbetegekre még nagyobb veszélyt jelent: többszörösére nő az infarktus veszélye, illetve megnő a súlyos szövődmények kockázata is. Éppen ezért hívja fel a figyelmet a Magyar Kardiológusok Társasága a védőoltás fontosságára: még most is érdemes kérni a háziorvostól az ingyenes vakcinát.
Szepesi Anita, 2019. január 23. szerda, 14:36
Fotó: Pixabay

Minden eddiginél erősebb tünetekkel köszöntött be múlt héten hivatalosan is az influenzajárvány, mely általában 5-6 hétig tart. Gyermekorvosok már figyelmeztették a szülőket, hogy több napig is tartó nagyon magas, akár 40 fokos láz kíséri az idei vírust- és ez a magas láz az, ami a szívbetegek számára komoly veszélyt jelent.
Rohamosan terjed a járvány: egyre több kórház tiltja a látogatást

A láz megterheli a szívet: a magas láz miatt felszökik a pulzus, ez pedig önmagában nagyon nagy terhelés az amúgy is csökkent működőképességű szívnek, megnő az oxigénszükséglet is, melyet a szervezet nem, vagy alig tud kielégíteni. Így könnyebben kialakulhat szívelégtelenség, szívroham, vagy ritmuszavar. A láz okozta kiszáradás is életveszélyes lehet, ilyenkor a vérünkben lévő kálium-, a nátrium-, a kalcium-és a klorid-ion mennyisége felborulhat, ami szintén (akár halálos) szívritmus-zavarokat okozhat.

Az infarktusveszély növekedését az influenza okozta gyulladásos jelenségek is fokozzák, melyek koszorúér-elzáródást válthatnak ki.

A közönséges téli megfázásokkal, náthával szemben influenza esetén a vírus közvetlenül is okozhat halált: vérzéses tüdőgyulladást, melynek halálozási aránya nagyon magas. A fertőzésből való gyógyulás után is jelentkezhetnek még szövődmények, akár életveszélyes bakteriális tüdőgyulladás is.

Nagyon fontos, hogy mindenki, különösen az idősebbek és a szívbetegek oltassák be magukat az influenza ellen. Káros minden olyan mozgalom, ami ez ellen kampányol, mert a védelem valóban életet menthet. Egy beteg, vagy idős szervezet nagyobb eséllyel is fertőződik meg, védtelenebb a vírussal szemben, ugyanakkor sokkal jobban meg is viseli és nagyobb a kockázata az életveszélyes szövődmények kialakulásának.
Még most is érdemes kérni a védőoltást
Ugyan már itt a szezon, de még most is érdemes kérni a szívbetegek számára ingyenesen felvehető védőoltást - hívja fel a figyelmet Becker Dávid, a Magyar Kardiológusok Társaságának főtitkára, és emlékeztet arra, hogy az Európai Kardiológusok Társasága (ESC) által 2016-ban kiadott "Kardiovaszkuláris Prevenció" elnevezésű irányelv kiemeli az influenza és a szívinfarktus közötti szoros kapcsolatot.

Egyes tanulmányok szerint akár többszörösére is emelkedhet az influenza akut szakaszában (első 3 nap) a szív- és érrendszeri események (szívinfarktus, stroke) kockázata az arra fogékony populációban, amely azonban időben alkalmazott védőoltással megelőzhető. Aki most megy oltásért, az próbálja megszervezni, hogy ne kelljen beülnie a váróban az influenzás betegek közé, különben nem csak oltást, de betegséget is kap, márpedig a vírus elleni védettség kialakulásához 2 hétre van szükség.

Enyhítsük a tüneteket

Ha mégsem sikerült kivédenünk a vírust, fontos, hogy ismerjük fel, és próbáljuk enyhíteni a tüneteket, elkerülni a szövődményeket. Az influenza makacs betegség. Már az első tünetek jelentkezése után néhány órával ledönti az embert a lábáról, majd rövid időn belül produkálja valamennyi tünetet, a náthához hasonlóak mellé magas láz, izomfájdalmak, fejfájás, kimerültség és hidegrázás is társul. Maga a betegség nagyjából 7-10 napig tart, ám a kimerültség még 2-3 hétig érezhető, ami egy amúgy sem egészséges szervezetet különösen megvisel.

Fontos, hogy hagyjunk időt, feküdjünk, szívbetegek esetében csillapítsuk a lázat, hirtelen állapotromlás esetén azonnal vegyük fel a kapcsolatot a háziorvosunkkal vagy a kardiológussal - tanácsolja a szakértő.

KMelinda 2019.01.26. 23:31:14

Annyira negatív ez az írás h fáj. Én is néha kész vagyok a hisztis gyerkőcöktől meg a sajátomtól is h egy dolgot 1000x mondok el, mégsem úgy csinálja... és az írásod alapján a szülőre is mérges vagy. Az én 3 évesemnek azért meghagyom azt a lehetőséget h ne egész nap a fegyelmezést hallgassa, hanem legyen önfeledten boldog. Az egész felnőtt lét szabályokból áll, lesz elég lehetősége befeszulni és folyamatosan az elvarasoknak megfelelni szerintem. Ha tehetném akkor repüléskor mondjuk én borozgatnék valahol a gép elejében, gyerkőc meg hátul foglalná el magát. Sajnos nincs ilyen opció. Egyébként rengeteg energia lehetett ilyen szisztematikusan összeszedni a fenti problemakat és így megfogalmazni, és csak arra gondoltam miközben olvastam h jó szar lehet neked, ha ennyi minden kiakaszt.

2019.01.27. 00:29:41

Nem értem mit kell csodálkozni azon, hogy wellness szállodákban vannak a legalpáribb tahók. Kerülni kell az ilyen helyeket, oszt jónapot.

Lilli_Csiribiri 2019.01.27. 00:52:53

@Mancilla Pectoralis: "Okés van igazság amit írt,de...A cikk írójának vannak elvárásai,de az ő gyereke teljesíti ezeket az elvárásokat? "

Na erre én is kíváncsi lennék :D :D :D :D

Dreistein001 2019.01.27. 01:38:58

@KMelinda:
"Az én 3 évesemnek azért meghagyom azt a lehetőséget h ne egész nap a fegyelmezést hallgassa, hanem legyen önfeledten boldog."

Persze. Természetesen. Legyen önfeledten boldog - a megfelelő helyen, a megfelelő időben (rét, játszótér, legelő).
A gyerekek kicsi korban rendkívül értelmesek, és megértik, ha megmagyarázzák nekik a szüleik, hogy vannak dolgok, amiket az adott helyen nem szabad csinálni.
Ha egy szülő erre nem képes (vagy akkora neveletlen, kultúrálatlan, tapló paraszt, hogy nem is akarja), az a szülő hibája.

Róluk szólt ez a cikk.

pofán verjük a lipsiket oszt jonapot 2019.01.27. 02:28:20

Tipikusan, csak a faszkalap sorosberenc liberalis szulok gyerekei uvoltenek, tornek zuznak kedvuk szerint.
A gyereknek meg nem magyarazni kell, hanem jo pofanverni, kulonben a szuleihez hasonlo debil sorosberence valik.

Törpvadász 2019.01.27. 02:39:41

Nem állítom, hogy nincs igaza az írónak semmiben, de azt sem, "aztaaaa, de igaza van mindenben...."
1. A gyerek hangos, néha veszekedős és hisztis, esetleg nyűgös. Mint ki, felnőttek. Csak a társadalmi elvárásoknak megfelelő viselkedés kevésbé ívódott bele, így ennek jobban hangot is ad.
2. Sok idióta és magát "nagy magyar anyának/apának" tartó szülő van, akinek meggyőződése, h ő az egyetlen, aki ilyen csodát tolt a világra. És itt kezdődnek a gondok: mert ha a szülő soha semmiért nem szól a csemetéjére, akkor a gyerek olyan is lesz...
3. És akkor ott vagyunk, a kezdeteknél. A szülők a hibásak, nem a gyerekek. De az a szülő, aki szerint a Pistike minden megnyilvánulása aranyat ér, azzal ez az iromány sem fog beláttatni semmit.
Még akkor sem, ha sok igazság van benne.

Etniez 2019.01.27. 04:45:43

@élhetetlen: 25 óra? Életemben egyszer mentem buszos kirándulásra, Prágaba, soha többet.

Etniez 2019.01.27. 04:50:43

3 éves gyerekek általában a dackorszakot élik, egy részük teljesen kezelhetetlenné válik, a legcukibb kisangyalból is lehet szemétláda kisköcsög, életkori sajátosság.

darlacko 2019.01.27. 05:10:04

Kifejezetten wellness hotelben életemben talán 3 alkalommal voltam Magyarországon. Akkor is csal azért, mert oda szervezte a házaspár a hármasszex randit, amin én voltam a harmadik. Ők tényleg élvezték ezt a wellness butaságot, mert otthon volt 3 gyerekük és nekik az, hogy lepasszolhatták őket a nagyinak és nem anyunak kell főzni rájuk egy hétvégén, az maga volt a felüdülés. Rajtunk kívül is volt két pár, akik láthatólag többesezni jöttek össze. Ezek a vendégek senkit se zavartak. A gyerekes párok egy külön állatfaja a hétköznapok nihilje elől wellnessbe menekülőknek. Ők még egymásnak is az agyára mennek. Türhő parasztok, elhízott, karfiolos seggű asszonyságok az elkényeztetett, undorítóan viselkedő kölykeikkel. Én magamtól sose fordulnék meg wellnessben többet.

darlacko 2019.01.27. 05:17:33

@Törpvadász: így van, a korlátok nélkül felnőtt kölyök egy szörnyeteg lesz.
A másik, ami elrontja a gyerekeket, az az, hogy a családban mindenki (főleg anyuci) ordít érzelmileg zsarolja apucit, ebből a gyerek már 4-5 éves korára is annyit lát, hogy az bevésődik az agyába. Ordító, okoskodó, de buta, kényeskedő, picsáskodó, primitív szülőknek hisztis, elviselhetetlen, követelőző gyereke lesz. Ez elkerülhetetlen.

A gyereknevelés, a fatty szocializációja akkor is folyik, amikor a szülők egymáshoz vagy harmadik félhez beszélnek és ezt a gyerek hallja, látja.
Egy seggfej gyerek jellemzően utal arra, hogy abban a családban mindenki seggfej körülötte.

ze11 2019.01.27. 05:52:01

@Feaky D: Akinek nem inge... Akinek viszont igen, az mars öltözni.

safa 2019.01.27. 08:17:27

Végre nem csak engem zavar,hogy felnőttek áztatják magukat a gyerekmedencében.Valahogy Ausztriában ilyet még soha nem láttam.

Angorsky 2019.01.27. 08:22:54

@hunter84: te nem voltál gyerek gondolom,te” paraszt pfujjogo”

Angorsky 2019.01.27. 08:24:39

A cikk írója egy olyan valaki akinek nics gyereke,csak valahol rossz élmény érte,vagy van és sűrgősen pszichológusra van szüksége,mert ez beteges!
Nem robot,nem állat,hanem gyerek!!!

Angorsky 2019.01.27. 08:28:37

@darlacko: inkább menj egy lepusztult swinger klubba,és szállj be harmadiknak a beteg emberekhez,majd öregedj meg egyedül gyerek nélkül.
Ennyi beteg embert...

the real fogash 2019.01.27. 08:48:24

@Angorsky: értő olvasás bazmeg...
Elsősorban a SZÜLŐ HIBÁJA ha tahó a gyerek. Merugye wellness/sí-szállodában a folyosón kell versenyt futtatni a taknyosokat, nem felöltözni, aztán kimenni a LEVEGŐRE, A HÓBA, ugye? Nem arrol van szó, amikor vacsizni mennek hangosan, hanem amikor delutan4tol este11ig megy az armageddon a folyoson.

És ez csak egy egyszerü példa...

Angorsky 2019.01.27. 08:54:35

@the real fogash: bazmeg te az anyad!
Van benne sok igazsag,csak megint tul van tolva az egesz! Betegesen,de ti ezt elevezitek latom,ez a normalis,h mindenrol sokkal tobbet irtok,beszeltek es nyaljatok ezaltal egymas szaros segget!
Igazi parasztok vagytok!

Semper Fidelis 2019.01.27. 08:55:28

Nagyon sok szülő ostoba mint a tök. Nem a gyerek tehet róla, ha nem szabnak neki határokat. Nekem 2 fiam van, érdekes, kordában tudom őket tartani. Érdekes, mi végig tudunk menni a hotel folyosón fejhangon visítás nélkül is.

Angorsky 2019.01.27. 08:57:01

@the real fogash: nem kel valaszolni,tartsd meg a nagyon okos gondolatod magadnak,nyugi nem is irok ide tobbet,menjetek es legyetek egyedulallo agybetegek,akik majd idosen minden szarba belekotnek mert unatkoztok,senkitek sincs es senki nem all veletek szoba! Gratulalok!!!

juditeva 2019.01.27. 08:59:03

@almodhi: Teljesen egyetértek Önnel! Az újdondász generáció úgy kíván élni, hogy kimerevíti az időt, a teret .. és abban csak önmagának, nagyjából 20-40 között, ad levegőt. A generációk együttéltek, egymásra támaszkodva, egymást segítve sok tízezer évig. Aztán jöttek a szép 1960-as évek, felforgatták a világot, kilökték mind a négy sarkából .. és az ember önmaga ellenségévé vált. Valóban: aki ezt írta, bedobta, végtelenül remélem, hogy olyan körülmények mellett fog megöregedni, olyan végtelenül kiszolgáltatott lesz MÁSOK-nak, mint maga a gyerek. Nem beszélve arról az apróságról: ő maga is pontosan ugyanilyen gyerekként kezdte az életét! Normális ez a generáció?????????????????????????

Sorrybori77 2019.01.27. 09:09:35

@Zed is not dead yet: ...szigorúan az összespórolt Erzsébet vagy SZÉP kártya egyenlegére CSAK!

Sorrybori77 2019.01.27. 09:41:29

Én 78-ban születtem, az én gyerekkoromban nem az volt a trendi, hogy repülővel repekedtünk szanaszét a világban, meg minden hétvégén non-stop programokkal foglaltak le minket. Nekünk ott volt a játszótér kész slussz passz ennyi. Akkoriban még nem volt divat a wellneszezés, a gyerekbarát múzeumok stb. Szóval lehet itt puffogni, hogy a cikkíró is biztos hasonló tahó gyerek volt (minden bizonnyal), de ha ő is hasonlókorú mint én, akkor valószínűleg az ő családja sosem tukmálta őt mások orra alá és nem hurcolták őt állandóan felnőttek közé. Ma kifejezetten trendi az, hogy állandóan mozgásban vannak, hogy 24/7 lefoglalják a gyereket és két percig nem bírnak otthon megülni a valagukon. (Mondjuk egy 40 nm-es panelban gondolom kínkeserves érzés lehet). A legtöbb kiscsalád tényleg tahó, színpadiasan élik az életüket, állandóan feltűnést keltenek és óriási csinnadrattát csapnak akárhova mennek, szinte szándékosan felhívva magukra a figyelmet, mert persze számukra az ő mikrokörnyezetük a világegyetem közepe, csak hogy másoknak nem! Azt hiszik egy gyerek jelenlétével felrúgható minden norma és illemszabály. Én egy bizonyos szintig képes vagyok tolerálni a kiscsaládok színpadias, 3 felvonásos drámai életét, de sajnos majdnem mindig - MINDIG - túllépik azt a bizonyos határt, és tényleg a legtöbb szülő már-már szociopata jellemvonáskra emlékeztető viselkedést produkál azzal, hogy totálisan semmibe veszik az őket körülvevő embertársaikat, nulla tekintettel vannak másokra és a leghalványabb alkalmazkodásra való hajlandóságot sem mutatja egyik sem. Akárcsak az itt fröcsögők némelyike, "Gyerekem van - tehát mindenki másnak KUSS a neve!!! Tűrsz és kussolsz! Minek akarsz te wellnesszeni, minek neked a pihenés? Neked nincs gyereked, te úgyis egyedül fogsz megdögleni, én gyerekkel vagyok hát nem látod, nekünk jár csak minden, hát nem érted, mi szabjuk meg a feltételeket és hozzánk alkalmazkodik mindenki, hát nem érted ??! Azt mondtak KUSSOLSZ gyermektelen!

Hörömpő cirkusz világszám 2019.01.27. 09:54:39

@Cluster123: írd be a gugliba, hogy "gyerekmentes szálloda magyarországon". Sok találat lesz :)

Wandál 2019.01.27. 10:11:20

Ennyi köcsögöt egy rakason :) rohadjatok meg egyedül...

MEDVE1978 2019.01.27. 10:12:02

Nézzük részletesen:

1. Repülő-gyerek. A repülő egy stresszes szituáció magának a felnőttnek is. Több órán át be vagy zárva egy vasdobozba. Ehhez jön a tömegutaztatás minden áldása: szűk a hely, van, akit zavar a nyomásváltozás vagy légibeteg. Nem lehet akkor kimenni WC-re, amikor akarsz (felszállás, leszállás tabu, várni kell). Amíg feljutsz és miután lejutsz, rengeteg várakozás, unalmas és stresszes dolog vár rád. Felnőttként is egy kemény dolog ez az embernek, de a gyerek ugye a gyengébb impulzuskontrolljáról (önuralmáról) híres. Magyarul a képeskönyvkislányon (aki csendben ül, miközben belülről megeszik a komplexusai és az indulatai, de ezzel a viselkedéssel a felnőttek kedvence) kívül minden gyerek elkezd irracionálisan viselkedni és besokall egy ilyen szituációban egy idő után.
2. Az, hogy nem "engeded rá" a másik, ismeretlen emberre, aki látszólag ezt nem jól fogadja szerintem evidens, ahogy a székrugdosás abbahagyása is.
3. Evés. Érdekes, nekem a buszon teljesen más problémáim szoktak lenni, mint a kölykök. Van összehugyozott öreg néni-bácsi, hajléktalan, hangosan zenét hallgató etnikum stb. Ezek közül csak a sokadik az evő gyerek. Persze én se extra fokhagymás fasírtot csomagolnék a gyereknek.
4. A hotel folyosója. Nagyon nem értek egyet. A gyerekek imádnak folyosón rohangálni, szerintem ez egy normális dolog. JA, hogy te a csöndes Nirvánában akartál lebegni délelőtt tízig az más kérdés. Ez nálam nem játszott akkor sem, amikor még nem volt gyerekem.
5. Fertőzésveszély és hasonló dolgok. Azzal egyetértek, hogy a gyerekmedence a gyerekeknek való. Viszont így is, úgy is fertőző. Úgyis beviszik úszópelenkában a csecsemőt és a kisdedeket, az úszópeló pedig ugye tudjuk, hogy csak a nagyobb darab termékeket fogja meg (aminek ugye egy része oldódik a vízben), a folyékony jellegű dolgok távoznak. Lehet ott még pluszban klór, de teljes fertőtlenítés nem nagyon lehetséges.
6. Beteg gyerek közösségbe vitele. Ez egy tipikus egyén vs. közösség probléma. Az egyén részéről ugyanis előnyökkel jár, ha a közösség számára káros utat jár (a szülő tud dolgozni / pihenni / nem hallgatja a gyerek hisztijét stb., ha elviszi oviba / a farsangra / a wellnessbe. A közösség számára viszont káros, hiszen megfertőzheti a többi gyereket). Sajnos ez az a helyzet, hogy biztosan lesz még a legjobb közösségben is potyautas. Tehát lesz olyan szülő, aki full betegen is beküldi a gyereket az oviba, farsangra. Emellett számos érv van, ami miatt ez a probléma halványul:
1. Van ún. lappangási idő, amikor a gyereknek még semmi baja, viszont fertőz,
2. Ha a szülőnek nincs más választása (pl: kirúgnák a munkahelyéről, nagyon sokat fizetett a wellness hétvégéért), akkor úgyis ezt fogja lépni,
3. A téli időszakban a gyerekek egy része folyamatosan "beteg", taknyos vagy köhög. Ha a szülő az egész időszakban kivenné az oviból, akkor gyakorlatilag télen nem is mennének oviba-suliba. Nálam például az a mérce, ha a gyerek lázas, levert, hány vagy erősen fosik. Egyébként általában engedem oviba.

7. Strand pisilés. Bevallom én szoktam pisiltetni a strandon, de csak a törölközőktől távol lévő fáknál és akkor, ha nincs közelebb WC. Balatonba, medencébe stb. hugyozás. Valamikor olvastam egy angol tudós jellegű felmérést erről, abban azt találták, hogy minden 5. ember belehugyozik a medencébe, miközben mind azt állítják, hogy nem. ÉS ez felnőttek között van. Egy Balaton nagyságú vízben természetesre vehető, hogy a gyerekek egy része bepisil. Ettől a tó nem fog kipusztulni, ha nem iszod a part menti vizet, neked vagy a gyerekednek se lesz baja. Én az első 20 méter sekély vizet csak "pisi övezetnek" hívom. Ettől függetlenül én is arra tanítom a gyerekeket, hogy ne hugyozzanak bele, de valljuk be ez nem túl hatékony.
8. Kajaszedés. Bevallom ez ízlés kérdése, én általában annyit veszek, amennyit meg tudok enni. Ugyanakkor nem zavar az se, ha valaki ezt nem így csinálja.

Összegezve: mindenki találja meg a maga középútját. Persze társadalomban élünk és ezért a közösség érdekeihez is alkalmaznunk kell. De van egy rakat olyan szabály, ami baromság, kivitelezhetetlen. Nem akarok én rosszat mondjuk a gyermektelen, 50es házaspárnak sem, aki teljes nyugalomra, wellness masszázsra és pezsgős luxusvacsorára vágyik, de emiatt nem fogom lekötözni a pörgő gyerekeimet, amikor rohangálnak mondjuk a folyosón vagy pánikszerűen kivinni a gyereket az étteremből, nehogy zavarja őnagyságát, amikor elkezd hisztizni.

MEDVE1978 2019.01.27. 10:27:16

@Sorrybori77: 78 óta rengeteget változott a világ, a gyerekeknek és a felnőtteknek is.
Míg nálunk anyám és apám úgy jött el nyáron a melóból, hogy nem kereste senki a szabadsága alatt, el tudott jönni simán két hétre, akár kétszer, a főnöke nem szarozott ezzel és nem volt maximum az üdülő telefonján elérhető, ma már nem ez a helyzet. A felnőttek elérhetők a telefonokon, a munkaadók több helyen fokozott elérhetőséget várnak el. A kádári langyban mindenkinek volt melója, nem feltétlenül az foglalkoztatta a legtöbb embert, hogy jövőre lesz-e munkahelye, hanem azt, hogy nyugdíjba mehet-e majd a vállalattól 20 év múlva. A szülők jóval kevésbé voltak stresszesek. A gyerekeket érő ingerek mennyisége is jóval kevesebb volt. Nem véletlen, hogy a mai gyerekek sokkal aktívabbak és sokkal több közöttük az ADHD-s. Tehát az egész helyzet nem hasonlítható objektíven össze a mi (én is 78-ban születtem) gyerekkorunkkal.

MEDVE1978 2019.01.27. 10:35:09

@morph on deer: A kiváló hozzáállás után csak azt tudom kívánni neked, hogy kelljen hosszabb ideig ADHD-s (netán autista vagy sérült) kisgyerekre vigyáznod és kelljen lekötnöd, nevelned.

Angorsky 2019.01.27. 11:03:52

@Hörömpő cirkusz világszám: egyaltalan nem ismertem magamra en nevelem a gyerekeket,nem orditanak ha rajukszolok es sajnalom,h gombas a labatok es szaros seggel ultok a gyerekmedencebe es aki ennyi szart ir ide,annak nincs gyereke,ellenben biztos beteg....

Arcade Macho 2019.01.27. 11:09:42

"Ha beteg a gyereked, egyszerűen ne vidd közösségbe! Se nyaralni, se oviba!"

ez lenne az elmelet...
sajna a gyakorlat az az hogy a szulok 99% -a bekuldi a gyereket, nalunk az volt, hogy anyuka lebetegedett influenzaval de a gyerek az nem kapta el az menjen csak be...
vagy a teso lebetegedett es a masik az menjen csak nyugodtan...

ezt csak kápos eszkozokkel lehetne kivedeni

Jóska Pista 2019.01.27. 11:14:20

Amikor a hisztis gyerek találkozik a hisztis felnőttel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.01.27. 11:40:34

Sok igazság van benne, manapság szörnyűek a szülők, bár ebben már a 80-as és a 90-es évek liberális nevelési hibái is benne vannak nyakig. Azt még hiányolom, hogy étkezésnél a szülő ne adjon mobilt vagy tabletet a gyerek kezébe...

Szelid sunmalac 2019.01.27. 12:25:26

Csak gratulalni tudok annak a sok rezardalt, onzo baromnak, aki csak azert nyomta a vilagra a genetikai selejtjet, hogy az gondozza es lassa el ot. Nagyszeru sorsot szan a sajat gyerekenek, le van szarva gyereke elete. De ez ERV a vitaban a faszparaszt gyerekekrol es meg kocsogebb szuleikrol szolo vitaban.

Szelid sunmalac 2019.01.27. 12:32:05

Nos, ennek a "majd az en gyerekem gondoz teged az idosek otthonaban" hordanak uzenem: a te gyerekedben valoszinuleg ilyen genek es ilyen szuloi hozzaallas mellet annyi empatikus es szocialis keszsege nem lesz, mint egy gyurusferegnek, ugyhogy ketlem hogy alkalmas lenne idosek gondozasara. Masodik pont: van olyan, hogy ongondoskodas. Mire en ott leszek, hogy idosek otthona, meg ellatas, a gondozo orul majd ha ellathat es az en penzembol tarthatja el a csaladjat. Harmadik pont: amig en tobb afot fizetek, mint a te komplett csaladod, addig a kreten munkanelkuli fiad szocialis ellatasat, ovodajat, korhazat, iskolajat en finanszirozom, ugyhogy pofad befogod es kussolva huzol vissza a szar ki welnesszedbe!

Tisztességes Természettudomány 2019.01.27. 13:02:54

Két mondatos javaslatom:
- Gyerekbarát hotel az egyik félnek
- Felnőttbarát hotel a másik félnek

Richard Gaal 2019.01.27. 13:09:44

@almodhi: A gyerekekkel megértő a szerző...

Tisztességes Természettudomány 2019.01.27. 13:29:34

Aki pedig repülőztetni viszi egyetlen magzatát (esetleg 2 vagy 3 magzatát), az gondolkodjon el az alábbiakon:
1. A 2-3 éves gyereknek oly mindegy, hogy a Taj Mahalt bámulja, vagy a Kiskundorozsmai evangélikus templomot
2. A 2-3 éves gyereknek oly mindegy, hogy Thaiföld partjainál mossa a senekét a hullám, vagy a horvát tengerparton. Vagy otthontól 10 kilométerre egy hullámmedence valamelyik strandon. Utóbbit még jobban is fogja élvezni.
3. Tudom, nagy divat a gyereket más kultúrákra nyitottnak nevelni, és sok helyre elvinni. Szerintem ezt iskolás korban kell elkezdeni, amikor már le tud ülni a gyerek olvasni, és nem csak tabletet nyomkodja.
4. Egyébként sem valószínű, hogy a gyereked diplomata lesz, mert annak más kultúrák ismeretén felül az is feltétele, hogy kicsit is érdekelje a többi ember. Ezt kell neki megtanítani először, és akkor lehet, hogy kevesebb problémája lesz az életben.
5. A viselkedészavarok kis százaléka mögött tényleges idegbetegség áll, vagy ADHD, ami szintén visszavezethető agyi receptorok működési rendellenességére. Ha a gyerek mindenhol troll, akkor érdemes kivizsgáltatni még ovis korban.
6. És végül egy aranyszabály: a gyereked - más felnőttek konfliktusok nagy százalékában a más felnőttnek van igaza, nem az agyonbálványozott cuncimókus gyerekednek. Szeretni kell a gyereket, mellé kell állni minden helyzetben, de nem foghatod pártját egy olyan helyzetben, ahol a vak is láthatja, hogy a gyerek a hülye. Ilyenkor a gyerek iránt érzett szeretetedet úgy mutathatod ki, hogy elmagyarázod a gyerekednek, hogy hol hibázott.

Zsuzsi25 2019.01.27. 13:44:53

@almodhi: @Szelid sunmalac: Arrol nem beszelve, hogy ha igy nezed, (hogy idős korodra lesz e aki gondoz) nos, gyerek nélkul sokkal magasabb eletszinvonal erheto el öreg korunkra, mint gyerekkel. Ugyanis egy gyerek nevelesenek havi koltsege, ugy 200+ korul van/gyerek.

Zsuzsi25 2019.01.27. 13:47:07

@Arcade Macho: Nem szabadna betegen befogadni az oviba a gyereket reggel. Szepen hőmérős modszerrel még az ajtoban

dekás dezső 2019.01.27. 13:50:00

Amúgy se nagyon reménykedjetek, elég nehéz és drága dolog bekerülni egy öregek otthonába. Ha már úgyis annyira felnőttnek érzitek magatokat, amennyire itt előadjátok, jobb, ha 40 körül elkezdtek gondolkodni hogy mi a lófaszt is kívántok tenni majd a rossz esetben szép lassan életképtelenné váló porhüvelyetekkel....

kmera 2019.01.27. 13:54:33

@Sorrybori77: ...? Szintén 78-as vagyok, és régen sem zárták el hermetikusan a gyerekeket a felnőttektől, és vitték éppenséggel mindenhová, különösen azért mert egészen kevés volt az egy főre eső gyerekmegőrző és bébiszitter száma akkoriban. Minket - sok más kölyökhöz hasonlóan - lepasszoltak a nagyszülőkhöz a nyár nagy részére (amit én már nem tudok igénybe venni persze, mert ezek a nagyszülők már nem olyanok, dolgoznak, vagy nem is élnek, vagy túl idősek ahhoz, hogy rájuk bízhassak egy kisgyereket, de mindegy is), a lényeg, hogy nagyi kézen fogott, és vitt magával a piacra, templomba, barinőhöz - láss csodát, további idősek, onokákkal -, a nyár során elhunyt idősek temetéseire, szomszédban lagzit nézni, téli szünetben disznóvágás, tavasziban locsolkodás, nem keveset vonatoztam, buszoztam, stb. Volt alkalmam tehát érintkezni a társadalommal ott is, de nem is lehet élni úgy, hogy bezárjuk a gyereket, majd 18 évesen szabadon engedjük - mégis, honnan a bánatból tanulja meg a társadalmi érintkezés szabályait?! Valójában a fiatal és középkorú felnőttek - és sajnos, az idősek is lettek jóval önzőbbek, ez a társadalom individualistább, aztán lehet sírdogálni öregen egyedül, vagy ha a fránya fiatalok leszarják azokat, akik nem tisztelik őket sem, csak az életkoruk miatt. Nevelési problémák, hiedelmek és hibák mindig vannak, de az interneten meg a másik háta mögött puffog csak mindenki, meg akadályozza inkább azt az életben is, aki neki nem szimpatikus, ahelyett, hogy normálisan közölné, hogy gondja van ezzel vagy azzal, mert fél a választól vagy általában a konfliktus normális kezelését nem ismeri. Utóbbin kellene változtatni elsősorban, és mindenki magán kezdheti.

élhetetlen 2019.01.27. 14:04:37

@Etniez: Már én sem mennék, de voltam fiatalabb és csóróbb is. Volt olyan nyár, hogy kétszer is lementem busszal, mert azt, hogy az út fárasztó, azt elfelejted, azt, hogy milyen a strand Lloret de Mar-ban, azt nem. Olyan meredek a part, hogy a kiránduló hajók stég nélkül kötnek ki, csak úgy orral a homokban, kidobnak egy két méteres padlót, és kész. Ha beúszol 20 métert, már egyedül vagy a tengerben, varázslatos. Már repülővel sem mehetnék, mert nem tudnék bejutni a vízbe. A mélység miatt kifele jönnek a hullámok, alul mennek vissza, és, ha nem találod el a ritmust, akkor vagy fenéken, vagy pofán landolsz a parton. A balesetem óta aztán Hurghadára jártam, ismert, békés terepre, de már azt sem tudom vállalni.

Breitkopf 2019.01.27. 15:21:58

@juditeva: igen, legalább annyira, mint a korábbiak. De legalább annyi benne az idióta, mint a korábbiakban.
A szerzőnek: persze, aki rosszul akarja érezni magát, az bárhol rosszul tudja érezni magát. Még ha volt is igazság a fenti felhördülős listában.

élhetetlen 2019.01.27. 15:42:17

@Tisztességes Természettudomány: Igazad van, csak egy kis kiegészítés. Normális szülő nem azért viszi külföldre akár a csecsemőt is, hogy a gyerek lásson világot, hanem, hogy ő ne legyen bezárva adott közegbe tíz évre. Helyes példák, Kréta, fiatal pár, fél év körüli gyerek. Minden fakultatív kiránduláson részt vettek, a gyereknek meg mindegy volt, hogy otthon cipelik a mózes kosárban, vagy Szantorínire viszik. Etetést, pelenkázást megoldották mindenhol félrevonulva, senkit nem zavartak. A másik, buszos út Spanyolországba. Öt év körüli kissrác, kicsit nyüzsgött, de nem zavaróan. A buszon ugye sok az újdonság, és jött a mi ez, mi ez, és válaszolt is magának, nézem, nézem. (valószínű, hogy többször kapta azt a választ a kérdésére, hogy nézd meg). Az apa néha hátrament a buszon telefonálni. Aztán Olaszországban lassított a busz (viccelek, megállt egy percre), és kidobták a gyereket cuccostól. Ott várta a nagymama. A fiatalok nyaraltak, a nagyi, és a gyerek meg örültek. Visszafele ugyanígy szedték fel a srácot. Szóval normális szülőkkel sok mindent lehet, a baj hülye szülőkkel van, azokat meg nehéz meggyőzni.

aranea 2019.01.27. 15:57:34

Az a baj, hogy hiába nem járok szállodába, nem járok nyaralni, nem használok tömegközlekedést - ezek a pokolfajzatok MINDENÜTT ott vannak!

élhetetlen 2019.01.27. 16:02:42

@Angorsky: „Nem robot,nem állat,hanem gyerek!!!”. Ugye azt tudod, (bár lehet, hogy nem), hogy egy kutyának is meg lehet tanítani, hogy hol ugathat, hol nem ugathat. Csak nevelés kérdése. Egy gyereknek miért is nem lehet megtanítani, hogy hol rohangálhat, hol visíthat, és hol nem? Elvárható egy gyerektől, hogy, ha azt mondják, hogy itt most ne, ezt betartsa? Persze, ha nevelik. Ha csak tartják, és csináljon amit akar, mert gyerek, akkor vannak, lesznek gondok. Hallottál már a szülői felelősségről? Az nem csak az ellátásról, etetésről szól.

élhetetlen 2019.01.27. 16:17:43

@KMelinda: „Ha tehetném akkor repüléskor mondjuk én borozgatnék valahol a gép elejében, gyerkőc meg hátul foglalná el magát. Sajnos nincs ilyen opció„. Ez jó! Neked teher a neveletlen kölyköd, viselje el más hátul. Komolyan? Ha azt írtad volna, hogy te elöl borozgatnál, és a gyerekedet meg egy ketrecben helyezzék el a poggyásztérbe, még az is elfogadhatóbb lenne, mint, hogy más nyakába varrod, miközben a tied.

KMelinda 2019.01.27. 16:34:22

@élhetetlen: olvastál olyat h teher a gyereknevelés? És egyébként miért baj ha néha más nyakába varrom? 0-24-ben vele vagyok, szülő vagyok, de nem mártír. Képzeld a szülőknek is jár a lazítás néha.

élhetetlen 2019.01.27. 16:51:04

@Törpvadász: "A szülők a hibásak, nem a gyerekek. De az a szülő, aki szerint a Pistike minden megnyilvánulása aranyat ér, azzal ez az iromány sem fog beláttatni semmit.”.Igazad van. Egy nagyon piti példa. Villamosmegálló, gondos anyuka, mert kérdezi a hét-nyolc év körüli fiút, hogy mi volt a suliban, tehát törődik a gyerekkel. Próbálja rábeszélni, hogy üljön le, a srác nem akar, nem ül le. Beáll a villamos, nyílik az ajtó, a srác félrekotor, és levágja magát az ajtó melletti ülésre. Anyuka mosolyog, végre leült a fia. Hogy én 65 évesen állok, és a mozgó járművön nem tudok elmenni a másik szabad ülésig, az nem szempont. Az, hogy add át a helyed a néninek, már nem létezik. Anyuka boldog, hogy a kisfia milyen ügyesen leült. Ennyi.

hülyegyerek12 2019.01.27. 17:08:32

@élhetetlen: Na erre nekem is van egy "kedves" történetem... 5.5 órás út (Teneriféről), bepattan mögém a 3 fős család, apa-anya-5év körüli gyerek. Természetesen a legrosszabb forgatókönyv, felszállás és a gyerek őrjöng. Anyuka próbál vele foglalkozni, de a férj rászól: hadd üvöltsön, legalább este nyugtunk lesz, kifárad... Kösz a kurva anyátokat, én hallgattam azt a kis kretént Budapestig, fejemen füllhallgatóval, teljes hangerőn, és így is zokogni tudtam volna, csak h ők este legalább pihenhessenek. Remélem a gyerek a nyaralás ideje alatt az agyukra ment, és 100x megbánták, h magukkal vitték, ahelyett h a nagymama tényleg örült volna neki... Én semmi mást nem akarok, de pl a repülőn legyen garantáltan gyerek mentes övezet, én simán hajlandó vagyok felárat fizetni, mint pl a nagyobb lábtérért, vagy hosszabb utazásokat a BC-ért. Cserébe garantáljanak nyugalmat.

élhetetlen 2019.01.27. 17:10:50

@KMelinda: Te érted, amit az előbb írtál? Ha a nagyik, vagy nagynénik nyakába varrod a gyerekedet, akik ennek örülnek, az egy dolog. Te azt írtad, hogy a gép hátuljában, gyanútlanul utazó idegenek nyakába varrnád, hogy te lazíthass. „Sajnos nincs ilyen opció”. Szerencsére nincs ilyen opció. Ha lazán akarsz utazni, fizesd a jegyét egy kísérőnek, aki hátul eljátszik a gyerekeddel, de a te lazításodnak ne az legyen az ára, hogy bárki idegent terhelsz a gyerekeddel, ott hátul. Mert te nem vagy mártír, legyen az egy idegen, akinek semmi köze a gyerekedhez, de viselje el. Na, itt kezdődnek a bajok, amikor a szülőkkel, az ő elképzelésükkel van gond. Majd fogok én azzal foglalkozni, hogy mit csinál a gyerekem, ha elmentünk egy szállodába? Én lazítok, legyen ez a többi vendég gondja, Ja. És még csak nem is érted, hogy ez ciki.

KMelinda 2019.01.27. 17:32:36

@élhetetlen: valamit nagyon nem értesz. Ki mondta h idegenek nyakába akarom varrni a gyermekem. Egyébként meg szerencsére megfizetjük a kísérőt így nem szokott gond lenni. Szallodarol nem irtam és hidd el neveljük a gyereket, de mindig mindehol nem tud tökéletesen viselkedni és ha elkapja a hiszti, képzeld nehezen viselem én is nem csak egy idegen. Nyáron totál gyerekbarát környezetben nyaraltunk és nem egy olyan szülővel neztem össze akinek a gyermeke éppen leverte a hisztit valami miatt. Van ilyen, ezt csak az nem érti akinek nincs vagy pedig drakói szigorral fogja. Ha ez ciki akkor vallalom, bár hogy ki mondja h valami ciki vagy nem azért nagyon nem mindegy.

élhetetlen 2019.01.27. 17:55:54

@KMelinda: Te most teljesen másról hadoválsz, mint amit először írtál, és amire válaszoltam. Ebből nem kérek, esetleg ajánlhatom, hogy olvasd el, mit írtál először, és másodszor. És ne csinálj hülyét magadból, ha te fizeted a bébikísérő jegyét a repülőn, hogy foglalkozzon helyetted a gyerekeddel, akkor nem írod, hogy „Ha tehetném akkor repüléskor mondjuk én borozgatnék valahol a gép elejében, gyerkőc meg hátul foglalná el magát. Sajnos nincs ilyen opció„. Ne égesd tovább magad.

KMelinda 2019.01.27. 18:02:45

@élhetetlen: a helyzet az h ha van kísérő akkor is egy helyen ulok a gyerkoccel és nem a gép elején borozom. De ezt biztos már túl bonyolult elkepzelni. Nem hiszem h égetem magam vagy hülyeségeket írok. Az tény h az arcnelkuli okoskodó és paraszt emberek ellen nem lehet mit tenni, így kérlek kímélj meg a további valasztól.

Szelid sunmalac 2019.01.27. 18:16:01

@KMelinda: "Képzeld a szülőknek is jár a lazítás néha." - Ez egy kurva nagy tevedes! Nem JAR neked lofasz se csak mert fel tudtad magad csinaltatni baszod. A szuloseget onkent vallaltad, annak minden nyugevel oromoevel egyutt. Ha neked jo, jo neked, de JARNI nem jar szar se!
Pont errol a hozzaallasrol vanitt szo. Mert neked JAR valami...azt baszdmeg, egy kurva nagy pofon, hogy eszhez terj, meg egy masik a "gyerkoc"-ert, amiert elevefogda jarna. Lemerme fogadni amig ki nem toltad pocaklako volt

élhetetlen 2019.01.27. 18:21:47

@KMelinda: Azért még egy válasz. Így kezdted. „Ha tehetném akkor repüléskor mondjuk én borozgatnék valahol a gép elejében, gyerkőc meg hátul foglalná el magát. Sajnos nincs ilyen opció.”. Most ott tartasz, hogy a gyerekkísérő jegyét is fizeted, de az melletted ül a gyerekkel. Pedig két jegyet vehetnél hátulra is, ha már fizeted a kísérő jegyét. Tehát hadoválsz. „Az tény h az arcnelkuli okoskodó és paraszt emberek ellen nem lehet mit tenni”, így van, de ez igaz az arc nélküli HP-kre is (nem a nyomtató), legalább a saját gondolatmenetedet lennél képes követni. Na, pá… liba. Már én sem szeretnék választ erre, ahol megmagyarázod, hogy én mit nem értek abból, amit te nem értesz.

metal · http://electric.blog.hu 2019.01.27. 18:29:11

A poszter most aztán jól megmondta, gondolom szemtől szemben nem meri előadni a szánalmas nyavalygást, mert akkor könnyen kaphat egy-két pofont! Lenne amúgy igazságtartalma az írásnak, de ebben a stílusban ez csak egy nagyképű okoskodás!

hunter84 2019.01.27. 19:12:10

@KMelinda: Neked max lófasz jár a seggedbe, nem pihenés! Pihenés a gyerekteleneknek jár, gyerekmentes övezetben. Ha engem megzavar a pihenésben, leverem aput/anyut/fattyút.

Angorsky 2019.01.27. 19:30:09

@élhetetlen: te mekkora egy tökéletes minta szülő vagy!
Egy igazi hülye mellette,mert ha elolvastál volna mindent,látnád mit írtam,de gyenge elméd miatt a lényege az volt,hogy túl tolta az író ezt az egészet,csak szélsőségről ír tudatlanul...

Angorsky 2019.01.27. 19:30:12

@élhetetlen: te mekkora egy tökéletes minta szülő vagy!
Egy igazi hülye mellette,mert ha elolvastál volna mindent,látnád mit írtam,de gyenge elméd miatt a lényege az volt,hogy túl tolta az író ezt az egészet,csak szélsőségről ír tudatlanul...

élhetetlen 2019.01.27. 20:56:06

@Angorsky: Tudod, ilyen ez a kommentelés. „mert ha elolvastál volna mindent”. Most 115 komment van, ezt kéne mind értékelnem, mielőtt válaszolok neked? Ráadásul idéztem is, hogy mire válaszolok, csak, hogy tudd. Én vagyok gyenge elméjű, mert te nem tudod, hogy mit írtál, és arra logikus a válasz?

Szelid sunmalac 2019.01.28. 07:47:47

@metal: Oh...a a klasszikus. Biztos nem merne megmondani, mert kapna egy-ket pofont. Aztan mi van ocsem, ha egy nalad nagyobbal/kepzettebbel talalkozol? Akkor te huzod be fuled-farkad? Vagy a velemeny nem velemeny, amig nem jar melle pofon?

Hivtam en mar ilyen nagypofajuakat tobbszor is talalkara, eddig egyik se jott el, pedig en bizony ott vartam.

metal · http://electric.blog.hu 2019.01.28. 10:02:01

@Szelid sunmalac: Pontosan hozod az általam leírt mintapéldány minden tulajdonságát. Lazíts! Amúgy igen az ember így működik, hogy amíg ő érzi magát erősebbenk, addig kemény legény, amikor már nem, akkor behúzza fülét - farkát. Meg van az a hülye, aki írva nagyon kemény, szemtől-szemben meg nem. Maradjunk abban, hogy akinek egy ilyen posztot kell írni a bajairól, és azt ilyen stílusban adja elő, az az életben ritkán sikeres, és ritkán nagy pofájú!

Hörömpő cirkusz világszám 2019.01.28. 14:46:34

@Angorsky: Megnyilvánulásaid alapján inkább neked lehetnek mentális problémáid, szeded a gyógyszert rendesen?

Felneveltem pár gyereket és nem, nem járok wellnesselni, pont a te és a hozzád hasonlóak miatt. Szigorúan gyerekmentes szállodákba foglalok.

Angorsky 2019.01.28. 15:49:36

@Hörömpő cirkusz világszám: gyogyszert te meg anyád szedsz!
El se olvasod te paraszt és irogatsz nekem??
Dehogy neveltél,azt se tudod mi az!
Egy magadnak való gyök2 vagy

Hörömpő cirkusz világszám 2019.01.28. 18:13:28

@Angorsky: tényleg nagy a baj, barátom. Sajnálom.

hülyegyerek12 2019.01.28. 23:31:21

@Angorsky: Figyelj, te tényleg egy igazi kretén vagy... faszért szültél, valószínűleg te is hordozod a gyereked mindenhova, aki ugyanolyan buzi mint te, de azt hiszitek, h mindenkinek benneteket kell csodálnia, mennyire szépek vagytok... hát egy faszt, gecire utálunk téged, és a mindentudó majmodat is.

hülyegyerek12 2019.01.28. 23:34:06

@Hörömpő cirkusz világszám: Teljesen egyetértek, én is csak gyerekmentes szállodába foglalok, pont az ilyen buzik miatt, de azért küzdök, h legyenek gyerekmentes osztályok repülőn is... megjegyzem 1 gyermek édesapjaként, de én nem szopatnám az utastársakat egy utazásra alkalmatlan, az utazást nehezen viselő gyerekkel...
süti beállítások módosítása